EL IMPERATIVO EN ESPAÑOL. When to use the imperative tense. Ludic activities. Raquel Navas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Escribes en frases completas en español.
Advertisements

-Learn how to give commands to others in the tú and usted forms.
Los mandatos….o commands To give a command or to make a suggestion to someone you address as tu…we use the informal command form.
Los mandatos….o commands To give a command or to make a suggestion to someone you address as tu…we use the informal command form.
*Más actividades* Lo que hacemos una persona y yo....
Me llamo _______ Clase 5 NM (501) La fecha es el 12 de febero del 2013
Mandatos informales negativos
El imperativo (los mandatos)
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Los mandatos….o commands •To give a command or to make a suggestion to someone you address as “tu”…we use the informal command form.
Navegando la ciudad. Lugares y cosas en la ciudad Instrucciones.
Mandatos Un Repaso. What is the purpose of a ‘mandato’? ► To tell somebody to do something or NOT to do something.
The present tense of –ar, -er, and –ir verbs that have stem changes Lección 4.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Affirmative Tú Commands P. 168 Affirmative Tú Commands n To give affirmative commands to someone you address as tú…  You take the 3rd person form of.
Hoy es miércoles. La fecha es el 12 de febrero La pregunta: Escriban una lista de palabras asociadas con la casa. Pueden incluir sustantivos y verbos.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
How to conjugate and use affirmative tú and negative tú commands
Hoy es viernes el 28 de febrero de  Contesta en español  (de donde estás ahora): 1. ¿Dónde está el baño? 2. ¿Dónde está tu próxima clase? 3.
Tú Commands informal. In English  Command forms are the same as the infinitive, but without to. Simply add don’t to make them negative.  Speak SpanishDon’t.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  In Spanish, the command forms are used to give orders or advice. You use tú commands.
Irregular Affirmative Commands Capítulo 3B Powerpoint
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Mandatos Informales How to conjugate and use affirmative tú and negative tú commands.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
Srta. Forgue El 1 de noviembre  Repasa el vocabulario de los coches (pág. 56)
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Sra. Renard El 26 de febrero de 2015 WS ej. 1 Hazlo ahora: WS ej. 1 Objetivos: 1. Repasar: 1. El vocabulario de capítulo 2 2. Por y para 3. Los mandatos.
#2- Present Tense of IR.
Capítulo 2- Primer Paso Repaso Primer Paso Prueba El 19 de noviembre.
Español III E Srta. Forgue. Ahora mismo Compartir la tarea (CP 35) con un/a compañero/a de clase.
Hoy es lunes 9 de septiembre Hagan Ahora: Responde en español 1. ¿Es importante para tí la tecnología? ¿Por qué? 2. ¿Cómo usas la tecnología y cuántas.
Los Verbos de Cambio Radical. Some verbs have a change in the stem when they are conjugated in certain forms of the present tense. These are called stem-changing.
Los Imperativos (Los mandatos) Escucha bien…. Los Imperativos TúTú Usted Ustedes PositivoNegativo habla come escribe hable coma escriba hablen coman escriban.
Guided Notes: Formal Commands
Affirmative Tú Commands Realidades 2: 3B. Tú commands are actually very easy to form. But the big thing to remember is that affirmative commands are very.
Affirmative tú commands. Regular affirmative commands (+) Commands are things like run!, dance!, sing!, etc. Forming a regular affirmative tú command.
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
Regular Formal commands (affirmative AND negative) 1.Start with the form of the verb 2.Drop the 3. Then put on the -ar verbs -er/-ir verbs Ud. Uds.
Affirmative Tú Commands P. 45 Affirmative Tú Commands n You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú. n You take the.
Affirmative Tú Commands Page 305 Realidades 1 Affirmative Commands  When you tell someone to do something, you are giving an affirmative command.
Negative Tú Commands Page 121 – Chapter 3 Realidades 3.
Mandatos Formales (Formal Commands). Mandatos Formales WWhat are commands (mandatos) and when do we use them? 2 types:Affirmative Commands vs. Negative.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
Los Mandatos Familiares (Tú Commands)
Español de enero de 2015.
 Baja de peso.  Duerme 8 horas o más cada día.  Busca un pasatiempo. REMEMBER: AFFIRMATIVE COMMANDS TELL A PERSON WHAT TO DO. Most times, all you have.
Presentaciones Know: Free time activities Understand: The use of verb ‘gustar’ to express likes and dislikes Be able to: Introduce yourself by saying what.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
ESPAÑOL 1, el 9 de noviembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Los mandatos informales. Regular Affirmative Tú Commands Use the third person singular (él, ella) from the present tense. HabloHablamos HablasHabláis.
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
Lección 6A --If you are not willing to learn, no one can help you. If you are willing to learn, no one can stop you.-- Anonymous.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
El tiempo presente Objetivos: To be able to recognise and form the present tense of regular verbs.
Me llamo ________ Clase 7IM La fecha es el 24 de marzo del 2011 Propósito # 36: ¿Cómo continuamos el repaso para el examen de mañana? Actividad Inicial:
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
EspañolInglésObligatoria Optativa las matemáticas las ciencias el dibujo el diseño y la tecnología la informática la historia la música el teatro la administración.
Assessment FOR Learning a Party Vocabulary - I can use and understand vocabulary words about parties and planning a party. Label each party word.
PRETÉRITO INDEFINIDO Ludic activities Raquel Navas.
EL PRESENTE DE SUBJUNTIVO. When to use the PRESENT SUBJUNCTIVE tense. Ludic activities. Raquel Navas.
CONTRASTE DE PASADOS Ludic activities Raquel Navas.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  In Spanish, the command forms are used to give orders or advice. You use tú commands (mandatos.
11 Imperativo familiar: formas regulares You use the tú command when speaking with friends, family, people you know well, and children. The regular tú.
Transcripción de la presentación:

EL IMPERATIVO EN ESPAÑOL. When to use the imperative tense. Ludic activities. Raquel Navas

Regular and irregular afirmative imperative tense. Regular and irregular negative imperative tense. Main uses of Imperative tense: - Commands - Instructions - Advices

Practice the imperative conjugation in its regular and irregular, affirmative and negative forms. Understand when to use the imperative tense. Be able to use the imperative tense when appropriate, spontaneously and in real life situations.

COMMANDS (MIRAR) a tu profesora y (EXIGIR) algo (CANTAR) tu canción preferida (DECIR) muy rápidamente “ El perro de San Roque no tiene rabo porqué Ramón Ramírez se lo ha cortado” (SUBIR) a la mesa y (GRITAR) tu nombre (RECOGER) un objeto valioso de cada compañero (NOMBRAR) una cosa buena de cada compañero de la clase (DAR) un beso en la mejilla a tu compañero de la izquierda (ESCRIBIR) en la pizarra tu palabra favorita del español (DIBUJAR) en la pizarra a tu actor preferido (FINGIR) que eres la profesora durante 1 minuto. (SALIR) de la clase y (VOLVER) a entrar imitando a un compañero

ADVICES

INSTRUCTIONS GYMKANA POR BARCELONA 1.- INICIO: VE HACIA UN LUGAR CON MUCHOS BARCOS Y UN HOMBRE QUE MIRA HACIA EL MAR. 2.-CONTINÚA EL VIAJE: BUSCA UN LUGAR DONDE HAY MUCHOS ANIMALES 3.- BUSCA: HAY UNO IGUAL EN PARÍS 4.- VE HACIA EL ESTE: UN LUGAR DONDE HAY OTRO TIPO DE ANIMAL. ¡OLÉ! 5.- EN LA INDIA LAS VACAS SON S…, EN BARCELONA LO ES UNA FAMILIA MUY ESPECIAL. 6.- CONTINÚA HACIA EL SUROESTE: BUSCA UNA CASA DE PIEDRA DEL MISMO ARQUITECTO QUE EL NÚMERO SUBE, SUBE, SUBE: ES MÁS PEQUEÑO QUE DISNEYLANDIA PERO TIENES BARCELONA A TUS PIES 8.- ENCUENTRA A 22 PERSONAS QUE ESTÁN JUGANDO A FÚTBOL, ¿DÓNDE ESTÁN? 9.- CONTINÚA HACIA EL OESTE Y ENTRA EN LUGAR MÁGICO CON JARDINES Y FUENTES DE COLORES SIGUE HACIA EL MAR: UN KILÓMETRO DE FLORES, LIBROS Y ANIMALES ESCUCHA ATENTAMENTE: SON CANCIONES, ES NORMAL EN ESTE SITIO VE HACIA EL NORTE, A UNA PLAZA DONDE HAY MUCHAS PALOMAS GIRA HACIA LA IZQUIERDA Y VE HACIA EL SUR. TIENES QUE VOLVER A BIRMINGHAM. ¿DÓNDE ESTÁS? FÍN. HAS LLEGADO A TU DESTINO.

40-60 MIN Easy to adapt Practice of TENSES Freedom of choice Use of all the skills and interactions Overcome students anxiety when speaking in a foreign language Control of their own learning process