I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo ________ Clase 6NH La fecha es el 17 de febrero del 2012 Propósito # 42: ¿Dónde compras materiales escolares? Actividad Inicial: Use the following.
Advertisements

Contesten en frase completa
Me llamo _______ Clase 5 NM (501) La fecha es el 12 de febero del 2013
Propósito # 6: ¿Como conjugamos los verbos en la primera conjugación?
Me llamo __________Clase 6NH La fecha es el 20 de octubre del 2011 Propósito # 8: ¿Bailas música latina? Actividad Inicial: Can you give the appropriate.
-AR verbs Present tense: Los verbos regulares. There are two parts to every verb… The stem – Everything up to the ending The ending – There are 3 types.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
-AR VERBS how I learned to speak in complete sentences.
El vocabulario que vamos a usar hoy es…
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Yo puedo ____________ las profesiones de algunos parientes y que necesitan llevar para su trabajo. Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos de ER e IR Hoy es miércoles, el 27 de febrero.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los verbos de ER Hoy es martes, el 5 de marzo. Las preposiciones Los interrogativos.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es jueves, el 27 de febrero.
I can ________ all 20 of the Spanish-speaking _______ and their __________. I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ________.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _______ what someone __________ using the formula ________________________. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
El vocabulario que vamos a usar hoy es…
I can __________ at least 7 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ the Central American _______ and their __________. I can.
El 3 de mayo…Día 30 del segundo semestre Las metas de aprender
I can _______________ my class schedule in Spanish. I can _________ all indirect object pronouns in Spanish. I can _________ one’s likes or dislikes in.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios radicales de ________. Yo puedo _____________ (por lo menos) ____ prendas de vestir. explicar.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es lunes, el 4 de febrero.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios radicales de ________. Yo puedo _____________ (por lo menos) ____ prendas de vestir. explicar.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es viernes, el 8 de febrero. La improvisación 4.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Martes, el 21 de octubre.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Me llamo ________ Clase 5nm (501) La fecha es el 5 de abril del 2013 Propósito # 35: ¿Practican Uds. el español en casa? Actividad Inicial: Conjuga los.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ______________ how to ____________ an AR verb in a complete sentence. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in spanish. demonstrateconjugate formulate.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
ALC 27 Jueves el 10 de noviembre Please place your verb flash cards on the desktop.
R.10 Verbos Regulares el 1 de septiembre.
L AS EXPRESIONES DE HACE CON EL TIEMPO Español II.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es miércoles, el 27 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia La improvisación.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
¡Clase de Español! El verbo tener.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
Señora Lenord – Español 2 Miércoles, el 31 de enero Objetivo: TSW discuss terms and phrases to talk about movies and what they have done. Tareas: 1.Estudien.
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
Me llamo ________ Clase 6NH(601) La fecha es el 13 de noviembre del 2012 Propósito # 14: ¿Dónde compras materiales escolares? Actividad Inicial: Use the.
W.2 Las Estaciones. Vámonos } ¿Qué tiempo hace? Write a complete sentence describing the weather on 3 days of this forecast in Uruguay. } Ejemplo: “El.
Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios radicales de ________. Yo puedo _____________ (por lo menos) ____ prendas de vestir. explicar.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
Me llamo ________ Clase 6NH(602) La fecha es el 24 de octubre del 2012
Propósito # 13: ¿Cómo son tus compañeros de clase?
Transcripción de la presentación:

I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________ the South American _______ and their __________. weather expressionsidentify recognize identifypaísescapitales

La entrada… ¿Qué significa?

I can demonstrate together the two concepts of “la concordancia” and “la regla reversa” in Spanish.

Los infinitivos de los verbos AR (la tercera hoja)

LOS INFINITIVOS DE LOS VERBOS AR (LA TERCERA HOJA) To listen (to) To wait for To ski To study To win / To earn / To gain To like / To enjoy

LOS INFINITIVOS DE LOS VERBOS AR (LA TERCERA HOJA CONTINUADO) To talk / To speak To invite To wash To clean To call To arrive

Con sus compañeros, respondan a las preguntas… ¿Qué tiempo hace? ¿Cuál es la estación? ¿Cuál es la temperatura? Por el otro lado, usa un modismo de Tener en una frase completa para describir cada foto. I can identify at least 10 weather expressions in Spanish. I can recognize at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. ¡Solamente español!

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 27

Los países y las capitales Countries and capitales Rock the countries: South America I can identify the South American países and their capitales.

Los países y las capitales Countries and capitales El examen del mapa Es el 17 de diciembre Vale 65 puntos

LaLa  Duplicado 28  Los dibujos de los verbos AR Estudien Uds.  El vocabulario de la gente  Todos los adjetivos  Las conjugaciones del verbo SER y TENER  Los países y las capitales  Los infinitivos de los verbos AR  Los modismos de TENER Las pruebas que vienen:  El tiempo y los modismos de TENER  El mapa (el 13 de diciembre) (el 17 de diciembre) Diccionario