English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
How to make questions en español
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Week 3. What elements do authors use to help the reader make connections? Historical context Cultural context Figurative language La comprensión de las.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
WEEK 3 TUESDAY SEPTEMBER 9 WELCOME TO ENGLISH. BELL RINGER Name all of the different Theme Parks at 6 Flags over Texas Disney World or Carnival Nombra.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Alison Bixby Stone School 28 August  Knowledge is what students should know— Facts they could, in theory, write down or verbalize as answers to.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Question Formation Español Uno.
Chapter 5 Lessons & Materials
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Question Formation Spanish I Page 52.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

English I, Reading I and ESOL

Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn

Versus Writing Appetizer #1 Developing Theme and Conflict Directions: Look at the photograph and read the quote. As a class, revise the quote until it is a meaningful theme that one would infer from a story. If the theme is true for you, write it at the top of a page in your Reader’s Notebook. If it is not, revise it until it is, and then write it at the top of your page. Develop your theme by creating a conflict that captures your theme. A friend is one who knows you and loves you just the same.” Elbert Hubbard Class Theme: Conflict:

Escribir aperitivo # 1 El desarrollo temático y Conflicto Instrucciones: Mira la foto y leer la cita. Como clase, revisar el presupuesto hasta que es un tema significativo que uno podría inferir de una historia. Si el tema es verdad para ti, escríbelo en la parte superior de una página de Notebook de su Reader. Si no es así, revisar hasta que es, y después la escribe en la parte superior de la página. Desarrollar el tema mediante la creación de un conflicto que captura su tema. “Un amigo es alguien que te conoce y te ama de la misma manera. " Elbert Hubbard ¿Cómo afecta el contexto histórico o cultural de un texto influye en el uso que el autor del lenguaje figurado ? Los voluntarios comparten ejemplos que grabaron en el Cuaderno del Reader. Clase Tema: Conflicto : Versus

Readers make connections in order to better understand themselves and the world around them by reading a variety of texts and genres. How can you use questioning to read the world? 1. Prepare to display visuals as appropriate. 2. Continue to use the short story or novel from Daily Lesson Review the four levels of questioning and prepare a relevant example of each. 4. Locate Anchor Chart: Reader’s Toolbox. Los lectores hacen conexiones con el fin de entender mejor a sí mismos y el mundo que les rodea mediante la lectura de una variedad de textos y géneros. ¿Cómo se puede utilizar el interrogatorio de leer el mundo ? 1.Prepárese para mostrar elementos visuales como apropiados. 2.Siga usando el cuento o la novela de lección diaria de 4. 3.Revise los cuatro niveles de cuestionamiento y preparar un ejemplo relevante de cada uno. 4.Busque Anchor Chart: Caja de herramientas de Reader.

Effective readers ask questions of the text before, during, and after reading. Asking questions of the text gives readers a focus for reading and helps them read more deeply. In middle school, students asked questions on all four levels. In high school, it is important to review and continue to ask upper-level questions with more complex texts. Lectores eficaces hacen preguntas del texto antes, durante, y después de leer. Hacer preguntas del texto da a los lectores un enfoque para la lectura y les ayuda a leer más profundamente. En la escuela intermedia, los estudiantes hicieron preguntas sobre los cuatro niveles. En la escuela secundaria, es importante revisar y seguir haciendo preguntas de nivel superior con textos más complejos.

Literal question - knowledge level, fact-based question (e.g., who, what, when, where, why, and how questions), questions asked for clarification Interpretive question - may have more than one answer and requires that the answer(s) be supported with evidence from the text (e.g., What does this mean?) Literal pregunta - el nivel de conocimiento, pregunta basada en los hechos (por ejemplo, quién, qué, cuándo, dónde, por qué y cómo las preguntas ), preguntas pidieron aclaraciones Pregunta de Interpretación - puede tener más de una respuesta y exige que la respuesta ( s ) ser apoyado con evidencia del texto (por ejemplo, ¿qué significa esto ? )

Evaluative question - asks for an opinion, a belief, or a point of view. Responses may represent different perspectives and should be supported with evidence from the text. (e.g., Do you agree or disagree? What do you feel about this? What do you believe about this? What is your opinion about this?) pregunta valorativa - pide una opinión, una creencia, o un punto de vista. Las respuestas pueden representar diferentes perspectivas y deben ser apoyadas con evidencia del texto. (por ejemplo, ¿Está de acuerdo o en desacuerdo ? ¿Qué sientes al respecto? ¿Qué cree usted sobre esto? ¿Qué es su opinión sobre esto? )

Universal question - an open-ended question that is raised by ideas in the text and transcend social and cultural boundaries and speak to a common human experience (e.g., What does the character believe in? What is the main character willing to fight for? How does this story give you a better understanding of human nature?) Pregunta universal-una pregunta abierta que se eleva por las ideas en el texto y trascienden las fronteras sociales y culturales y hablar con una experiencia humana común (por ejemplo, ¿Qué hace el personaje de creer en lo que es el personaje principal dispuesto a luchar por Cómo ?no esta historia le dará una mejor comprensión de la naturaleza humana ? )

30 second write This Instructional Routine partially assesses Performance Indicator: “Write multiple entries that include personal and world connections, thoughts, and responses to literary texts and media.” Esta rutina de Instrucción evalúa parcialmente Indicador de rendimiento: "Escribir múltiples entradas que incluyen conexiones personales y mundiales, pensamientos y respuestas a textos literarios y medios de comunicación."

EOSN FRUO STOR AEPT