UNIT 2: COMUNICACIÓN Y MEDIOS Srta. Kidwell Spanish 5.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Tarea de febrero IB Spanish V.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
By Por Dave Batty 03/2010iTeenChallenge.org Course
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Tarjetas postales 4a projecto.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Calentamiento Write the answers to each question.
R.  You have 1 minute to read the directions for this task.  You will write a persuasive essay to submit to a Spanish writing contest. The essay topic.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
The subject pronouns Los pronombres Hoy es miércoles, 7 de septiembre del 2011.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Task / Trabajo 1. Los estudiantes deben (students will): Identificar ocho miembros de su familia (identify eight members of his/her family Describir a.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Español IB.
Día 104-NS & NM el 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
You will make a presentation about your family
Teach me how to conjugate
Día 105-NS & NM el 9 de febrero Horario Regular
Transcripción de la presentación:

UNIT 2: COMUNICACIÓN Y MEDIOS Srta. Kidwell Spanish 5

Revisa su examen y escribe una reflexión DateUnitGradeDid I study?Reflection Unit 1 Exam 12/11/14 A 12/12/14 B Unit 2 Exam Unit 3 Exam Unit 4 Exam

Agenda  Unit 2 Test Reflection  INM: Main idea > Perspective  INM: Rationale  GP: Model  IP: Mock WT Assignment  Tarea Anuncios:  Midterm Exams: Jan Due: Nada Lo dijo de labios para fuera

Written Task Jan 20- Feb 6  300 min-400 max words  word rationale  Must be your own work  Not timed  Externally assessed  IB writing format (article, diary, interview, brochure, etc.)  Link to IB core theme: Social Relationship, Communication, Global Questions  Based on 3 – 4 sources (articles, blog, interview) written originally in Spanish  Teacher can provide guidance on the rough draft  500 min-600 max words  word rationale  Must be your own work  Not timed  Externally assessed  Linked to 1 or 2 literary texts  NO ESSAYS  May write: a new ending to the story, interview a character, diary entry by a character etc.  Teach can provide guidance on the rough draft SLHL

Main Idea  Perspective Organizing your information into a WT (SL vs. HL)  En grupos pequeños, analiza un brainstorm  Identifica la información importante que ustedes necesitan incluir en su trabajo escrito.  ¿Qué necesita considerar antes de elegir una perspectiva o tipo de texto?

GP: Main Idea  Perspective SL Analizar el tema: Ideas sobre el tema principal: Vocabulario relacionado con este tema que conozco: Ideas principales y ejemplos importantes en el texto 1 Ideas principales y ejemplos importantes en el texto 2 Ideas principales y ejemplos importantes en el texto 3

GP: Main Idea  Perspective SL Estructurar el trabajo escrito: Tipo de texto que voy a utilizar (format) Registro (formal, informal, neutro) La introducción al tema que voy a hacer Las ideas principales que voy a exponer Los ejemplos que voy a utilizar La idea u opinión personal que voy a defender * perspectiva ¿Quién soy yo? ¿Qué voy a defender? La conclusión que voy a incluir

Main Idea  Perspective HL Analizar la obra: Titular de la obra Género literario Argumento de la obra Temas Personajes principales Estilo literario Datos sobre el autor (nombre, lugar de nacimiento, datos profesionales, otras obras publicadas, etc.)

Main Idea  Perspective HL Estructurar el trabajo escrito: Aspectos más interesantes de la obra Personaje(s) en los que me quiero concentrar Tema(s) que voy a tratar Ejemplos, ideas, o anécdotas de la obra que me gustaría integrar en el trabajo Tipo de texto que voy a utilizar (format) Registro que voy a utilizar (perspectiva)

Rationale  ¿Por qué se ha elegido este tema?  ¿Por qué se ha seleccionado este tipo de texto? (formato)  ¿Cómo se relacionan el tema y el texto con las fuentes que se ha utilizado?  ¿Quién eres? (perspectiva)  El título del trabajo escrito  El motivo que te ha llevado a elegir esa obra  El tipo de texto y el tema elegido (format)  Los objectivos que se han planteado en la tarea  Cómo se han alcanzado esos objectivos mencionando algunos ejemplos SL HL (150 words)

WT: Rationale Jan 20- Feb 6 SL words HL words Include: Subject investigated (theme, link to the core) Description of sources Student’s intention in the writing piece How the student intends to achieve their aim Writing format choice Audience Perspective

SL: Rationale Textos de Ferguson  ¿Por qué se ha elegido este tema?  ¿Por qué se ha seleccionado este tipo de texto? (formato)  ¿Cómo se relacionan el tema y el texto con las fuentes que se ha utilizado?  ¿Quién eres? (perspectiva)

IP: Mock WT Practice SL Due 1/5B, 1/6A  Choose an IB core theme & subtopic  Find 3 articles about your subtopic, written in Spanish.  Read the 3 texts  Complete the brainstorm activity  Write a rationale *You may also complete a mock WT rough draft if you wish (300SL) to receive feedback prior to the midterm (which will involve writing a mock WT)

IP: Mock WT Practice  Choose a IB core theme & subtopic  Communication Media Advertising New technology Technology in education  Global Questions Environment Globalization Human rights  Social Relationships Love & friendship School & work relationships Groups & discrimination in society Family identity

IP: Mock WT Practice HL Due 1/5B, 1/6A  Choose a literary text  Complete the brainstorm activity  Write a rationale *You may also complete a mock WT rough draft if you wish (500SL) to receive feedback prior to the midterm (which will involve writing a mock WT)

Tarea  Reseña del libro (final draft): 12/18B, 12/18A *no 5 days  WT Practice Assignment: 1/5B, 1/6A  You may also submit a rough draft WT on this date if you want assistance with the midterm