State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Había un hombre rico, que vestía de púrpura y lino y banqueteaba espléndidamente cada día. Y había un pobre, llamado Lázaro, cubierto de llagas y echado.
Parent Orientation Info Meghan Levora
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Al presentar el Núcleo Básico de padres y miembros de la comunidad Benson Elementary Benson Primaria November 8, de noviembre 2013.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
Ms. Joyce Dual Language Teacher Language Arts/Spanish/Social Studies Robert Frost Junior High School
Back to School Night Regreso a la Escuela Please introduce yourself to someone you don’t know. Favor de saludarse a alguien que no conozca.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
PRESENTACION ES  Personal del programa migrante  Directora de la Oficina de  Nuevo Director de Ingles como 2o Idioma y Migrante INTRODUCTION S  Principal.
Abriendo puertas Todos los estudiantes merecen tener acceso a una educación de clase mundial que los preparará para el éxito en la universidad y en sus.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Northridge Elementary School Striving for Academic Excellence by Design September 18, 2012.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Estándares Comunes en Matemáticas Martin Murphy MHUSD
Welcome to the Valdez “State of the School” Bienvenidos al “Estado de la Escuela” de Valdez.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Enero 2014 Información y Oportunidades para Practicar para Padres, Estudiantes, y la Comunidad ESTANDARES ESTATALES BASICOS COMUNES DEL ESTADO DE CALIFORNIA.
We are already almost done with the first quarter. Everyone has been doing great! We have settled in nicely and are fully into the curriculum and daily.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
During Pre-K through First grade, students learn Language Arts in their native language. During Pre-K through First grade, students learn Language Arts.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Study Island Mrs. Kleiner & Ms. Monje Back to School Night-Fall 2014.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Welcome to Back to School Night! Bienvenidos a la Noche de Regreso a la Escuela! Oakside.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Siler City Elementary 1.
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
MAIN FEATURES CHARACTERISTICS ACCESS DEGREE AND CURRICULUM
Parent-Teacher Conferences
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Here, you will find your child’s sight words for the week.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15

 Introduce yourself to someone in the room you don’t know  Presentarse a alguien a su lado que no conozca Welcome/ Bienvenidos

Vision  Every child will thrive in academics  Every child will be bilingual and bi-literate  Every child will be engaged and challenged everyday …because these are the skills our students need to be successful in life and in college.

Visión  Cada niño va a prosperar en el mundo académico  Todo niño será bilingüe y sabra leer/escribir en las 2  Cada niño será involucrado y desafiado todos los días... porque estas son las habilidades que nuestros estudiantes necesitan para tener éxito en la vida y en la universidad.

Academics  Focused on thinking and conceptual understanding across content in all grade levels  Support for all students  Individual  Small groups in and out of the classroom  We know every child well

Académica  Centrado en el pensamiento y la comprensión conceptual a través de contenidos en todos los grados  Apoyo para todos los estudiantes...  Individual  Pequeños grupos dentro y fuera del aula  Conocemos bien a todos los niños

Dual Language  At Every Grade Level  All students are instructed in English and Spanish everyday  Native Language literacy first in ECE-1 st grades  Concepts and ideas transfer across languages  Every child has “L2 time” everyday:  Opportunity to be with similar peers to do focused work on second language

El Lenguage Dual  En cada nivel de grado  Todos los estudiantes reciben instruccion en Inglés y Español cada dia  Idioma Nativo primero con lectura en los grados ECE- primero  Conceptos e ideas transferen de las lenguas  Todos los niños tienen todos los días "tiempo L2":  La oportunidad de estar con compañeros similares a hacer un trabajo centrado en la segunda lengua

Current Highlights  Great Teachers!  All but one classroom teacher returning next year (she is starting a family)  Strong community building year with family liaison  Building renovation is on track and on target  Large wait list and majority of families returning  Focused on growing SPF  Great work on new standards/ new test  Great work on academic equity

Celebraciones  Maestros Fuertes  Todas menos una maestra van a volver el año que viene (ella está empezando una familia)  Año fuerte del trabajo con la comunidad con la enlace familiar  Renovación del edificio está en marcha y en el blanco  Larga lista de espera y la mayoría de las familias de regresar  Enfocado en el crecimiento de SPF  Trabajo fuerte sobre las nuevas normas / nueva prueba  Trabajo sobre el académico con todos

Common Core State Standards  Challenged us to better challenge students  Holds us accountable to make sure we are teaching critical thinking skills  Testing has changed (see next slide)

Estándares Estatales Comunes  Nos desafió a mejorar para que los estudiantes aprenden mas  Nos hace responsables para asegurarse de que estamos enseñando habilidades de pensamiento crítico  Las pruebas han cambiado (ver siguiente diapositiva)

CMASTCAP (old) GradeContentSectionsLengthSectionsLength 3 English Language Arts 44:4544:00 Math45:0022:10 Total8 10 hours 6 6:10 hours 4 English Language Arts 45:0066:00 Math45:0033:15 Social Studies 34:00NA Total11 13 hours 9 9:15 hours 5 English Language Arts 45:0066:00 Math45:0033:15 Science Total :00 14 hours :15 12:30 hours

CMASTCAP (old) Grad0 Contenido SeccionesLongitudSeccionesLongitud 3 Escritura y Lectura 44:4544:00 Matemáticas 45:0022:10 Total8 10 horas 6 6:10 horas 4 Escritura y Lectura 45:0066:00 Matemáticas 45:0033:15 Estudios Sociales 34:00NA Total11 13 horas 9 9:15 horas 5 Escritura y Lectura 45:0066:00 Matemáticas 45:0033:15 Ciencias Total :00 14 horas :15 12:30 horas

Next Steps  As outlined in our UIP, continue to work on…  Language  Rigor/Critical thinking  Every Child Succeeds/ Equity

Pasos siguentes  Como se indica en nuestra UIP, seguirá trabajando en...  Enfoque en idioma  Rigor / Pensamiento crítico  Cada niño tiene éxito

Open Discussion/ Discusión Abierto