29 de enero de 2014.  Escribe en español.  1. My mom is tall, skinny and nice.  2. My dad likes hamburgers and pizza.  3. My brother has brown eyes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia family. los abuelos los padres la madre el padre los tíos la tía el tío María y Cristóbal Celia y JoséCamila y Pablo los hermanos el hermano.
Advertisements

La familia la familia Familia. El abuelo La abuela.
Guía de estudio Prueba 5A
Hoy es _______, el __________ de _________. ¿Qué tiempo hace?
Me llamo ___________ Clase 9N La fecha es el 6 de marzo del 2012 Propósito # 43: ¿Cómo es tu familia? Actividad Inicial:  Copia y completa: 1.Él no es.
Unidad 3, Lección 2 página 183 Avancemos 1.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
CAMPANAZO: Fill in the blank with the correct ser or estar conjugation
Español I  Capítulo 5  La Familia.  Los abuelos  El abuelo  La abuela  Grandparents  Grandfather  Grandmother.
La Familia, La Casa, y La Fiesta de Cumpleaños
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
La familia The family. Los padres - parents  El padre - father  Se llama Juan  El esposo de María  El padre de Pedro y Isabela  La madre  Se llama.
La familia 3.2. La familia The family El árbol The tree.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
DKP#31 – Write and translate. Pg Nuestro padre es perezoso pero cómico 2.Mis tías no son malas 3.Su mamá es simpática pero no bonita 4.Tus primas.
los abuelos grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
L A F AMILIA. V OCABULARIO El abuelo – grandfather La abuela – grandmother Los abuelos – grandparents El esposo – husband La esposa – wife El hermano.
26 de febrero de  Escribe en español  1. My stepbrother and stepsister live in Oregon.  2. We like to dance and sing in class.  3. My grandmother.
World Language Survey 28 de abril de
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Vocabulary Vocabulario.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
La familia The family Unidad 2, Paso 1 Los Simpson y Los Kardashian.
Objectives Describe families Describe physical characteristics Talk about celebrations and parties Ask and tell ages Express possession.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
El verbo TENER Definition: to have. TENER  The verb tener means to have.  The forms of tener are a bit IRREGULAR.
0 1 Capítulo 5 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 5 Fiesta en familia Una fiesta de cumpleaños.
Possessive Pronouns. Possessive Adjectives in English: My our Your (all of) your His Their Hers Their Your (all of) your.
Chapter 5A Page 244. To talk about family Los abuelos- grandparents El abuelo- grandfather La abuela- grandmother El esposo- husband La esposa- wife í.
Hazlo Ahora (Do Now) diciembre enero. Be sure to practice: The date (la fecha) The weather (el tiempo) Numbers Yo quiero…(I want) Yo tengo… (I have) Yo.
La familia.
la familia the family el abuelo, la abuela los abuelos grandfather, grandmother grandparents.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
La familia vocabulary Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the.
Capítulo 5 Español 1.
Describing a family What’s your family like?
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
los abuelos grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
Entrada 5.1 Compara y explica los posteres. ¿Te gusta lunes? ¿Que día es tu favorita? ¿Estás de acuerdo con el poster?
ESPAÑOL 1 – 3.2 Vocabulario de 3.2. TALK ABOUT FAMILY La abuela El abuelo Los abuelos La familia The grandma The grandpa The grandparents The family.
Haga Ahora List 5 family members that you know in Spanish then choose ONE to introduce to the class by telling: His/her name His/her age His/her country.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Unidad 2, L3. La familia El padre La madre El papá La mamá El esposo La esposa El hijo La hija Los hijos El hermano La hermana Los hermanos El/ La mascota.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
¿Qué ves en la foto? ¿Qué hacen los muchachos en el parque? ¿Qué le gusta hacer a la muchacha? ¿Tienen hambre? ¿Tienen prisa? In this chapter you will.
Spanish I Week 18. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this semester.
0 1 Capítulo 5 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 5 Fiesta en familia Una fiesta de cumpleaños.
V OCABULARIO DE 5A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Capítulo 5A vocabulario flashcards. Los abuelos grandparents.
Vocabulary c.5A Spanish One - Realidades. the grandparents Los abuelos.
Entrada 5.1 Explica los posteres.. Entrada 5.2 Traduzca el chiste. Responde a las preguntas ¿Con quién te gusta hacer actividades? ¿Qué te gusta hacer.
Objectives Describe families and friends Describe physical and personality traits. Talk about celebrations and parties Ask and tell ages Express possession.
Unidad 3, Lección 2 página 183 Avancemos 1. Unidad 3, Lección 2, p 166, 169.
mis abuelos My grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
La familia Capítulo 6.1.  The family  La familia.
Transcripción de la presentación:

29 de enero de 2014

 Escribe en español.  1. My mom is tall, skinny and nice.  2. My dad likes hamburgers and pizza.  3. My brother has brown eyes.  4. My sister has blond hair.  5. My grandpa is old.  Escribe en español.  1. My mom is tall, skinny and nice.  2. My dad likes hamburgers and pizza.  3. My brother has brown eyes.  4. My sister has blond hair.  5. My grandpa is old.

 Escribe en español.  1. Mi mamá es alta, delgada y simpática.  2. Mi papá le gustan las hamburguesas y la pizza  3. Mi hermano tiene ojos cafés.  4. Mi hermana tiene pelo rubio.  5. Mi abuelo es viejo.  Escribe en español.  1. Mi mamá es alta, delgada y simpática.  2. Mi papá le gustan las hamburguesas y la pizza  3. Mi hermano tiene ojos cafés.  4. Mi hermana tiene pelo rubio.  5. Mi abuelo es viejo. Participación #1 dibuja un apartamento. (apartment)

 Introduce yourself to the class.  Tell how old you are.  Tell when your birthday is.  Tell how many members you have in your family.  Ask two calendar questions.  Ask two people about their family  Welcome the class to Spanish.  Introduce yourself to the class.  Tell how old you are.  Tell when your birthday is.  Tell how many members you have in your family.  Ask two calendar questions.  Ask two people about their family  Welcome the class to Spanish.

 Please check your flash cards to be sure you have the right words on them.  El padre- father  La madre- mother  Los padres- Parents  El hermano- brother  La hermana- sister  El tío- uncle  La tía- aunt  El padrastro- stepfather  La padrastra- stepmother  La hermanastra- step sister  El hermanastro- step brother  El abuelo- grandfather  La abuela- grandmother  Los abuelos- grandparents  El primo- cousin  La prima- girl cousin  Los primos- cousins  El perro- dog  El gato- cat  El pez/los peces- fish  El caballo- horse  La mascota- pet  La cobaya- guinea pig  El lagarto- lizard

 Vivir- to live  Yo vivo- I live  Tú vives- you live  Él/ella/Ud. Vive- He/she/You live  Nosotros vivimos- we live  Ellos, ellas, Uds. Viven- They, they (girls) You all live.  Menor- younger  Mayor older  Soy- I am  Eres- You are  Es- He is/she is/you are  Somos – we are  Son- they are, you all are  Mi/Mis- my  Tu/Tus- your  Su/Sus- his/her/your (formal)  Nuestro/Nuestros- ours  La casa- house  La casona-house  El apartamento- apartment  La casa móvil- mobile home Participación #2 dibuja una casa

 Show your table leaders your flash cards. Have them mark on your homework +10 for having them done. 5 for being cut out and 5 for writing the English on them.  Get with a partner and lay out both sets, One with the Spanish side up and the other with the English side up.  Each person puts down their card individually, if it matches the person slaps the deck and takes the match. Play for about 15 minutes.  Show your table leaders your flash cards. Have them mark on your homework +10 for having them done. 5 for being cut out and 5 for writing the English on them.  Get with a partner and lay out both sets, One with the Spanish side up and the other with the English side up.  Each person puts down their card individually, if it matches the person slaps the deck and takes the match. Play for about 15 minutes. Paricipación #3 Dibuja un perro.

 Escribe en inglés.  1.La tía tiene treinte y uno años.  2. Mi abuelo es bajo y viejo.  3. Mis primos son cómicos.

 Escribe en inglés.  1. The aunt is 31 years old.  2. My grandfather is short and old.  3. My cousins are funny.

 Los padres- the parents  Los abuelos- the grandparents  El padrastro- the stepfather  La madrastra –the stepmother  El hermanastro- the stepbrother  La hermanastra- the stepsister  ¿Cuántos años tiene tu _________________?  Mi______________tiene___años.  Los padres- the parents  Los abuelos- the grandparents  El padrastro- the stepfather  La madrastra –the stepmother  El hermanastro- the stepbrother  La hermanastra- the stepsister  ¿Cuántos años tiene tu _________________?  Mi______________tiene___años. Cuarenta- 40 Cincuenta -50 Sesenta- 60 Setenta-70 Ochenta- 80

 ¿Cuántas personas hay en tu familia?  Hay _____personas. Participación #4 Dibuja un abuelo.

 Your friend from Spain wants to know about your family. Tell them about your family. Tell them how many are in your family. Who each person is and how old they are. Then ask them about their family.

 Write 3 questions that you can have a partner answer about their family. You answer those same questions about your family.  Be prepared to share them with a partner in class next time. Participación #5 Dibuja un bebé (baby)

 If you were absent do the following:  1. In your notebook, complete the “La Campana”.  2. Check your flashcards to be sure everything is correct on them.  3. Take the quiz in your “las pruebas” section.  4. Check your answers.  5. Take notes in your Apuntes section. Practice with the questions by writing the questions and answers in your notebook. Use at least 3 different family members.  6. Time yourself for 5 minutes and complete the diario  7. Write down the homework instructions.  8. Write a 125 word essay telling about your family. Be sure to include number of people in your family, their names, and ages. Plus anything else you want to share.