Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Advertisements

Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vida Él nació Marco Antonio Muñiz en Nueva York. Los padres son de Puerto Rico. La mama se llama Guillermina.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vivir la Vida Canción Saca tu papel con la letra de la canción Vivir la Vida.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Hoy es el 10 de junio. Es martes. La pregunta: Traduce. I just went to the movie theater. They just saw a game show. We just bought a crime movie. La tarea.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Transcripción de la presentación:

Sra. Waters Español II Entertain Me!

Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going to use this list a little later on for our conversation.

Fechas Importantes 19 de noviembre- Examen de la unidad 21 de noviembre- Song Quiz & Salsa Dancing lesson

Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: Understand a short advertisement Understand when someone talks about entertainment Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something –Ask about entertainment to get information –Describe entertainment –Give an opinion about entertainment

(yo) Creo que….(yo) Pienso que…. Vocabulario – para Expresar Opinión

en mi opinión ….por ejemplo … Vocabulario – para Expresar Opinión

Las Comparaciones Mira el video con Sra. Whitmire Toma apuntes para las comparaciones

Compañeros Compañero= conversation partner 4 step process 1.Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. 2.Decide who’s going to speak 1 st. They raise their hand when Sra. Waters says “Empezamos” 3.Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. 4.Listen for the “Silencio” command from Sra. Waters which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. Find your Compañero…….Empezamos..... ¡Silencio!

Conversación - ¿Qué prefieres? Usando la abeja y con tu Compañero – Pregúntale “¿Qué prefieres? ¿_____ o _____? Contesta a tu compañero con tu opinión y una razón Usa vocabulario del capítulo – pasatiempos, TV, películas, deportes Ejemplo: –¿Qué prefieres : el tenis o el hockey? –Yo prefiero el hockey. En mi opinión, el hockey es más interestante que el tenis.

¿Qué quieres hacer? Actividad: Vamos a escribir (writing) –Saca tu teléfono celular –Busca una película, concerto, o evento de deportes que te interesa y que tiene su estreno (premieres) en 2014 o 2015 –Escribe una descripción breve Título de la película O Nombre del grupo O el evento deportes Personajes principales O el cantante principal O deportista ¿Qué tipo de película/ musica/ deportes es? ¿Cuándo va estar en esta area?

Mini Poster Sobre Tus Interés Crear un mini poster sobre TÚ Nombre en español 9 interés en español –Usa vocabulario de deportes, películas, música, y programes de televisión

Un evento para el jueves 1.Con tu compañero/a, vas a crear una entrada para un evento especial 2.Debes incluir: –Qué evento es – deportes, película, concierto, etc. –El lugar (place) del evento –La hora del evento –Cuánto cuesta una entrada –Cuáles personas famosas hay – deportistas, actores, cantantes, etc 3.Escribir un conversación con tu compañero/a sobre asistir su evento

Un juego – Las Lenguas 1.You will get a deck of cards with a Spanish vocabulary word, the English word, and a picture 2.First, sort the words to determine which cards match each other 3.After you are familiar with the words, we are ready to play!

Un juego – Las Lenguas 1.Shuffle your cards and give each player 3. 2.Each turn, you must choose 1 card to pass to the left. Everyone must always have 3 cards. 3.You want to collect a set of 3 with the Spanish word, English word, and picture. 4.If you get your set of 3, quickly and quietly stuck out your tongue. You won the round. 5.Winner, keep playing with your tongue out by passing the same card you receive each time until everyone else notices. 6.Everyone else – be watchful to see if someone sticks our his/her tongue. If you’re the last to do it, you are out!!!!

Exit Ticket Write 3 comparison sentences to give your opinion about: –Entertainment, leisure activities –Types of TV shows, movies –Sports En mi opinión, _____ es más/menos ADJ. que ______.