Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
Los verbos estar y ser “to be”
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
English Lesson 5.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Preguntas con el verbo “hacer”
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
602 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito #
La Sala de Clase Srta Holmes.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Irregular Preterite IR and SER Both verbs conjugate the same in preterite tense… so how can you tell them apart?
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
This activity will help you to master the key verbs of this chapter (4B). There is no way you can understand this chapter if you don’t know all these verbs.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Estudio 6B: En mi dormitorio el 18 de febrero al 8 de marzo.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
¿QUÉ HORA ES? Frases importantes  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿A qué hora es ____________________.  At what time is _______?  (saying when.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
The following slides introduce the new verb IR.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
You will be reading these questions to your partner and then the answers and they will repeat the correct answer which is the underlined answer. Partner.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 2.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
701 (pd. 4, rm. 209) -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
¡Buenos Días! **QUIZ TODAY**
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Hoy es lunes el veintidos de octubre
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad: 10 min 6.Vocabulary Review: 10 min 7.Tarjeta de Salida: 5 min

Actividad Inicial: 5 min Instrucciones: Responde a las preguntas siguientes en frases completas. 1.¿Cortaste el césped el fin de semana pasado? 2. ¿Cuándo fue la ultima vez (the last time) que arreglaste tu cama? 3.¿Sacaste la basura anoche? ¿A qué hora sacaste la basura?

Pre-Assessment Instrucciones: Answer as many questions in the different sections as possible. This will NOT be graded and is simply a measure to show growth as we go along the unit. Please do these activities individually.

Group Formation Groups for this unit will be based on learning strengths and group dynamic. These will be the groups you will spend all unit in, and the group with which you will do the final project. Please let me know IMMEDIATELY (and in private) if there are any issues that would make it impossible to work with the group.