Los diptongos y los triptongos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Apuntes… La Acentuación Accents. To know when a word needs an accent, you need to know... A) That some words always need accents: 1. Question words ¿Qué?
Advertisements

Me llamo _________ Clase 6 NH La fecha es el 3 de octubre del 2011
Me llamo _________ Clase 6 NH La fecha es el 5 de octubre del 2011
Me llamo _________ Clase 6 NH La fecha es el 14 de octubre del 2011
Las vocales: a, e, i, o, u After the letters c and g these vowels influence their pronunciation: Hard soundsSoft sounds agañare general calmainocente calmainocente.
El mandato afirmativo (tú)
¿Qué están haciendo las siguientes personas?. Estar + El Participio Presente = La Construcción Progresiva.
Reglas de acentuación A general overview
Las Reglas de Los Acentos Vocabulario de Los Acentos 1. Acento (Énfasis) – can mean stress, emphasis, or accent; depends on the context 2. Combinación.
Los verbos estar y ser “to be”
DIPTONGOS E HIATOS.
Las reglas de la acentuación
Saber and Conocer Two forms of =To Know
By Mrs. Valdez-Rodriguez All words are accented (have a stress) ! All words are accented (have a stress) ! But not all words are visually accented (´)
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y 3.2.
Los acentos. Las reglas de los acentos (rules)  Stress- Acentuación  Regla #1 (Si una palabra termina en –n -, -s o una vocal, el golpe cae en la penúltima.
Do you know where accents go in Spanish? You could memorize them word by word, or you can just learn a few rules. ´
Demonstrative Adjectives and Pronouns
El Pretérito los apuntes de clase In In Spanish, there are two past tenses – the PRETERITE PRETERITE and the IMPERFECT. The The PRETERITE PRETERITE tense.
Los acentos de español.
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y Tú mandato 3rd person singular of verb (él, ella, ud. Form) 3rd person singular of verb (él, ella, ud. Form)
Accent Rules & Punctuation
Verbos con Cambio de Raiz en el Subjuntivo.
Accentuación Español AP.
El presente perfecto Español III. ¿Qué es el Presente Perfecto? The Present Perfect is a PAST tense unlike the name suggests. The Present Perfect is a.
Los apuntes de clase La formación de los plurales.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Stem-Changing verbs.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Lesson 6 Grammar Understood Verbs and Demonstrative Adjectives/Pronouns.
Ir a the ir verb is voy, vas, va, vamos, váis, van Ir +a+ infinitive A+el =al Ir is to say where someone is going You do not change the infinitive but.
Progressive. The progressive consist of two parts: a helping verb and the present participle of a main verb, which ends in –ing in English: is talking.
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Dipthongs Maestro: Rex VanHorn Asistente: Robin Cajigal.
Clasificación de las consonantes según su sonido
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
El calentamiento - el 6 de octubre 1.el bolígrafo la bolígrafo 2.la carpetaslas carpetas 3.el deporteslos deportes 4.el plumala pluma 5.las animaleslos.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Los Mandatos Familiares (Tú Commands)
Para hacer ahora 33 ___________________ 56 ___________________ 70 ___________________ 13 ___________________ 94 ___________________ 23 ___________________.
El Alfabeto / El Abecedario
Me llamo _________ Clase 6 NH La fecha es el 12 de octubre del 2011 Propósito # 9: ¿Cómo se dividen las vocales fuertes en sílabas? Actividad Inicial:
El presente perfecto (the present perfect). -A tense that is used to say what a person has done. -A tense that is used to say what a person has done.
Capítulo 3.  The verb ir is an irregular verb.  It follows the same pattern as an –ar verb conjugation except in the yo form even though it is an –ir.
Oír. Oír- to hear Yo - oigo nosotros - oímos Tú - oyes Él/ella/ud.-oye ellos/uds. - oyen.
Los acentos de español. Un diptongo (pagina 31)  En español hay vocales fuertes (abiertas): A, E, O  También en español hay vocales débiles (cerradas):
Present Perfect Tense One of the compound tenses.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 ESTAR. Sra. Schwarz Regular vs. Irregular The AR verbs you have learned so far are regular. When conjugated, regular.
EL PRESENTE PROGRESIVO Español 3 Honores Unidad 2.
Español Dos Por Sr. Amor RULES OF PHONETICS. INFORMACIÓN ANTERIOR (PRIOR INFORMATION) Información nueva (New information) Una tarea de práctica (Practice.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – el 24 de septiembre Contesta las preguntas usando un pronombre de objeto directo: 1. ¿Tomaste el examencito el.
Spanish Sounds 2 Vowels in Spanish are always pronounced the same:
Español 4 AMSCO páginas Los números Español 4 AMSCO páginas
Spanish Accents Acentos. Knowing how to separate a word into syllables is important for knowing how the letters combine together for correct pronunciation.
The Present Progressive Tense form of estar + the present participle (-ando or -iendo)
Los Artículos Los Nombres (Nouns)  Name of a person, place or thing is a noun  In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine 
Pronunciation Practice on diphthongs and hiatos
Sentence Corrections. 1.Tú es de San Antonio. 1.Tú eres de San Antonio. – verb didn’t agree with -tú 2.Las chicas es altos y inteligentes. 2.Las chicas.
Las vocales a, e, i, o, u Las vocales a ah e ěh i ēē o oh u õõ
Pronunciation Practice on diphthongs Práctica de pronunciación Combinación de vocales: Los diptongos (2) L140 Unidad 1 Pronunciación 2 Author: Victoria.
Diphthongs, Hiatus, and Triphthongs
A Ahhh.
ACENTOS ESCRITOS.
Silabificación EQ: ¿Por qué debemos aprender a dividir las palabras en español? Antes de aprender como usar los acentos tienes que entender la silabificación.
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y 3.2.
Los acentos de español.
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

Los diptongos y los triptongos Los apuntes de clase

Las vocales FUERTES A E O

Las vocales débiles u i

1. FUERTE & débil The combination of a STRONG vowel and WEAK vowel forms a diphthong diptongo. The stress is on the strong vowel. A diphthong is NOT SEPARATED The diphthong equals 1 vowel

FUERTE & débil Baile Causa Muerto Diario Bai*le Cau*sa Muer*to Dia*rio

2. débil & débil 2 adjacent (side-by-side) weak vowels form a diphthong (the stress is on the 2nd weak vowel)

débil & débil Ciudad Ruido Ciu*dad Rui*do

3. 2 vocales FUERTES Two adjacent strong vowels DO NOT form a diphthong & ARE divided

2 vocales FUERTES Canoa Correo Mareado Ca*no*a Co*rre*o Ma*re*a*do

4. débil con acento If a weak vowel HAS a written accent, it becomes STRONG

débil con acento Alegría Baúl Oído María A*le*grí*a Ba*úl O*í*do

Los triptongos

débil - FUERTE - débil The combination of a strong vowel BETWEEN 2 weak vowels is a triphthong & CANNOT be divided (the stressed vowel generally has an accent).

triptongo Estudiáis Anunciáis But reía Es*tu*diáis A*nun*ciáis Re*í*a

Solamente las pruebas y los exámenes  ¡No más! Solamente las pruebas y los exámenes 