Alison Bixby Stone School 24 September/Septiembre 2014.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los programas de Intel Educación son patrocinados por la Fundación Intel y la Corporación Intel. Derechos de autor © 2007, Corporación Intel. Todos los.
Advertisements

Diseño y especificación del puesto de trabajo
The Present Tense of tener (to have)
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
English Language Class General Instructions of the course.
Luis Felipe Gaviria Course Director
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 6 – 9/9 – 9/13. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
ALISON BIXBY STONE SCHOOL 17 SEPTEMBER/SEPTIEMBRE 2014 SUMMATIVE ASSESSMENT EVALUACIÓN SUMATIVA.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/14 – 4/18.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo.
Español 2: Hoy es el 10/4/12 OBJETIVO: Examen de la unidad -Parte de escuchar (mp3)mp3 Tarea: - Hoja de vocabulario.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/17 – 2/20.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Antes de empezar – conjugate DORMIR, it is very similar to JUGAR and PODER dormir – to sleep A veces yo __________ en el sofá y mi hermano ___________.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Español 2: Hoy es el 6/1/12 OBJETIVO: Analiza varios textos Repaso del semestre -Calentamiento -Alternative assessment -¡Jeopardy (U1)! (enlace)enlace.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Español 2: Hoy es el 30/4/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Calentamiento breve: ¿Qué hizo tu este fin de semana? -Repaso de la.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
Alison Bixby Stone School 8 January/ 8 de enero 2014 PRE-ASSESSMENT PRE-EVALUACIÓN.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/11 – 5/15.
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS Agosto Procesamiento de una gran masa de datos Analisis Avanzado Analisis de las decisiones coorporativas BUSINESS INTELLIGENCE.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 10/31.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
Alison Bixby Stone School 28 August  Knowledge is what students should know— Facts they could, in theory, write down or verbalize as answers to.
Español 2: Hoy es el 22/3/12 OBJETIVO: Explica DUD vs. TACK Usa verbos con raíces variables con el subjuntivo -Calentamiento: (DUD vs. TACK) -Repaso de.
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
Hoy es jueves el ocho de octubre SWBAT: Identify and recall vocabulary necessary to discuss party preparations and use the expression tener que to discuss.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
+ A Foundation for Assessment Una fundación para la evaluación Alison Bixby Stone School 13 November/noviembre 2013.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Español 2: Hoy es el 23/3/12 OBJETIVO: Analiza un video -Carol’s Journey -A la vez: exámenes orales Tarea: - Paquete de lecturas.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS Business Intelligence (BI) is: “Business intelligence (BI) is an umbrella term that includes the applications, infrastructure.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Chapter 5 Lessons & Materials
Mejorando las Evaluaciones Sumativas Improving summative Evaluations
Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014
Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
Transcripción de la presentación:

Alison Bixby Stone School 24 September/Septiembre 2014

 Compare/Comparar your decisions with your partners´ decisions and my analysis. sus decisiones con las decisiones de sus compañeros y con mi análisis.  Reflect/Reflexionar on any new learnings or understandings you’ve gained. sobre los nuevos aprendizajes y entendimientos que salió de su discusión.

 Performance task (with rubric) Tarea de desempeño (con rúbrica)  Written product (with rubric) Producto escrito (con rúbrica)  Oral product (with rubric) Producto oral (con rúbrica)  Test Examen

 Valid/Válida Measures what it is designed to measure Mide lo que está diseñado para medir  Relaible/Confiable Produces consistent and stable results Produce resultados consistentes y estables  Fair/Justa Provides all students who possess the knowledge or skill the opportunity to demonstrate it. Provee a todos los estudiantes que posean el conocimiento o habilidad la oportunidad de demostrarlo.  Challenging/Desafiante Measures higher-level thinking (e.g., evaluation, synthesis, analysis) Mide pensamiento del alto nivel (evaluación, síntesis, análisis)

Task: Use the rubric as your guide and your colleagues as a source of ideas and support to develop or improve-upon an up-coming summative assessment. Tarea: Use el rúbrica como guía y sus colegas como fuente de ideas y apoyo para desarrollar o mejorar una evaluación sumativa que va a usar pronto con sus estudiantes.