Hello my name is Lola I am a Mexican bobcat. My scientific name is lynx and I am a mammal. I live up to 13 to 15 years old. I am a brownish colour.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A ESPAÑOL I-II -TO SPANISH I-II by Sra Garcia
Advertisements

Oraciones incorrectas
PRESENTACIONES In this chapter we will learn how to introduce ourselves and others in Spanish.
 Mi nombre Kinley  Soy agradable, tipo timido, y en voz alta.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
Capítulo 8B El condicional – “would_____” Use the conditional tense to express what would happen.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
El Calendario Español Español Los Días de la Semana el lunes el martesel miércolesel juevesel viernesel sábado el domingo  days of the week are not.
¿Quién eres? Who are you?.
Gustar- To like (to please)
Everything in the garage is mine! With Miss Remotely Angry Lightening Bulb.
J AGUAR By Febe Brice. Hello I’m Jana the Jaguar. I’m here to tell you all about Jaguars. My kind are often mistaken for the leopard. We have spots like.
Greetings and Farewells
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Vanessa Rodriguez. VANESSA RODRIGUEZ ME IIAMO? VANESSA RODRIGUEZ.
LA VIDA EN “BLANCO Y NEGRO”
Click Once to Begin JEOPARDY Español 3 Capítulo Preliminar Review.
Quien yo soy por kaily Me llamo kaily Yo soy alta, morena, tonto, divertido.
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
I Am Poem By Tristain Meredith  Quien Yo Soy Por Tristain Meredith.
The verb “ser” To be.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Say the name of these animals: POLAR BEAR PANDA BEAR SEAL IBERIAN LYNX.
Que yo soy por Kristin Sturgeon
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Pronouns After Prepositions Avancemos 2 Unidad 3.1.
Gender in español Gramática 2.2
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos Dias! Hoy es el 16 o 17 de septiembre Ahorita/Do Now: When do you use the following:  Un  Los  Unas  el.
The Angry Family Mr Angry Toaster-Brow Hola, me llamo Mr. Angry Toaster-Brow. Hello. My name is Mr Angry Toaster-Brow.
The Angry Family Mr. Confused and Angry Wolfman Hola, me llamo Confused and Angry Wolfman. Hello, my name is Confused and Angry Wolfman.
Comparativo y superlativo
Miércoles el 11 de mayoToco la guitarra objetivo: to be able to say what people do, and to find out about some Mexican musicians Juan es un guitarrista.
The Angry Family Mr. Angry Potato Head Hello, my name is Angry Potato-Head. Hola, me llamo Angry Potato-Head.
Personal Pronouns/ Definite and Indefinite Articles
Tener (to have) Yo tengo Tú tienes Él tiene Ella tiene Usted tiene Nosotros tenemos Ellos tienen Ellas tienen Ustedes tienen.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns uTuThe subject of a sentence tells who is doing the action. uYuYou often use people’s names as the.
Miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live.
Tener Tener expressions Tener with infinitives
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
By Ebony Wooden. Hola, soy Ebano. Soy una nutria marina. Mi nombre científico es felina del lontra.
The Angry Family Miss Remotely Angry Lightening Bulb.
The Angry Family Mr. Angry Cloud-ghost Hola, me llamo Angry Cloud-Ghost. Hello, my name is The Angry Cloud-Ghost.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Hi my name is Harold the Harpy Eagle By Dion Galliver Por Dion Galliver Hola mi nombre es Harold el águila de Harpy.
Quien yo soy por Trey Johnson. Me llamo Trey Johnson.
CALEB CHOATE. Your name Mi Nombre es or me llamo Christopher caleb choate.
Valentine’s Day Hearts
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns u The subject of a sentence tells who is doing the action. u You often use people’s names as the.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
¿Cómo te llamas? Me llamo... Cosas de la Clase. Greeting Adults in our Classroom Buenas tardes, clase. Dios les bendiga. Buenas tardes, Señorita. Dios.
Quien Yo Soy Por Me llamo Celeste Yo soy `unico, creativo, y talentoso.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Saludos. Saludos - Greetings  Buenos días - Good Morning  Buenas tardes - Good Afternoon  Buenas noches - Good evening/good night  Adiós- Good Bye.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Present Tense of -er & -ir Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
6.1-1  In Lección 5, you learned how to form past participles. You will now learn how to form the present perfect indicative (el pretérito perfecto de.
Transcripción de la presentación:

Hello my name is Lola I am a Mexican bobcat. My scientific name is lynx and I am a mammal. I live up to 13 to 15 years old. I am a brownish colour. Hola mi nombre es Lola que soy un lince mexicano. Mi nombre científico es lince y soy un mamífero. Vivo hasta 13 a 15 años. Soy un color pardusco

The Mexican bobcat is found in central Mexico. it likes to live in mixed forest coastal swamps, deserts and scrub land. They also live in hollow trees, hidden dens or rocky crevices. El lince mexicano se encuentra en México central. tiene gusto de vivir en los pantanos costeros del bosque mezclado, desiertos y de fregar la tierra. también viven en árboles de hueco, guaridas ocultadas o grietas rocosas.

The Mexican bobcat is not fussy it will eat almost any thing including rabbits, rodents, beavers, peccaries (skunk pig), reptiles, birds, bats and even deer. El lince mexicano no es quisquilloso él comerá casi ninguna cosa incluyendo conejos, roedores, castores, peccaries (cerdo de la mofeta), reptiles, pájaros, palos e incluso ciervos.

Mexican bobcats only come together when during season, females give births to two to three young. After a period of 50 to 70 Days the male does not care for the young. Los linces mexicanos vienen solamente juntos cuando durante la estación, hembras dan a luz a dos a tres jóvenes. Después de un período de 50 a 70 días el varón no cuida para los jóvenes.

Thanks for watching my slideshow BY TORI CAPURSO