Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
REGULAR PRESENT TENSE. TAREA DEL TIMBRE ¿Qué días están en el fin de semana? ¿Qué tiempo hace durante el verano? ¿Cómo es tu mejor amigo/a? ¿A tu mejor.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
Hoy es lunes, el 11 de mayo. 2nd period—No “esponja” today! Let’s start presentations! Don’t forget to turn your citations in after you finish! Audience,
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
¡BUENOS DÍAS, BUENAS TARDES!
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre. Esponja: In the following situations, what might you say? 1. Ms. Simpson has come to talk with the class, but you’re.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan su tarea a veces. 3. Tiene que practicar el fútbol todos los días. 4. Héctor nunca contesta preguntas en la clase de historia. 5. No nos gusta escuchar al maestro. 6. Tienes que usar la impresora. 7. Ustedes llegan tarde de vez en cuando. 8. Tengo una computadora con un teclado y un ratón. Reminder: your test on this chapter will be Wednesday! Review session tomorrow after school! Grab a book!

2nd, 5th  p. 116  Lean el cuento de Ricardo  Van contestar preguntas de él

 Actividades Para Todos (gold sheets)  Bring these on Wednesday!

 p. 114, #18

 p , Actividades 1-4

Hoy es martes, el 10 de febrero. No esponja today! Everyone will need a white board, marker and an eraser. We’re going to do a lot of review today—please ask questions if you have them! Start studying for your test tomorrow!

What are some objects around the classroom! Guess using your white board!

White boards Let’s go over some verbs and their forms ADVERBS??

What is the difference between these two forms? How do we conjugate tener? What are some obligations people have?

Hoy es miércoles, el 11 de febrero. Hoy, tenemos la prueba de Etapa 1, Unidad 2 1. Stay in your seat during the quiz. 2. Please stay remain silent while others are testing. 3. If you have questions—ask Ms. T! 4. When you are finished, you may read, work on homework or rest.

Hoy es jueves, el 12 de febrero. No esponja today! Get out your planner or notebook You will be receiving information on TWO upcoming assessments!

-ar verb conjugation (3 forms) Classroom objects and subjects Hay que and Tener que

You will create a story/cartoon First draft is due Tuesday, Feb, 24 You will read other stories Your job is to identify errors and give feedback You will also answer comprehension questions Get started with planning today!

Hoy es viernes, el 13 de febrero. No esponja today! Today is a work day for our project or verbal assessment diagram. Stay in your seat and be focused! If you need help, you can work with each other or ask Ms. T.