ADL SCORM 1.2: Qué papel juega en el diseño instruccional Miguel-Angel Sicilia Universidad de Alcalá

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning to learn network for low skilled senior learners ME GUSTA APRENDER, PERO... CUÁL ES MI ESTILO? Learning to Learn Training Aprender en cualquier.
Advertisements

David Díez, Camino Fernández, Juan Manuel Dodero
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Español 1 Capítulo 11 Página 366
Educación Bilingüe. 1.La educación bilingüe es aquella que busca desarrollar eficiencia en dos o más lenguajes. E. Lambert fue uno de los pioneros en.
MOODLE Aplicación WEB que proporciona una plataforma para administrar y producir cursos.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Conferencia de Daniel E. Moraga,
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Programación orientada a objetos
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Para hablar de actividades necesitamos usar verbos.  Los Verbos expresan: Acciones, o.
Luis Felipe Gaviria Course Director
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Visión General del Modelo ADL SCORM Objetivos, Estructura y Estado Actual Miguel-Ángel Sicilia Universidad de Alcalá (Madrid)
Direct object pronouns
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 10.1–1 The future perfect tense (el futuro perfecto) is formed with the future of haber and.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Like other compound tenses you have learned—the present perfect, the past perfect,
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Stem Changing Verbs Español 1.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
Introducción a SCORM Sequencing & Navigation (SN) Secuenciación, Navegación y Seguimiento Miguel-Ángel Sicilia Universidad de Alcalá (Madrid)

Direct Object Pronouns
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Eng. Ivan E. Juárez. Preliminary Activity The different kind of tools that we will use during this course require to use a gmail account, even if you.
El uso del artículo como sustantivo
Contribuciones a Lenguajes de Modelado Educativo
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
2003 HYPACK® MAX Training Seminar1 Sample_Dam7000_83 83-Assigning XYZ Data to Edited ALL Format Files in REMAP The REMAP program enables you to merge XYZ.
Superlatives Page 400 Superlatives  In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix.  For example, the fastest runner,
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
IF Clauses. “Si” Clauses “Si” (“if”) is an adverbial conjunction, but it’s different from all other adverbial conjunctions. It NEVER gets the PRESENT.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Just as the subjunctive is required with expressions of emotion, influence, and will,
Teoría Cognitiva del Aprendizaje Multimedia
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
1 Teaching the Human Liver with Learning Design Luis A. Álvarez González. Sergio Triviños. Sandra Bucarey Arriagada.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Si Clauses (Cláusulas de si) Si lo comemos todo, ganamos el concurso.
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Área Académica: GEOGRAFIA Tema: SATELITES ARTIFICIALES Profesor: ING. EDUARDO GARCIA FLORES Periodo: ENERO-JUNIO 2015.
¿New media? Lev Manovich It is responsible for one of the works of reference for the interpretation of the new media. “The language of new media (2001)”
Verbs This is the most important part of a speech, for without a verb, a sentence would not exist. Simply put, this is a word that shows an action (physical.
Teoría Cognitiva del Aprendizaje Multimedia
Es el 3 de noviembre HAVE YOUR DIA DE LOS MUERTOS VIDEO WORKSHEET ON YOUR DESK FOR ME TO CHECK. TOP RIGHT HAND CORNER OF YOUR DESK PLEASE, OR EASILY FLIP.
Adjetivos y pronombres demostrativos miércoles, el 18 de noviembre.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés VI L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Se for unplanned events
LOS VERBOS TENER Y VENIR
¿Cómo se pronuncia en español?
Direct objects and direct object pronouns
el gran juego de la memoria
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Saying which is the best
Transcripción de la presentación:

ADL SCORM 1.2: Qué papel juega en el diseño instruccional Miguel-Angel Sicilia Universidad de Alcalá

1 ¿Qué nos permite ADL SCORM 1.2.? La forma de uso “básica” resulta en un “pasador de páginas”.  Secuencia de contenidos al estilo “Tabla de Contenidos”. Limitaciones:  La secuenciación es lineal o bien “libre”.  Se secuencian “contenidos”, no “actividades”.  Pensado para el uso por parte de un aprendiz independiente. El uso de funciones del RTE permite una cierta ejecución condicional. Cómo cambia con ADL SCORM 2004:  Modelos de secuenciación avanzados.  Sigue siendo un flujo de actividad individual, aislado de los otros.

2 Las “limitaciones de los learning objects” De-contextualización. “Megáfonos y no mediadores”  “Research along these lines would require instructional designers to deploy learning objects in problem-based environments, as opposed to the “next, next, next” manner in which learning objects are frequently used.” Los contenidos no son lo único:  “If good content were enough to support learning and human interaction were unnecessary, libraries would never have evolved into universities.” Educación basada en “bancos de datos” El formato técnico adecuado no siempre está disponible.  “It seems desirable to develop a method of learning object utilization that could reuse existing material as is”. Los objetos de aprendizaje son “palabras” a partir de las cuales hay que formar el significado.  “This implies that humans may have to assemble learning objects by hand for all but the most rudimentary instructional content”. Adaptado de: Wiley, D., Waters, S., Dawson, D., Lambert, B., Barclay, M., Wade, D. & Nelson, L. (2004). Overcoming the Limitations of Learning Objects. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. 13 (4), pp Norfolk, VA: AACE.

3 Ejemplo:arquitectura O2 ¿Dónde están los LO?  Más concretamente, ¿dónde están los paquetes SCORM?

4 Apariencia visual de una “Lesson”

5 Pasando a SCORM Tanto las descripciones de tareas como de proyectos deben secuenciarse, por tanto deben ser SCOs.  No obstante, las descripciones de tareas dependen de la del proyecto, y probablemente no serán reutilizables sin (algunas) otras de las descripciones de tareas. Cada proyecto sí es reutilizable independientemente, o puede hacerse de tal forma. Las presentaciones y recursos pueden ser assets o SCOs, y en principio pueden ser completamente independientes.

6 Limitaciones Cómo representar los “interaction spaces”? Cómo expresar la actividad grupal?