 PSAT week craziness. Backwards Planning  Students will be able to:  Write and perform a skit using 6 types of vocabulary and novice pronunciation/speaking.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Las Palabras Interrogativas
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Las Palabras Interrogativas
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Wednesday, Thursday. Vámonos Escriben dos oraciones completas para describir EL TIEMPO: 1. Vacación perfecta (perfect vacation): 2. Día peor (worst day):
Things to do before we start.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Martes, el 21 de octubre.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
The following slides introduce the new verb IR.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

 PSAT week craziness

Backwards Planning  Students will be able to:  Write and perform a skit using 6 types of vocabulary and novice pronunciation/speaking  Ask questions  Describe climate and seasons

Vamonos  ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)  6th period: Tarea is due in my tray

Repaso- palabras interrogativas (p. 135)  ¿Qué?  ¿Cuál(es)?  ¿Quién?  ¿Cuándo?  ¿Por qué?  ¿Cómo?  ¿Dónde?  ¿Adónde?  ¿Cuánto/s?  How many?

Anuncios  Miércoles: PSAT and testing  Tutorial el jueves  Progress reports  Recuerda: old (failing) pasaportes need to be signed! (deadline: Friday)

Nuestra Meta  MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns.  Students will be able to ask questions.  Students will be able to discuss weather and climate.

 20 points- skit lasts for one minute  20 points- partners speak for the same amount of time  40 points- appropriate vocab used (numbers, school supplies, school subjects)  20 points- professionalism (students take the assignment seriously, speak loudly enough to hear, no joking around, pronunciation is close to accurate) El teatro: Rubrico

El teatro: expectations  Silent when other groups are presenting.  5 points off everytime I hear your voice when a group is presenting  Group speaks at the front of the room  1 minute each (no more than 1.5 mins)  I am only grading based on what I hear (the 4 rubric critereon), and won’t collect any papers  You MAY use your script

Repaso: AR verbs Práctica Conjugate the following verbs in all 5 forms: CaminarNadar

Repaso: AR verbos (independiente)

Vocabulario: Los meses Vamos a practicar con una canción… ¡la macarena! ESCRIBEN (flipsheet)

El proyecto  Due date:  Need resources? Come after school or send me a text/ and we can arrange something!

Progress Reports  Do not pick it up until you turn in your pasaporte  Any commentary (discussion/talking) will be 5 points off of your skit.  Needs to be signed and given to me for a grade. You have 2 classes.

Billete de Salida  1. Conjugate the verb “bailar”  (all 5 forms)  2. Conjugate the verb in parentheses:  Ellos _________ (cantar)  3. Translate to Spanish:  We dance (bailar)  4. Translate to Spanish:  She swims (nadar) in March.

Vámonos  En 3 oraciones completas (complete sentences), describe what you see in this photo.  Hint: Hay = There is/There are

Anuncios  Tutorial el jueves  Signed progress reports: due next class!  El proyecto: due _____________.  Last day to turn in signed (failed) pasaportes in my tray

Nuestra Meta  MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns.  Students will be able to ask questions.  Students will be able to discuss weather and climate.

Día de la raza: El doce de octubre  Cristobol Colón made 4 trips to the americas from  Sailing for Fernando and Isabela (Los reyes de España)

Preguntas: Un repaso  Working with your partners… Escriben 4 preguntas that we have already learned in class… (from the beginning of the year!)  Not just pregunta words, but FULL preguntas (complete sentences)

Preguntas  ¿Cómo estas?  How are you?  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿Cómo te llamas?  What is your name?  ¿De dónde eres?  Where are you from?  ¿Cuántos años tienes?  How old are you?  ¿Cuáles clases tienes hoy?  What classes do you have today?  ¿Cuál es tu número de teléfono?  What is your phone number?  ¿Cómo se dice…?  How do you say… ?  ¿Qué significa…?  What does … mean?  ¿Cómo se escribe…?  How do you write… ?  ¿Qué pasa?  What’s up?

Preguntas: Práctica  Pick 4 questions to write down (number 1-4). With your partner (and your libro/apuntes), write down your answer (in a complete sentence) under each of the 4 questions.  YOU EACH NEED A COPY OF THIS ON YOUR PAPER.  Write COMPLETE questions and COMPLETE answers

Preguntas: Práctica  EN VOZ ALTA: Ask your neighbor the 4 questions. Switch off asking and answering to each other.  I am looking/listening for COMPLETE questions and COMPLETE answers  OUT LOUD!!!

Repaso: La Hora  Escriben la hora en una oración completa (complete sentence) (Ejemplo: 2:40 PM… Son las tres menos veinte de la tarde) **you may use your clock to help you!**  11:30 AM ___________________________  9:15 PM ____________________________  2:45 PM ____________________________  12:55 AM ___________________________

TPRS DODON’T Answer questions when asked “Clase: Pregunta…” “Clase: Si o No…?” Pay attention to the teacher! Keep your eyes on the screen/picture Translate as I speak Speak when a question has not been asked Put your attention on something other than the picture being described.

¿Qué tiempo hace?

Las estaciones del año

Repaso: El vocabulario  Some weird weather rules:  Hace – it is _______ (to describe weather!!)  Hace (mucho) ______... Just adds VERY  Es __________ (season) = It is ________ (season)  Ejemplo: Es el inviero = It is winter  Palabras:  Estaciones  Describing el tiempo/la clima  Vocabulario del tiempo/clima

Escriben dos oraciones completas for each picture… Ejemplo: Hace frío. Es el invierno.

La temperatura  Grados: Degrees  Usa los números!  Ejemplo: “Hace _____ grados”  Práctica… (escriben en español, en oraciones COMPLETAS)  65°  44°  19°

Práctica con temperatura (independiente)  Hecho divertido: Celsius vs. Fahrenheit  ¿Qué tiempo hace?  Escriben:  La tempuratura (Ex. Hace trienta y dos grados)  El tiempo (Hace frío.)  La estación (Es la primavera)… more than one could be right! 25°68°96° Ejemplo (45 degrees): Hace cuarenta y cinco grados. Hace fresca/frío. Es el invierno.

Extra Time?  P. 238 actividad 1. Números 1-6  Escriben la temperatura, la estación del año y el tiempo.  Ejemplo:  Dallas: Hace noventa (90) grados. Es el verano. Hace mucho calor.

Billete de Salida  ¿Qué tiempo hace?  “Hace _____ grados. Hace ________ (describe).”  Ejemplo: “Hace veintidos grados. Hace frío.” grados2. 60 grados3. 98 grados

Next class  Warm up: look at a weekend forecast and describe it? Maybe that could be the intro activity/repaso?  P. 228 activity ( adjust slightly)  Weather: practice with frequency. Ex. How often does it rain?  Time review… p. 132 if they need it