 Spontaneous contributions in the TL as part of the language of the classroom  Unplanned / unscripted talk as part of a lesson task or activity  Whole-class.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1.a) estudiaré b) viviré c) visito d) trabajaré 2.a) mañana b) el año próximo c) ayer 3.a) estudié b) vivo c) trabajo d) lavo 4.a) Quiero ser famoso b)
Advertisements

- Morph short episode 4
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 9 Los medios de comunicación Part 1 Unidad 14.
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Los pasatiempos y los deportes
To consolidate free time activities for writing assessment.
Hoy es martes 8 de octubre Hagan Ahora:Responde
Hoy vamos a… repasar 4 x temas (la tele y el cine, el tiempo libre, la paga (y los deportes)) buscar informaciones en nuestros cuadernos para contestar.
1. Me llamo Adam. 2. Tengo 15 años. 4. Sí. 7. Sí, pero es un poco aburrido. 6. Sí, por supuesto. ¿Y tú? 3. En Cambourne. 5. Sí, me gusta mucho. ¿Cuáles.
Morph – Lección 2 Hoy vamos a:
HOY VAMOS A: 1. Hablar de un programa 2. Narrar la historia de un programa.
Get the best grade you can in GCSE Spanish speaking Anglia Ruskin University Tuesday 22 January 2013.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
Free time and social activities Los objetivos: -Mis pasatiempos -La tele.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
al con padres fui cine mis con amigos salí mis película vi una
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta.
Narration = higher GCSE criterion for speaking and writing Emphasis on using verbs and linking words Logical use of different tenses across different contexts.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
Match the English to the Spanish
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
- Morph short episode 4.
Hoy vamos a hacer preguntas
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Work for 11N1 Spanish from KRU Using the next 4 slides (which were also given out in our last lesson), write a paragraph using past, present and future.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Level 2 chp. 5 Hacer + time expressions. Chp. 5.2 Gram Use hace + time + que + a verb in the present tense To talk about an event that began in the past.
Preguntas y respuestas
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Discussion Voice Activity 1.05
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Morph – Lección 2 Hoy vamos a:
Transcripción de la presentación:

 Spontaneous contributions in the TL as part of the language of the classroom  Unplanned / unscripted talk as part of a lesson task or activity  Whole-class teacher-led interactions (that may prime for subsequent pair work)

 Students equate the ability to speak in the TL with learning the language (it is the subject to them)  Students believe that what the can produce in unrehearsed situations is what they really know  Spontaneous TL use (or lack of it) has been highlighted in every Ofsted report since records began  Secondary Curriculum, KS3 Framework and GCSE specifications (not all) highlight its importance

 Source of high quality language input for acquisition  Contingent feedback  Sensitive co-construction  Creation of a ‘safe place’ for trial and error  Inclusion of humour

 Source of high quality language input for acquisition a ) The unpredictability and humour of these interactions encourage active listening for comprehension. b)The stability and continuity of the theme/topic of the talk enable learners to understand longer stretches of interaction (teacher talk and visual stimulus are the scaffolding)  ‘Off line’ opportunities for reflection and planning a)Comparing the talk of teacher and peer b)Using the time to plan next contribution

Hoy vamos a hacer preguntas

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Idea 1 WHAT ARE THE QUESTIONS

1. Me llamo Adam. 2. Tengo 15 años. 4. Sí. 7. Sí, pero es un poco aburrido. 6. Sí, por supuesto. ¿Y tú? 3. En Cambourne. 5. Sí, me gusta mucho. ¿Cuáles son las preguntas?

1. Sí, me gusta mucho. 2. Sí, porque me hacen reír. 6. Fui de compras en Cambridge. 3. Le gusta jugar al fútbol. 5. Voy a ir al cine. ¿Cuáles son las preguntas? 4. Me gusta salir con mis amigos.

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 2 FIND SOMEONE WHO

Busca a la persona que … juega al fútbol los sábados. va al cine a menudo. lee todos los días. ve la tele cada día. nunca descarga música del Internet.

Busca a la persona a quién… le gusta Come Dine with Me. no le gusta Top Gear. le gusta Factor X.

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 3 TARGET TALK

Your answer must contain EXACTLY 7 words! Your answer must contain more than 9 words!

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 4 GROUP TALK

- Morph short episode 4

Título del programa/de la película: …………………………………. 1. ¿Qué tipo de programa es? película dibujos animados telenovela noticias programa de deporte telecomedia concurso programa de música 2. ¿Para quién es ? adultos niños todos 3. ¿Dónde tiene lugar? afuera en la ciudad en el campo adentro en el estudio en un edificio 4. ¿Cómo es? divertido cómico triste informativo serio interesante emocionante aburrido 5. ¡Añade tu opinión! me gustó no me gustó 6.Escribe en español lo que ves en el programa. __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________ ¡Vamos a mirar algo!

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 5 REWARDING SPONTANEITY

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 6 ODD ONE OUT

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 7 SPEND THE WORDS

Me gustan mucho tiene lugar en Mi programa preferido entretenido (a/os/as) sonPrefiero porquetrata de No me gustan tanto A mi madreuna telenovela tonto (a/os/as)

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 8 JUST A MINUTE! (GROUPS)

Me gustan las telenovelas Me gustan las telenovelas como Eastenders que trata de la vida de familias que viven en el este de Londres Me gustan las telenovelas Me gustan las telenovelas como Eastenders que trata de la vida de familias que viven en el este de Londres Slide from Neil Jones (with thanks!)

Son____________que tienen lugar en _____________. Tratan de un personaje hecho de _______ que se llama ________. Es un programa para _______ pero pienso que es también para _______. El programa es muy _______ y los episodios son cortos. El episodio 4 me _______ mucho porque era muy __________. unos dibujos animados divertidotodos niñosun estudiogracioso plastilinagustóMorph

Opinión Futuro Presente Razón Pasado Pregunta

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 9 SAY SOMETHING ELSE

Comberton Village College Say something else Rachel Hawkes Idea 9 Es un programa de tele-realidad. Un programa que me gusta mucho se llama Educating Essex. Me gustan las comedias. Tiene lugar en Essex. Trata de la vida en un instituto. Me gusta porque es muy informativo y divertido.

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 10 PIMP MY SENTENCE

Je joue au tennis. J’habite au nord de l’Angleterre. Mon chien s’appelle Bob. Pimp my sentence!

HAVE I GOT NEWS FOR YOU Jamie, 14años, va a jugar para…… Chloe dice: En mi opinión fumar es….. Según Adam, Alex ha comprado … Factor X es muy ………… dice James.

Meine Schule ist eine gemischte Schule. Meine Schule ist eine Schule,die sich in Naturwissenschaften spezialisiert. Meiner Meinung nach sind die Schulregeln nicht zu streng. Die besten Schulen haben eine Uniform. Mein Lieblingsfach ist Englisch, weil ich gern Geschichten schreibe. Um meine Schule zu verbessern, muß man mit den Strafen aufhören. Nächstes Jahr möchte ich Spanisch studieren.

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 11 STARTER ACTIVITIES (KS4-5)

Cubo de basura ¿Qué vas a tirar? ¿Por qué?

¡Atasco! ¿Adónde ibas? ¿A qué hora saliste de casa? ¿Cuánto tiempo llevas esperando? ¿Qué harás mientras sigues esperando?

Comberton Village College My contact details and links to resources  1. This and other presentations 2. Speaking resources 3. KS3, KS4 and KS5 Spanish resources  (type ‘rhawkes’ into search to pull up all resources) Spanish, French and German resources Rachel Hawkes ext.222