¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem-Changing Verbs Congratulations! Youve graduated to the next major verb concept, the stem- changing verbs.
Advertisements

El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
_____________________ Antes y ahora
Saying if something has already been done Ven Conmigo
U2E3 – Repaso para el examen.
C1v1 repaso- esp. 1.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
 It states that someone is doing something right now.  The action is in progress.  It's equivalent to English sentences with “ing” am/is/are + _______ing.
The present and past perfect
English Lesson 5.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Trabaja No trabajes Trabaje No trabaje Trabajen No trabajen Trabajemos No trabajemos Trabajad No trabajéis Come No comas Coma No coma Coman No coman Comamos.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados.
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
¿Sabes qué? Viernes el 30 de mayo
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
¿Sabes qué? Jueves el 29 de mayo
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
Repaso Final 2 Capítulos 11 y 12. Agenda Más repaso TAREA Repaso para el examen final (Sherrie Nunn)
¿Sabes qué? Miercoles el 4 de junio
¿Sabes qué? Martes el 3 de junio
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
Who Wants to be a Millionaire $1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000.
English Lesson 3.
Hoy es viernes. Es el 22 de noviembre.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Thank you for taking my classes
Español 2 22 de noviembre y 2 de diciembre de 2013.
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
Survival Spanish – SPA II y III
First Grade Spanish High Frequency Words.
Imperfect Progressive and Preterite Señor Abels Realidades 2, p277 Gracias a MrsShirley.net.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
The personal a. What is it? Has NO meaning in English- You CANNOT translate it! Used mostly for people & pets. Distinguishes between the subject of a.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Indirect Object Pronouns MS 2 Unidad 4 Etapa 2 Indirect Object Pronouns n Remember that direct objects answer the questions who Or what about the verb.
The Impersonal/Passive Se. The impersonal se Can mean they, one, or you Can mean they, one, or you Se come bien en este restaurante. Se come bien en este.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
La clase de español I ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Adónde vas después de la escuela? ¿Qué vas a hacer después la escuela hoy? A repasar:
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
EL FUTURO.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Direct object pronouns
Prueba EL Subjuntivo.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
DIRECT OBJECT PRONOUNS Complementos Directos En Inglés que es el “direct object? Direct object is a person or thing receiving the action of the verb.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Indirect Object Pronouns Spanish II Indirect Object Pronouns n Remember that direct objects answer the questions who Or what about the verb. n Remember.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
El cliente ________ su orden al mesero. tomar, dar da.
Español 3 10 de noviembre de La Campana: Hoy es martes el 10 de noviembre de 2015  Look at the goals you made last term.  Write down if you reached.
Preterite Irregular Verbs Estar, Tener, Poder, Hacer.
“if” clauses and the conditional tense. ¿Qué significan estas frases en inglés? 1. Si tuviera dinero, estaría feliz. If I had money, I would be happy.
Tengo un libro que (es/sea) interesante. es. Busco un libro que (es/sea) interesante sea.
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
Transcripción de la presentación:

¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio Lee las frases y escribe el nombre de la persona que dice cada frase: Lola, dona Lupe, Pedro (el nieto de dona Gracia), Carmela (la amiga de Lola), o Paco (que trabaja con Lola) No podemos trabajar si no no hay cliente y no hay dinero. Buenas noticias. Dona Gracia esta mejor (better). Quieres tomar un café conmigo? Mi amiga trabaja al hospital. Puedes hablar con ella de doña Gracia. No estoy pensando en contratar a un detective privada.

Yo puedo… ver el quinto y el sexto episodios de “¿Eres tú, Maria?” y repasar Agenda: ¿Sabes qué? / corregir la tarea / Repaso de gramatica “¿Eres tú, Maria?” Review vocabulario - Recap episodio 4 Ver el episodio 5 & 6 (if time*) Notas culturales Hablar

Vocabulario Nuevo – Episodio 1 Investigar Las llaves El periódico El piso La portera El cliente / La cliente El crimen Quiero investigar… Diga, Dígame, Dime,

Vocabulario Nuevo – Episodio 2 Vive (vivir) la sobrina Esperar Anoche Vi (ver) Una barba Delgada El pelo ¿Quién era? Ayudar Saber No sé

Vocabulario Nuevo – Episodio 3 Dinero – money Periodista – newspaper reporter ¿Qué pasó? – What happened? Ella no ve casi nada – She can hardly see anything. Abro (abrir) – I open (to open) Muerto, -a – dead Busco – I am looking for ¿Robaron…? – Did they steal? Las joyas – jewels Accidente de coche – car accident Pasó antes de venir a vivir con doña Gracia – It happened before she came to live with dona Gracia El nieto - grandson Él no viene aquí nunca – He never comes here. Él no conoce a su abuela – He doesn’t know his grandmother.

Vocabulario Nuevo – episode 4 Ahora mismo – right away, right now. El golpe – hit / blow Preguntar por – to ask about Habló del incidente? – did she talk about the incident? Sólo recuerda – she only remembers… Voy a pensarlo – I’m going to think about it. No estoy pensando en… - I’m not planning to Yo fui a visitarla. – I went to visit her.

Vocabulario Nuevo – Episode 5 Estuvo aqui – she was here… Te acuerdas de ella? – do you remember her? Si, me acuerdo de Maria. – Yes, I remember Maria. Dos coches chocaron – two cars crashed. Murió – died Les ayudó a las dos – S/he helped both of them. No viene a trabajar – s/he doesn’t come to work El archivo – the file Los historiales clinicos – hospital files Los visitantes - visitors.

Tarea P. 4, 5, 6 in packet #2 Summer is coming! Check out www.duolingo.com – it’s free, hooked to facebook so you can compete and practice with your friends and has a placement test, so you don’t have to repeat what you already know! Don’t lose what you’ve learned over the summer!