Please do all *pre-computer prep before you get the computer. Please sit with a partner of the opposite sex and that you did not sit with last class. *pre-computer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starter 1. Yo (ducharse) 2. Ella (cepillarse) 3. Nosotros (ducharse)
Advertisements

Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
¿Qué vas a hacer para ayudar en tu casa?
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
CHAPTER 6B TEST REVIEW. CHORES For the following slides, tell your compañero that you have to do the pictured chore.
¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda: Hacer la A la campana 24 y escribir el objetivo: Presentación de la bienvenida. America.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Warm-Up Los números Pledge Me acuesto a las diez..
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
 -ar  Mirar  Comprar  Hablar  To talk about actions that were completed in the past. (Acciones hechas en el pasado).
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Guess the vocabulary!.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Please do all *pre-computer prep before you get the computer. Please make sure you have your verb vocabulary list on your desk. *pre-computer prep – 1-2.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Place your flash cards on you desk. 2.Place your binder under the desk. 3.Place your hand sanitizer.
Please make sure you get your shield in today.
ALC 49 Haga el gráfico YoNosotros/as TúVosotros Usted Él Ella Ustedes Ellos Ellas.
Please sit in cooperative learning groups. (Clues for chores)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los quehaceres de la casa
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Entreguen la tarea al escritorio. Agenda A la campana 53- Objetivo/bienvenida Repasar la hora y.
Do Now Directions: Copy the following sentences and conjugate the given verbs in the PRESENT TENSE. Use the charts above to help. 1. Yo (bailar) con mis.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Things to do before we start.
Capítulo 6B Los Quehaceres FLASHCARDS Spanish to English.
ALC 55 Responde a las preguntas.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
ALC 44 Hoy es lunes el 26 de enero La ALC se encuentra en Gmail. 2.Traduce la sección de los ingredientes de un desayuno sabrosos a inglés. Cuernitos.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Hand back papers (ALC) A la campana 75 Objetivo Reloj de compañero- la ciudad Preterite packet.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Spanish 2 Speaking 1A.1 Describe en español con tu compañero/a de clase.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Please do all *pre-computer prep before you get the computer. Please sit with a partner of the opposite sex. *pre-computer prep – 1-2 drops of hand sanitizer,
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Please do the following. Do pre-computer prep. Read your s; respond to s sent that require a response them put all s into your Spanish folder.
ALC 26 Escribe el quehacer descrito. Hay 5. 1.Es un quehacer que haces adentro de la casa. Es lo que haces con la ropa antes de secarla, colgarla o doblarla.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Siéntense en los grupos de lunes. Bienvenida Haz la bienvenida con una persona en el grupo. Marca el compañero y el tiempo en la hoja de “Sheets” T2 bienvenida.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
EQ: How do we say me, you, him, it,us and them in Spanish?
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
El 24 de marzo español 1 ¡Hay 6 días hasta las vacaciones de primavera!
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Please do all *pre-computer prep before you get the computer. Please sit with a partner of the opposite sex and that you did not sit with last class. *pre-computer prep – 1-2 drops of hand sanitizer, return hand sanitizer to pencil pouch, binder on floor, load gmail, ALC doc and bienvenida doc and Canvas.

ALC 32 Hoy es el 2 de diciembre. Pregúntale a tu compañero quien tiene que hacer los quehaceres en la casa. Responde con frases completas. Ejemplos (nombre) tiene que ….. La mamá de (nombre) “ ” El papá de (nombre) “ ” En la casa de (nombre) él/ella “ ” En la casa de (nombre) su mamá/papá /hermano/a “ ”

ALC 32 Hoy es el 2 de diciembre En la casa de tu compañero…. 1.¿Quién tiene que hacer la cama/tender la cama? 2.¿Quién tiene que sacar la basura? 3.¿Quién tiene que cocinar la cena? 4.¿Quién tiene que limpiar el baño? 5.¿Quién tiene que barrer el piso? 6.¿Quién tiene que pasar la aspiradora? 7.¿Quién tiene que lavar los platos/trastes?

Objetivo del contenido Yo puedo saber 5 formas que expresan obligación. Objetivo del lenguaje Yo puedo decir quien tiene que hacer los quehaceres en mi casa para la bienvenida. Puedo ver un video y aprender 3 formas más que expresa obligación. Puedo sacar 100% al usar tener que y hay que.

Bienvenida Please do the bienvenida with your partner. Access the spreadsheet by clicking on your magnifying glass key, green icon that says sheets

Please have your Tener que document up.

Work with your partner to answer the questions. 1.What is an infinitive? 2.What are three Spanish infinitives? 3.What does tener mean? 4.What does tener que mean? 5.What are two key phrases that express obligation? 6.What is the difference between the phrases? 7.How do you conjugate the verb tener in the following forms… – Nosotros, usted, ellos, tú, ella, vosotoros, ellas, yo, él, ustedes,

Canvas Necesitas el documento Tener que Pasa a pages Tener que y hay que. Mira el video En el documento Tener que, escribe 5 formas de obligación en el cuadro cinco.

Tarjeta nueva On the flash card, translate the following phrases. Side 1 What do you have to do in the house? Side 2 I have to (chore).

Lado 1 ¿Qué tienes que hacer en la casa? Lado 2 Yo tengo que…..(quehacer)

Cuadro 6 Mi compañero Write 7 chores and the day your partner has to do. Be sure that there is one chore per day. Example – Bell tiene que lavar la ropa el martes. – El viernes él tiene que cocinar la cena. – Destiny tiene que cortar el césped el sábado – Ella tiene que lavar el coche el lunes.

Cuadro 7 Tell your partner the 7 chores that they have to do. Tú tienes que… In the square, write the 7 chores your partner told you to do. – Yo tengo que lavar la ropa el martes. – El martes, yo tengo que lavar la ropa.

Cuadro 8 nosotros Write three chores you both have to do. Kaleb y yo tenemos que lavar los platos cada noche.

Cuadro 9 Hay que Expresa tu opinión de los quehaceres (3) necesarios para mantener la casa en buen orden. Hay que lavar los platos todos los días

Settings in Canvas 1.Log on to Canvas (graniteschools.instructure.com) 2.In the upper right hand corner select settings. 3.Scroll down so that you see Web services and the icons. 4.Move Google docs to Registered Services. 5.Allow and accept all.

Submitting an assignment to Canvas 1.Click on courses 2.Click on assignments in the left menu bar. 3.Find and click on the assignment Tener que. 4.In the upper right hand corner click submit assignment. 5.When the dialogue box appears in the middle of the screen, click on the Google docs tab. 6.Click on the Tener que document. 7.Click the submit button at the bottom of the dialogue box.

Terminar la asignación de la clase pasada o arreglarla. Si no recibieron malas noticias en Canvas, puedes comenzar con la piñata.

Decorando la Piñata. 1.You may cut the tissue paper into 1 inch squares, wrap the square around a pencil top, dip it in glue and put it on the balloon. 2.You may have 2 inch strips of tissue paper, cut 1 ½” vertically into the strip every ¼ - ½ inch and glue it on.