Pensamientos Siga (follow) las instrucciones en su agenda espa ñ ola. Si el t í tulo en el papelito de salida no est á en el sistema de contabilidad, haga.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

Expresiones negativas y afirmativas: los indefinidos
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.
Hace with time expressions.
Bell ringer: Escribe la palabra segun al dibujo.
Las Palabras negativas y afirmativas
¿Te toca lavar los platos?
LOS NEGATIVOS y POSITIVOS
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Capítulo 1A Realidades 2 Affirmative and Negative Words
Pablo y Neno affirmative and negative words
Pablo y Neno affirmative and negative words
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 1)Yo ___________ (ir) al cine. 2)¿Quién __________(leer) el boleto? 3)Ana y yo _________ (oír) un concierto.
Gustar- To like (to please)
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Las palabras afirmativas y negativas
Quick Review: Repaso rapído:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Nunca, Tampoco, Nadie, Nada
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las palabras negativas
Do Now.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Palabras afirmativas y negativas. In English negative words include: no, not, never, nobody, nothing, none, no one, etc. We do NOT combine 2 negatives.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
-AR VERBS Español.
Capítulo 1A Affirmative and Negative Words
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Las Palabras Afirmativas
+ Words of Negation HOW TO EXPRESS SOMETHING NEGATIVELY.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Hoy es jueves, el 7 de mayo. TAREA: página ciento setenta y dos- tres – actividades dieciocho y veinte PRUEBA – vocab el lunes ¿Qué tiempo hace?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
1. ¿Cuándo haces la tarea? 2. ¿Cuándo traes una calculadora a la clase de matemáticas? 3. ¿Cuándo llevas el carnet de identidad? 4. ¿Cuándo entregas la.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Capítulo 1A.  Affirmative words are used to say that something does exist, or that it does happen.  Affirmative statement: The students dance on their.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Pensamientos Siga (follow) las instrucciones en su agenda espa ñ ola. Si el t í tulo en el papelito de salida no est á en el sistema de contabilidad, haga la columna al lado del gr á fico. If the title in the exit slip isn ’ t in the tracker, make a column on the side of the graph. Agarre (grab) una computadora para su grupo

La palabra “que” Que = that, which, whom Ejemplo: España es un país que tiene una población grande. Spain is a country that has a large population. El gobierno es un monarquía que tiene un rey ____________________________________

La palabra “que” Que = that, which, whom Ejemplo: España es un país que tiene una población grande. Spain is a country that has a large population. El gobierno es un monarquía que tiene un rey The government is a monarchy which has a king. _________una española__________en los Estados Unidos. She is a Spaniard whom lives in the USA.

La palabra “que” Que = that, which, whom Ejemplo: España es un país que tiene una población grande. Spain is a country that has a large population. El gobierno es un monarquía que tiene un rey The government is a monarchy which has a king. Ella es una española que vive en los Estados Unidos. She is a Spaniard whom lives in the USA.

Scattegories En su grupo escriba las m á s oraciones que puede crear usando la palabra “ que ” y las palabras en la pantalla. In your group write as many sentences as you can using the word “ que ” and the words on the screen. Si otro grupo tiene la misma oraci ó n todos borran la oraci ó n de su lista If another group has the same sentence as your group, everyone will erase it from their lists. El grupo que tiene las m á s oraciones que no tiene otro grupo gana The group with the most original sentences will win.

Los hermanos Caliente Los hijos gustarseLos abuelosLa abuela El t ía comida d í a El A ñ o Nuevo La familia tener Los padres ir Celebrar Divertido Decorar Abrir los regalos Rico cantar Mam á Pap á descansar hacer BailarLa PascuaCanciones La Navidad La m ú sica de … Jugar El baloncestoEl b é isbolEl f ú tbol El equipoel f ú tbol norteamericano Dulce Los cumplea ñ osComerEl arroz verduras ser Picante Deportela fiestapara (for)

Negación To make a sentence negative, you either: 1) Put the negative word before the verb OR 2) Put no before the verb and the negative word after the verb

Negación Palabras negativas: Nunca =never, not everEjemplo: Nunca hablo por tel é fono. No hablo por tel é fono nunca. Nada =nothingEjemplo: No tengo nada en la mochila. Nadie = nobody Ejemplo: Nadie mira la televisi ó n. No mira la televisi ó n nadie.

Pasa la pasa Antes de Jugar Get a little paper with two sentences on it. Para jugar 1.Walk around the classroom and read to a student the sentence at the top of your little paper. 2. The student must change the sentence you read to be negative and say their answer to you. If they say it correctly they get a point. 3. Do this again with the other little paper. If you say it correctly you win a point. 4. When you finsih with your papers swap them and continue looking for other students. Para ganar 1.The student with the most points at the end of the game wins.

Reviso: escribir una oración sujeto + verbo + objeto directo Sujeto + verbo Sujeto + conjugaci ó n de ser + adjetivo you can add ______________ to the first two types of sentences to give more information

Reviso: escribir una oración sujeto + verbo + objeto directo Sujeto + verbo Sujeto + conjugaci ó n de ser + adjetivo you can add que to the first two types of sentences to give more information

Oraciones juntos 1)Guatemala is a country that has a small population. 2)I never want to leave. 3)We have nothing. 4)No one sings country music. 5) Natalie is the student that doesn ’ t like baseball.

Oraciones juntos 1)Guatemala is a country that has a small population. Guatemala es un pa í z que tiene una poblaci ó n peque ñ a. 2)I never want to leave. 3)We have nothing. 4)No one sings country music. 5) Natalie is the student that doesn ’ t like baseball.

Oraciones juntos 1)Guatemala is a country that has a small population. Guatemala es un pa í z que tiene una poblaci ó n peque ñ a. 2)I never want to leave. Nunco quiero salir. No quiero salir nunca. 3)We have nothing. 4)No one sings country music. 5) Natalie is the student that doesn ’ t like baseball.

Oraciones juntos 1)Guatemala is a country that has a small population. Guatemala es un pa í z que tiene una poblaci ó n peque ñ a. 2)I never want to leave. Nunco quiero salir. No quiero salir nunca. 3)We have nothing. Tenemos nada. No tenemos nada. 4)No one sings country music. 5) Natalie is the student that doesn ’ t like baseball.

Oraciones juntos 1)Guatemala is a country that has a small population. Guatemala es un pa í z que tiene una poblaci ó n peque ñ a. 2)I never want to leave. Nunco quiero salir. No quiero salir nunca. 3)We have nothing. Tenemos nada. No tenemos nada. 4)No one sings country music. Nadie canta m ú sica de country. No canta m ú sica de country nadie. 5) Natalie is the student that doesn ’ t like baseball.

Oraciones juntos 1)Guatemala is a country that has a small population. Guatemala es un pa í z que tiene una poblaci ó n peque ñ a. 2)I never want to leave. Nunco quiero salir. No quiero salir nunca. 3)We have nothing. Tenemos nada. No tenemos nada. 4)No one sings country music. Nadie canta m ú sica de country. No canta m ú sica de country nadie. 5)Natalie is the student that doesn ’ t like baseball. Natalie es una estudiante que no le gusta b é isbol.

Calificar párrafos La forma de calificar es debido al fin de período sobre sus párrafos. The editing form is due at the end of the period about your paragraphs.