FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Every time I paint it serves a purpose to bring about pride in our Mexican American culture. --Carmen Lomas Garza.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Hagan Ahora: Which stars are Latino/a or have Latino Heritage? Can you guess? Alexis Bledel Sara Paxton Pitbull Shakira Tatyana Ali Zoe Saldana Selena.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Fórmula: { S1 + V1 + que + S2 + V2 } (indicative) (subjunctive)
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
Group Weather Reports. Step 1 El Tiempo Hoy Pick your 4 Cities + Philadelphia:  Philadelphia – sunny, cold. High 45, Low 32  Miami – rainy. High 78,
Teacher’s Name: Leonardo Nuñez Holguin Code: Course: Fourth Grade Students’ age: 7 to 8 years old Topic: the weather Level: basic.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.
Natalia & Emelia & Esperanza. Aproximadamente, diez mil indegenous Mopan Indians viven en Guatemala y Belize.
El Imperfecto Interrupted Actions. Remember:  You use the imperfect to talk about what you used to do habitually, or repeatedly.  You also use it to.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Discussion Voice Activity 1.05
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
CountryPaís BrazilBrasil JapanJapón GermanyAlemania FranceFrancia MexicoMéxico CanadaCanadá NationalityNacionalidad BrazilianBrasileño JapaneseJaponés.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es martes el 6 de diciembre
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones; además adquieren las habilidades criticas del pensamiento y puede realizar varias actividades a la vez. También necesitan de estructurar de manera libre un contexto sin hacer daño alguno en el ambiente para aprender. Además aprenden atraves de actividades significativas interactivas en un estado relajante de alerta. ELECCION DEL TEMA La elección del tema se encuentra especificado en la primera unidad de los libros ya que en cada unidad que los niños analizan desarrollan un proyecto de experiencia- aprendizaje. PROPOSITOS Comparar la vida del viejo oeste con la vida moderna y su propio estilo de vida, además de averiguar el significado de los signos comunes utilizados en signos del idioma y describir cualidades como la comunicación la cual necesitan para hacer amigos como es el trabajo en equipo.

MARCO TEORICO Los niños exploraran formas de comunicación sin perder los conceptos de los diferentes tipos de signos del idioma utilizado por los indios americanos; como también como el conocimiento de la historia y el arte. EXPECTATIVAS DE LOGRO Con este proyecto se espera que el niño se concentre en habilidades de estudio para fomentar en el niño el hablar el idioma todo el tiempo posible en clase; preguntar al maestro cuando no comprenda algo y tomarse el tiempo que requiere para llevar a cabo sus actividades.

Hello! My friends and daddies. I’m a student from Decroly’s school 4° grade group “A”. Now, you are going to see a short project realizaed by my classmates and I with love and dedication.

Here, we are preparing our yesterday American Indians life’s model. The Project is a visual demostration and comparison from American Indians topic before between our society; topic which our teacher prepared us with reading and stories of their life; also with reading we learn to make sentences using the phrase “used to” and questions in past time; incluring vocabulary to strengthen.

My gruop and I organized to bring the necessaries toys and materials to build our model

In this image, we’ll win other group….. Hop hop hurra…

Hi! We are preparing the model about American Indians, today..

Itzel… the crown of the tree; is it correctly paint? Yes, it is. But, remember will be two crowns.

But, the project isn’t finished with the models, which were divided in two groups, each gruop gathered toys from home to build the activity in our classroom. This proyect took us three days to develop.

After that, when we finished the model, we developed our exposure in the classroom and explained it in front of our classmates.

Finally, our project concluded in an exhibition in the school’s yard; which ones where seen by other classmates. Ahhhhhh enjoy the videos.