Los empleos (jobs) ALL: will recognise up to 10 jobs MOST:will be able to name up to 10 jobs SOME:will be able to form complete sentences saying what job.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Turning down invitations  Ya tengo planes.  I already have plans.  Tal vez otro día.  Perhaps another day.  Estoy ocupado/a.  I’m busy.  Estoy cansado/a.
By Thailys. Los deportes To be able to talk about likes and dislikes. I can talk about what I like and I don’t like. I can ask other people what they/he/she.
English Lesson 5.
Gustar- To like (to please)
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Direct Objects and Direct Object Pronouns. Parts of Speech Grammatically speaking, the verb (V) is the action in the sentence. The subject (S) is the.
ESP 217/9/12 Students will be able to identify and utilize the direct object pronouns in Spanish. In the following sentences, identify the nouns, verbs.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
More Verb Notes An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being. In English, most infinitives include the word.
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Match the English to the Spanish
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Martes 16 de septiembre Máx. : 29° Mín. : 17° Hazlo ahora 3 min Dime con quién andas y te diré quién eres.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
English Lesson 3.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
English Lesson 4.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
17 de septiembre SER y Indirect Object Pronouns. QUIZ: TRANSLATE to Spanish He is Nicaraguan. They are American. We are Guatemalan. She’s Peruvian. Are.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Year 8 Spanish Self and Family. Starter – Buscad la estrella My Mum My Grandad My Sister My Uncle tall Funny Lazy.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Write in Spanish (See pag 96)
Las profesiones.
Transcripción de la presentación:

Los empleos (jobs) ALL: will recognise up to 10 jobs MOST:will be able to name up to 10 jobs SOME:will be able to form complete sentences saying what job they would like to do in the future

a.b.c. d.e.f. Can you match any of these jobs to their meaning in English? How can you work out their meanings? 1.dentista 2.piloto 3.recepcionista 4.electricista 5.secretario 6.médico 7.astronauta 8.jardinero a.receptionist b.astronaut c.secretary d.doctor e.dentist f.pilot g.gardener h.electrician EXTRA: Look at these jobs. Match them to the picture and translate into English, following the example.  chófer  c driver/chauffeur  músico  __ ____________  soldado  __ ____________  actor  __ ____________  carpintero  __ ____________  mago  __ ____________

Quiero ser …

peluquero/peluquera

camarero/camarera

mecánico/mecánica

médico/médica

bombero/bombera

secretario/secretaria

abogado/abogada

veterinario/veterinari a

profesor/profesora

agente de policía

peluquero/ peluquera camarero/ camarera mecánico/ mecánica médico/ médica bombero/ bombera secretario/ secretaria abogado/ abogada veterinario/ veterinaria profesor/ profesora agente de policía

bombero/bombera ??? bombero/bombera ???

agente de policía ??? agente de policía ???

médico/médica ??? médico/médica ???

mecánico/mecánica ??? mecánico/mecánica ???

veterinario/ veterinaria ??? veterinario/ veterinaria ???

camarero/ camarera ??? camarero/ camarera ???

peluquero/ peluquera ??? peluquero/ peluquera ???

abogado/abogada ??? abogado/abogada ???

secretario/ secretaria ??? secretario/ secretaria ???

profesor/ profesora ??? profesor/ profesora ???

¡Bien!

peluquero/peluquera o peluquero/a o secretario/a ?

camarero/camarera o camarero/a o abogado/a ?

mecánico/mecánica o agente de policía o mecánico/a ?

médico/médica o médico/a o bombero/a ?

bombero/bombera o mecánico/a o bombero/a ?

secretario/secretaria o camarero/a o secretario/a ?

abogado/abogada o peluquero/a o abogado/a ?

veterinario/veterinari a o profesor/a o veterinario/a ?

profesor/profesora o bombero/a o profesor/a ?

agente de policía o peluquero/a o agente de policía ?

Future jobs Quiero ser … I want to be … Quisiera ser... I would like to be... Me gustaría ser... I would like to be... Quiero ser agente de policía.

Decide which picture should go with which job (Level 1) AB CD EF GH IJ 1.peluquero/peluquera ___ 2.camarero/camarera ___ 3.mecánico/mecánica ___ 4.médico/medica ___ 5.bombero/bombera ___ 6.secretario/secretaria ___ 7.abogado/abogada ___ 8.veterinario/veterinaria ___ 9.profesor/profesora ___ 10.agente de policía ___ Complete the sentence: (Quiero ser… = I want to be …) (Level 2) 1)Quiero ser ______________ 2)Quiero ser ______________ 3)Quiero ser ______________ 4)Quiero ser ______________

Put these sentences in order (Level 3) 1)ser – Quiero – veterinario _______________________________ 2)médico – ser – Quisiera _______________________________ 3)mecánico – Quiero – ser _______________________________ 4)Me gustaría – peluquero – ser _______________________________ 5)ser – abogado – Quiero _______________________________ 6)Quisiera – profesor – ser _______________________________ Now write your own sentence: ___________________________________ Hola, me llamo Julia y vivo en España con mi familia. Tengo trece años. Al colegio, me gustan las ciencias. Quiero ser médica. Mi hermano se llama Pedro. Tiene diecinueve años. Es estudiante en la universidad de Barcelona. Le gustan los animales y quisiera ser veterinario. Answer the questions in English in your exercise book (Level 4) 1) How old is Julia? 2) What subject does she like at school? 3) What does she want to do? 4) How old is her brother Pedro? 5) What job does he want to do? Find these phrases in the text:  with my family  at school  he’s a student  at university  he likes animals

peluquero/ peluquera camarero/ camarera mecánico/ mecánica médico/ médica bombero/ bombera secretario/ secretaria abogado/ abogada veterinario/ veterinaria profesor/ profesora agente de policía

¿Quién trabaja aquí?

abogado/a

¿Quién trabaja aquí? médico/a

¿Quién trabaja aquí? veterinario/a

¿Quién trabaja aquí? profesor/a

¿Quién trabaja aquí? peluquero/a

¿Quién trabaja aquí? camarero/a

¿Quién trabaja aquí? bombero/a

¿Quién trabaja aquí? secretario/a

¿Quién trabaja aquí? mecánico/a

¿Quién trabaja aquí? agente de policía