¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Palabras negativas y afirmativas
Advertisements

Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
LA TAREA Lea “Lila Downs” en la página 53 Conteste – las preguntas 1-4.
CIVILIZACIONES ANTIGUAS PROYECTO DE ESPAÑOL FS4 Repaso de los usos del imperfecto y el preterito.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
PRESENTE PERFECTO: repaso. What are we saying in English when we use the PRESENTE PERFECTO? Have or has done something.
UN POSTRE NUTRITIVO Libro p. 120 AVENA CON FRESAS INGREDIENTES: 1 litro de leche sabor a fresa Azúcar al gusto Una raja de canela Una taza de avena Una.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Comparisons of regular adjectives “Abriendo Paso – Gramática” pg. 94
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Both Spanish and English have past participles. The past participles of English verbs.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Español Dibuja un coche. 2. Usa marcadores para hacerlo más interesante. 3. Incluye en tu dibujo por lo menos 15 palabras de vocabulario bien demonstrados.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
El uso del artículo como sustantivo
1 Unidad 6 Indirect Object Pronouns Los complementos indirectos o “LESLE” es una mujer indirecta.
Repasar para el Examen.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¿Qué te gusta hacer?.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Actividad de Escritura
DO NOW: Solve each math problem
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Español 2. Usando el internet, busca una foto de un edificio interesante. *Con 3-4 ojas de papel (no importa el orden) dibuja el edificio lo mejor que.
HACER In Time Expressions.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Both Spanish and English have past participles. The past participles of English verbs.
Álex y Javier están tomando fotos.
Today we will be: - Reviewing subject verb agreement - - reviewing French – er verbs - - review Spanish verb conjugations.
El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
El presente perfecto Talking about recent events in the past.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Comparisons & Superlatives In Spanish, inequality is expressed by using one of the following formulas: más (menos) + adjective + que más (menos) + adverb.
Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.
Así se dice Level 2 Capítulo 8. You will receive 3-4 question cards Ask your neighbor all questions. They have 1 minute per question to answer. Túrnense.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
6.1-1  In Lección 5, you learned how to form past participles. You will now learn how to form the present perfect indicative (el pretérito perfecto de.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Transcripción de la presentación:

¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar

PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico de un país hispanohablante. El programa de cocina debe de incluir: 1. Nombre del programa 2. Presentación de los cocineros, Chefs 3. Breve explicación del plato, nombre, origen y algunos datos interesantes 4. Ingredientes 5. Instrucciones para la preparación 6. Traer una muestra de la comida para comer (¡MMM!)

TAREA  1. Busquen en el Internet una receta de un plato típico de un país hispanohablante  2. Verifiquen con la lista todas las instrucciones a seguir  3. Escriban el libreto y verifiquen con la maestra  4. Lean la rúbrica para ver cómo van a ser juzgados  5. Entreguen el libreto antes de presentar el video a la clase  6. Disfrútenlo.

ESCRIBIR REQUIREMENTSEXCEEDS EXPECTATIONS MEETS EXPECTATIONS DOES NOT MEETUNACCEPTABLE Content :Diez mandatos afirmativos (10)Cinco mandatos negativos (5)Cinco pronombres de objetos direc­tos (5)Adjectives as past participles (2)Demonstrative Adjectives (optional) Provides more than the re­quired elements in complete sentences. (provides at least 3 addi­ tional elements) 25 Provides 22 required ele­ ments in com­plete sentences Provides of the required elements in sentences or uses up to 4 incomplete sen­tences Provides fewer than 14 of the required ele­ ments, or more than four ele­ments given in incomplete sen­ tences Grammar: Adjective/noun agreement (10) DOP placement(5) Verb conjugation (10) Shows excep­tional mastery of grammar con­ cepts 25 General under­standing of grammar con­cepts Fair understand­ing of grammar concepts Lack of under­standing of grammar con­cepts Grammatical Concept Form The attached form is fully filled out and correct. 10 The attached form is filled out but not fully correct The attached form is not filled out The form was not turned in. 1

HABLAR REQUIREMENTSEXCEEDS EXPECTATIONSMEETS EXPECTATIONSDOES NOT MEET Content of Required Elements: Grammar / Vocab(Points earned above) Additional gram­mar and vocab ele­ments for this project are incorporate into the script. 10 All the suggested grammar and vocab elements for this pro­ject are incorporate into the script Few of the suggested grammatical and voca. Elements for this project are incorporated into the script Presentation: Com­munication of the ideas Students are well pre­pared for the video. The presentation is smooth with minor or nor errors. No English (spoken or visual) is used during video. Language is com­ municated verbally and non- verbally in order to be easily understood by all. 10 Students are well pre­pared for the video. The presentation is smooth with minor errors. No English (spoken or vis­ual) is used during video Students are some­what prepared for the video. The presentation is rough with some er­rors throughout. A few words of English (spoken or visual) are used during video PronunciationAll lines are pro­nounced clearly and easily understood by the viewing audience. 10 Most lines are pro­nounce clearly but spots are hard to un­derstand Many lines are un­clear and hard to un­derstand Shared Involvement (a list provided by each participant de­ tailing his/her contri­bution) Each person has an equal part in prepar­ing the video. 10 One person seems to have done more work in preparing the video One person has done all the work in preparing the video Creative EffortStudents included props, background music,refrán, costumes and out- takes. 5 Students included 3-4 of the following: props, background music,refrán, costumes and out- takes. 4 3 Students included 1-2 of the following: props, background music,refrán, costumes and out- takes. 2 1