REPASEMOS LA TAREA COMPLETE –. Hoy es viernes. Es el 6 de febrero del 2015 ¿Qué quieres (tú) que ocurra en la escuela? PARA HACER AHORA Copien y Completen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo.
Advertisements

El Subjuntivo vs. El Indicativo
El Modo Subjuntivo Puedo diferenciar entre TIEMPO y MODO.
Repaso de Gramática: ¿ Cómo se llama. ¿Cuál es/Cuándo se usa
* All of the subjunctive sentences in noun clauses, like in the lesson this week, require a change of subject. Yo dudo que ella trabaje. (I doubt that.
Hoy es jueves. Es el 23 de enero del 2014 ¿Qué quieren tus padres que tú hagas? PARA HACER AHORA: Escribe el presente del subjuntivo para cada verbo indicado:
The indicative Versus The indicative The subjunctive Versus.
The subjunctive is not a tense; rather, it is a mood. Tense refers to when an action takes place (past, present, future), while mood merely reflects how.
To express doubt, uncertainty, influence, and subjectivity PRESENT SUBJUNCTIVE (MOOD)
El subjuntivo.
The Present Subjunctive Realidades 3 p 132 The Subjunctive l So far in Spanish we’ve been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about.
ANTE TODO You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. Quiero que tengas dientes más blancos.
El subjuntivo: Capítulo 12 Telling what may or may not happen.
EL SUBJUNTIVO Realidades 2, p. 410.
Espero que termines con mi tarea. Temo que se canse de hacerlo.
El indicativo Apuntes #32 vs El subjuntivo.
Subjunctive Vistas 12.3.
Present Subjunctive A verb is characterized by its mood and its tense The tense indicates the time of the action The present, preterite, imperfect and.
Hoy es martes. Es el 25 de febrero del 2014 ¿Cómo usa el subjuntivo para expresar deseos? AHORA : a. Repase (review) common verbs and expressions of emotion.
Subjuntivo sentence structure. In English.... ●Used when you are expressing a wish, want, or desire on someone else (indirect command) o My mom wants.
El subjuntivo Con emoción y duda. El subjuntivo-Repaso  Things we know about the subjunctive:  It’s a mood (not a tense)  We use it with impersonal.
Indicative The verb tenses you have learned so far:  Present ( incl. the “–ing” form, ir+a+inf future)  Past (the preterite and the imperfect) The indicative.
Háganlo ahora- el 3 de marzo Think of a phrase in Spanish that expresses any of the following: 1. A hope, wish, or recommendation 2. Doubt or denial 3.
El Subjuntivo Expressing uncertainty …or… I wish I were a millionaire!
RECU ÉRDENSE - LA TAREA COMPLETE – el ejercicio “quia” PRESENTE DEL SUBJUNTIVO.
Hoy es jueves. Es el 16 de enero del 2014 ¿Qué quieren tus profesores? PARA HACER AHORA Saquen la tarea.
CAPÍTULO 1 ESPAÑOL 3 HAGA AHORA: 12 DE SEPTIEMBRE Página “ En la Caja” Revisan los Examenes.
REPASEMOS - LA TAREA ESTUDIA – el nuevo vocabulario MEDIOS DE COMUNICACIÓN HAGA – ejercicio 1 en la página 81 “analogías”

El Uso del Subjuntivo Esperanza y Deseo. Otro Uso del Subjuntivo... Ya sabes que usamos el subjuntivo con expressiones impersonales  Es necesario que.
El presente del subjuntivo Srta. Galliher. Tense Present Past Tense = Time.
Usos del Subjuntivo. Español 4H Capítulos 5 y 6..
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
El presente del Subjuntivo The Indicative l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
EL SUBJUNTIVO Español 3. What is the subjunctive? 3 Moods in Spanish: 1) indicative – facts, acts, certainty present/preterite/imperfect/perfect tenses.
The subjunctive with verbs of emotion
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Objetivo: How are reflexive and stem changing verbs used in the subjunctive? Hagan Ahora: Write 5 stem changing verbs. Hoy es martes, el 6 de marzo.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
El subjuntivo Español 3. El subjuntivo In the Spanish language there are three moods. The moods are: The indicative (states facts and expresses certainty.
Present Subjunctive El Presente del Subjuntivo. El Subjuntivo In Spanish, in certain contexts, when you are talking about opinion, how somebody feels.
LA TAREA ESTUDIE – Forms of the present subjunctive – página 134 and your class notes from lunes, el 30 de marzo.
LA TAREA HAZ el ejercicio QUIA (present subjunctive) para jueves, el 16 de abril Haz – p 137, ejercicio 3 (consejos)
El Subjuntivo No es tan complicado…. En Español The subjuntivo is not a tense; rather, it is a mood. Tense refers to when an action takes place (past,
Calentamiento Termina las frases con ideas de la foto: 1)Yo quiero que…. 2)Yo deseo que…. 3)Es terrible que…
C. 5: Nuestras Leyendas Kehr Subjuntivo (WEIRDO) 1. C. 5 enfoca: Will/Wish + Ojalá Esperar que + subjuntivo = to hope (that) Querer (ie) que.
LA TAREA HAZ el ejercicio QUIA (present subjunctive) para jueves, el 16 de abril Haz – p 138, ejercicio 5.
REPASEMOS LA TAREA COMPLETE – la hoja fotocopiada “yo forms”, present indicative.
El presente del Subjuntivo The Indicative l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Hoy es martes. Es el 2 de febrero del 2015 ¿Qué quieres (tú) que Mamá Elena haga? PARA HACER AHORA Completa las oraciones de acuerdo con la acción de la.
REPASEMOS LA TAREA repasen la página 134 en el libro “Imagina”
REPASEMOS LA TAREA ESTUDIE – Forms of the present subjunctive – página 134 and your class notes from lunes, el 30 de marzo.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
The Present Subjunctive P. 410 Realidades 2. The Subjunctive Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Indicative The verb tenses you have learned so far:  Present ( incl. the “–ing” form, ir+a+inf future)  Past (the preterite and the imperfect) The indicative.
Capítulo 7A-Realidades 2 p. 356
Repaso de Mandatos ¿Qué mandato dirías a…? Unos drogadictos Tu amiga que está embarazada Un adulto que es un borracho.
Repaso de Vocabulario ¡A Escuchar! ¡Saquen la Tarea! Hoja de Vocabulario.
Hoy es lunes. Es el veinticinco de febrero ¿Cómo expresamos lo que el doctor quiere que su paciente haga? AHORA Complete las oraciones siguentes con la.
Present Subjunctive ¡Estás Invitado!. ¡Buenas Noticias! The conjugation of verbs in the present subjunctive is similar to the Usted/Ustedes command form!
The Subjunctive Mood Quiero que la clase sea en esta plaza. Es necesario que vayas a España.
El Subjuntivo No es tan complicado…. En Español The subjuntivo is not a tense; rather, it is a mood. Tense refers to when an action takes place (past,
 All the tenses we have been learning so far are in the INDICATIVO mood.  The indicativo mood is used to relate or describe something that is definite.
Español IV. La formula 123 Subject #1 (indicative verb) que This is the conjunction necessary to introduce the subjunctive clause Subject #2 + verb in.
Copia las oraciones. Después, responde a la pregunta. Nosotros no creemos que los extraterrestres existan. Yo quiero que mis padres me compren un coche.
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
Usando el subjuntivo para expresar deseos y recomendaciones.
The subjunctive with hopes and wishes. Present subjunctive – usage Wants and wishes When constructing a sentence, put the want or the wish in the first.
El subjuntivo. Indicativo v. subjuntivo The indicative mood expresses actions that are, do, did, or will take place. (present, past, future tenses) Juan.
Transcripción de la presentación:

REPASEMOS LA TAREA COMPLETE –

Hoy es viernes. Es el 6 de febrero del 2015 ¿Qué quieres (tú) que ocurra en la escuela? PARA HACER AHORA Copien y Completen las oraciones a continuación. Utilicen el presente del subjuntivo. X X X X 1.En la clase de español, el Sr. Christianson quiere que yo ________________________ 2.Mi maestro de la clase de ciencias insiste en que sus alumnos __________________ 3.Es importante que tú ________________ en la cafetería. 4.La directora exige que nosotros ______________________ en la escuela

LOS 3 MODOS DE LOS VERBOS ______________ – Indicates a fact or what we believe to be factual I need some money. We want to go to the mall. _______________– Command form of an action Be on time. Have some patience. Do it. _________________ – Expresses a non- factual action, what someone desires another person to do. My mom wants me to make my bed The boss insists that we arrive at work on time INDICATIVE MOOD IMPERATIVE MOOD SUBJUNCTIVE MOOD

¿Cuándo se usa el presente del subjuntivo? WEDDINGWEDDING QUE second verb with change in subject subjunctive ending regular present indicative want, wish querer emotion alegrarse doubt dudar denial negar impersonal expression es importante, es urgente negation no creer God ojalá

¿Cuándo se usa el presente del subjuntivo? WEDDINGWEDDING que second verb with change in subject subjunctive ending regular present indicative Yo quiero Me alegro de dudamos ¿Niegas Es importante No creo ojalá ustedes viajen a Italia que Mateo y Nicholas vengan. que el avión para Italia salga tarde que Ost se vaya a divertir en Italia ? que ustedes lleguen a tiempo al aeropuerto que no tengamos mal tiempo en Italia que lleguemos sin problemas

¿Cómo se usa el presente del subjuntivo? WEDDINGWEDDING QUE second verb with change in subject

Subjunctive formation – opposite ending Formando el presente del subjuntivo: (Forming the subjunctive:) STEP 1 "yo" of the present tense STEP 2 drop "o" or "oy" STEP 3 add opposite ending hablar perder salir Now try: tener (yo-go ) hacer (yo-go) dormir (o-ue) comenzar (e-ie)

En mi escuela, yo insisto en que los estudiantes usen sus celulares. First verb – will, wish, influence “que” separating the two phrases 2 nd verb must have a different subject than the verb in the first phrase – then USE SUBJUNCTIVE FORM En mi escuela, yo quiero que los profesores no den tarea a los estudiantes. Ojalá que en mi escuela los estudiantes aprendan.

Imagínate que eres el director / la directora de una escuela. Con un compañero de clase, escriba 5 oraciones en que describes lo que tú (como director) quieres que los estudiantes hagan, y 5 oraciones en que describes lo que tú (como director) insistes en o exiges que los profesores hagan en la escuela. Yo insisto en que los estudiantes ….. Yo exijo que los profesores… Usa la imaginación. Las recomendaciones pueden ser serias o cómicas. Utiliza los verbos en la página 95 y otro vocabulario

Resumen (summary) Is the subjunctive a mood or a tense? What does “tense” tell us? What does “mood” tell us? What are the 3 steps to forming the present subjunctive mood of any regular verb? Is the subjunctive mood use to indicate a fact or a non-factual action?

LA TAREA COMPLETE – el ejercicio “quia” PRESENTE DEL SUBJUNTIVO