Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hazlo Ahora Pick up your name card and handouts on the back table Put your F.A.M Goals in the blue bin for your period Take out pink handout about character.
Put your body projects/papers on the table in the back.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Describe a las personas con una frase completa.
Transcripción de la presentación:

Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like to accomplish for this week?

Anuncios SWBAT identify the upcoming events for the unit and describe their family. Making up work:  If you were absent, you STILL NEED to be making up your work!

New Unit We are starting a new unit on family and the house. This will last the rest of the quarter. Some major things we will be doing in this unit include:  Making a family tree  Creating and designing your dream home  Solving a CSI Murder Mystery

Major Dates Quiz Dates- February 20th, March 5th, March 17 Unit Exam- March 27th

LA FAMILIA Vocabulario: La familia La madre/la mamá El padre/el papá El hijo La hija El hermano La hermana

La Familia

La madre/la mamá

El padre/el papá

El hijo

La hija

El hermano

La hermana

Preguntas Yo tengo una mama. Mi mama se llama Beth ¿Quién tienes una mama?

Preguntas Yo tengo un padre. Mi padre se llama Charles. Charles es un medico.

Preguntas Yo tengo un hermano mayor. El es Alex. Alex es dos anos mayor. ¿Quién tienes un hermano? ¿Menor o mayor?

Preguntas Yo no tengo una hermana. Si tienes una hermana, ¿cuál es su nombre? ¿Menor o mayor?

Your child ranking Around the room there are four posters  El hijo único  El hijo mayor  El hijo menor  El hijo medio Pick the poster that applies to you! Stand by that poster and work together to answer the following questions.

Your child ranking 1. What are some characteristics of this group? 2. What is your role in the family? 3. What are the pros? 4. What are the cons?

Tarea What are the rules of conjugation? Write out the rules for conjugating –ar, -er, and –ir verbs. Identify any irregular verbs we have learned

Boleta de Salida 1. When is the quiz? 2. Write 3 words you learned today Why should we learn about family words in Spanish?