Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

Saludos.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hace + Time Expressions
2.1 verbs -ar Texto p. 50. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to…  conjugate –ar verbs  form negative.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
English Lesson 3.
SALUDOS THERE ARE BASICALLY 4 WAYS TO SAY HELLO TO SOMEONE. THEY ARE: ¡HOLA! ¡BUENOS DÍAS! ¡BUENAS TARDES! ¡BUENAS NOCHES!
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
Hoy es lunes el 23 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Treinta menos doce son.
DO NOW: Solve each math problem
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Introducciones Español 1.1. Introducciones At some point, you might want to introduce some friends in Spanish. Let’s practice with the vocabulary for.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Do Now.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
¿De qué color es tu fruta favorita?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Transcripción de la presentación:

Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective by introducing your partner in Spanish to the class. Warm up - Answer the following: ¿Cómo se llama tu amigo/amiga? ¿En dónde vive? ¿De dónde es?

Introducing a Friend The following dialogues are examples of how you would introduce a friend to another friend. I will first read the dialogue, then you will read it. I will divide the class into three groups. Each group will read a part of the dialogue.

Te presento a mi amiga Maria. Introducing a Friend Te presento a mi amiga Maria. You Encantada Juan. Mucho gusto Maria. Me llamo Juan. Juan María

Let’s Practice. You (A): Te presento a mi amiga María. Juan (B): Mucho gusto María. Me llamo Juan. María (C): Encantanda Juan.

¡Hola Raul! Me llamo Carlos. Te presento a mi amigo Raul. Introducing a Friend. ¡Hola Raul! Me llamo Carlos. Te presento a mi amigo Raul. Carlos Mucho gusto Carlos. You Raul

Let’s Practice. You (C): Te presento a mi amigo Raul. Carlos (A): ¡Hola Raul! Me llamo Carlos. Raul (B): Mucho gusto Carlos.

Introducing a Friend. Fabiola You Carla ¡Buenos días! Mucho gusto Carla. Buenos días, Carla. Te presento a mi amiga Fabiola. Buenos días, Fabiola. Fabiola You Carla

Let’s Practice. Carla (B): ¡Buenos días! You (A): Buenos días Carla. Te presento a mi amiga Fabiola. Carla (B): Buenos días Fabiola. Fabiola (C): Mucho gusto Carla.

Buenas tardes. Te presento a mi amiga Berta. Introducing a Friend ¿En dónde vivo? Buenas tardes. Te presento a mi amiga Berta.

Introducing a Friend Quiz In your notebook title this “Introducing a Friend Quiz” The next frame will contain a dialogue. You are to write each sentence in your notebook, then write the letter of whom you think said it next to each sentence. You have 5 minutes.

Who said what? Place the letter next to the quote. ___Es un placer Perla. B ___Mucho gusto Roberto. Me llamo Perla. Roberto María ___Te presento a mi amigo Roberto. Perla María is introducing Roberto to her friend Perla.

Roberto María Perla Let’s See How You Did! A. Te presento a mi amigo Roberto. C. Es un placer Perla. B. Mucho gusto Roberto. Me llamo Perla. C- Es un placer Perla. Roberto B - Mucho gusto Roberto. Me llamo Perla. María A- Te presento a mi amigo Roberto. Perla María is introducing Roberto to her friend Perla.

One more try with Los Tres Amigos! B C __Es un placer amigo #2. __Hola Amigo #2! Te presento a mi amigo #1. Amigo #1 __Hola amigo #1. Mucho gusto. Amigo #3 Amigo #2

Los Tres Amigos! Amigo #1 Amigo #3 Amigo #2 A. ¡Hola Amigo #2! Te presento a mi amigo #1. C. Es un placer amigo #2. B. Hola amigo #1. Mucho gusto. C. Es un placer amigo #2. A. Hola Amigo #2! Te presento a mi amigo #1. Amigo #1 B. ¡Hola amigo #1! Mucho gusto. Amigo #3 Amigo #2

Pair Share You will present your partner. Interview your partner so that you can present him or her to the class. Use the following sentence frame: Te presento a (your partner’s name). Le gusta (activity #1) y (activity #2). Vive en (una casa/un apartamento). Es de (City/State/Country).

Let’s Practice First Example ( I will read it first, then you): Te presento a María. Le gusta cantar y bailar. Vive en un apartamento. Es de Bolivia.

Now Interview Your Partner! Use the following sentence frame: Te presento a (your partner’s name). Le gusta (activity #1) y (activity #2). Vive en (una casa/un apartamento). Es de (City/State/Country). Be ready to share with the class!