Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic
Las Metas de Hoy: Students will compare the Spanish alphabet to the English alphabet. Students will correctly pronounce the alphabet in Spanish. Students will spell their first and last names aloud in Spanish. El plan de hoy: La canción Exploración del lenguaje Actividad de hablar Los objetos de la clase. El hombre muerto
La canción Cantamos juntos
Exploración del lenguaje Leemos la página trece juntos. Try it out! Rewrite these sentences and insert the correct punctuation and accents. ¿Cómo estás?¿Qué tal? ¡Hasta luego!¿Y tú?
Actividad de Hablar Pg 13 act 6 – Work with your partner. Follow the model to ask your partner’s name and how it is spelled. Persona A: Hola. ¿Cómo te llamas? Persona B: Me llamo María. Persona A: ¿Cómo se escribe María? Persona B: Se escribe eme-a-ere-i acento –a Repite, por favor.
Página Doce You will hear several words you know spelled aloud. Listen carefully and write the letters as you hear them. el 30 de octubre Pg Actividad 4 1. gusto 2. bien 3. regular 4. once 5. brazo 6. pierna 7. pupitre 8. cabeza Circle letters that you missed, and write the correct letter. Use as a study resource
Los objetos de la clase Work with your partner. You will each spell 10 words from our classroom objects unit. Listen as your partner spells a word and try to write it down
El hombre muerto La Sra. will draw an “hombre muerto” game on the board. Try to guess the Spanish letters in her word. Now, work with your partner. Take turns choosing a word and making a hangman board. Your partner MUST guess in Spanish.
La tarea Continue to study el alfabeto