Hoy es martes, el 23 de septiembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Presente To conjugate regular verbs in the present tense, drop the ending (-ar, -er, -ir) and add the correct ending for each subject. yo tú él/ella/Ud.
Advertisements

Verbos –er/-ir en el presente
1 Present tense conjugations of regular –ER and -IR verbs Los Verbos Regulares.
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Verb Conjugations Easier than you think.
Verbos de cambio radical o  ue u  ue
ALC 14 jueves el 29 de septiembre Recojan un libro para leer.
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
Las Palabras Interrogativas
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Hoy es jueves, el doce de septiembre
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular –ER verbs Format By: The Rhode Island Foundation Revised by: Malinda Seger & Carmen Doucette.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
I. Bellwork: 2/4/13 A. Place your –AR/-ER/-IR worksheet answers on your desk. B. On the back of the page, copy and translate the following sentences: 1.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Regular –ER and –IR Verb Conjugation Also know as regular –AR verb conjugation… but with a twist.
Hoy es miércoles, el 9 de abril
1 Present tense conjugations of regular – ER & IR verbs Los Verbos Regulares.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
CONJUGATION REGULAR -AR VERBS.
VERBOSVERBOS -ar verbs en español. Definición A VERB expresses an action or state of being Ejemplos: to jump to run to feel to be.
Tener que…  Since we already know that the Spanish word “to have” is………..
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
-ER, -IR ending verbs Table of contents #22 Standard and objective Standard 1.2-Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Easy definition of conjugate: To give a person, place or thing an action to perform. English Subject Pronouns: memorized in this order: I, you, he, she,
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
The following slides introduce the new verb IR.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Warm up Brainstorm as many verbs as you can remember. Put them into 3 lists: -AR-ER -IR.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
ALC 69 Martes el 14 de diciembre Test review today as well as an assignment.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es jueves, el 3 de diciembre Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Con qué frecuencia estudias literatura? 2.¿Con qué frecuencia.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
La clase de español I Hoy es lunes, el treinta y uno de enero de dos mil once. A repasar: blue verb chart A apuntar: irregular yo A leer: Lecturas Para.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
It is an irregular verb in all forms except “nosotros”. ITS BEST TO JUST MEMORIZE IT!
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el 23 de septiembre La pregunta: Contesta con una frase completa en español. Escribe una oración para describir tu personalidad. LA TAREA: Examen de repaso – lunes, el 29 de septiembre Use your textbook and study guides to review vocabulary and grammar concepts from level I (PE – 4B)

Examen de repaso – lunes, el 29 de septiembre Las metas de hoy: -Students will conjugate regular –ar/-er/-ir verbs, stem changing verbs, and irregular verbs Students will recognize previously learned vocabulary on various topics including leisure activities, food, greetings, etc. El plan de hoy: Repasamos la tarea de ayer Las guías de estudiar El verbo tener La corrida de toros con vocabulario del nivel 1 LA TAREA: Examen de repaso – lunes, el 29 de septiembre Use your textbook and study guides to review vocabulary and grammar concepts from level I (PE – 4B)

La gramática y el vocabulario Las guías de estudiar Usen estas hojas para preparar para el examen del nivel I. La gramática y el vocabulario La escritura Test Set-Up: Day 1 (lunes, el 29 de septiembre) 70 multiple choice questions Day 2 (martes, el 30 de septiembre) 30 multiple choice questions & the writing portion Level I Review test study guides (grammar/vocab, writing)

Chequen sus repuestas: LA TAREA DE ANOCHE Chequen sus repuestas: 1.) preparo 2.) habla 3.) pronuncia 4.) necesitamos 5.) estudian 6.) preparan 7.) hablas 8.) estudia 9.) practicáis 10.) hablan 11.) estudian 12.) practico 13.) estudia 14.) habláis 15.) necesita 16.) pronuncias 17.) preparamos 18.) hablan 19.) practica 20.) hablo -AR

Chequen sus repuestas: LA TAREA DE ANOCHE Chequen sus repuestas: 1.) comen 2.) bebo 3.) crees 4.) lee 5.) aprendemos 6.) comen 7.) leen 8.) bebéis 9.) aprende 10.) vende 11.) leen 12.) come 13.) leéis 14.) vende 15.) aprenden 16.) como 17.) aprenden 18.) bebemos 19.) cree 20.) bebes -ER

Chequen sus repuestas: LA TAREA DE ANOCHE Chequen sus repuestas: 1.) escribe 2.) abre 3.) recibo 4.) viven 5.) escribe 6.) abre 7.)viven 8.) escribimos 9.) recibes 10.) abren 11.) recibe 12.)vivís 13.) escribes 14.)abro 15.)vive 16.) escribimos 17.) abren 18.) recibe 19.) escribo 20.) viven -IR

Chequen sus repuestas: LA TAREA DE ANOCHE Chequen sus repuestas: 1.) piensa 2.) pido 3.) quieres 4.) sirve 5.) almuerza 6.) pueden 7.) comenzamos 8.) Recuerdan 9.) pienso 10.) vuelven 11.) cierran 12.) quiero 13.) pedís 14.) comienzan 15.) almorzamos verbos radicales

Usa la información del papel para completar los apuntes el verbo TENER Usa la información del papel para completar los apuntes Los discutimos TENER notes

el verbo TENER TENGO TENEMOS TIENES TENÉIS TIENE TIENEN Tener- to have (or sometimes to be) *Write the IRREGULAR conjugation below.   Yo Nosotros/as Tú Vosotros/as Él Ellos Ella Ellas Ud. Uds. TENGO TENEMOS TIENES TENÉIS TENER notes TIENE TIENEN

Try these: Ángel _________________ el libro. el verbo TENER "Tener que + infinitive " Tener que + infinitive is one way to express obligation or necessity. This expression can be translated as "someone has to do something”. Por ejemplo: Tengo que comer las verduras. I have to eat the vegetables. Try these: Ángel _________________ el libro. Ángel has to read the book. Ellos ______________________ la pizza. They have to buy the pizza.   María tiene un examen el lunes. Ella _____________________. María has a test on Monday. She has to study. tiene que leer tienen que comprar TENER notes tiene que estudiar

el verbo TENER He has my textbook. We have to cook dinner. Write these sentences in Spanish. Be sure to use the verb TENER in each sentence: He has my textbook. We have to cook dinner.   My friend. is fifteen He is hungry. TENER notes

You (pl.) are thirsty. You are lucky. They are wrong. I am right. el verbo TENER You (pl.) are thirsty. You are lucky. They are wrong. I am right.   TENER notes

La corrida de toros You will be working in groups of 3, 4 or 5. Determine who will be the “game commentator.” This person is responsible for reading questions and answers and will not play. To play: put all your “toros” on a spot. shuffle the blue cards and put them face down in a pile Youngest person goes first and picks the top card the game commentator will read them their question If you answer correctly, move forward one and place the card in a pile off to the side, if you answer incorrectly, put the card back in the pile and return to start Continue clockwise until some is EL GANADOR. Be sure to listen as other people in your group are answering questions as all the questions are very relevant to the review test. You can easily play again by shuffling the cards and picking a new game commentator.

Examen de repaso – lunes, el 29 de septiembre LA TAREA Examen de repaso – lunes, el 29 de septiembre Use your textbook and study guides to review vocabulary and grammar concepts from level I (PE – 4B) TENER notes