Diario 72 español 3 enero 2013. Habla con un amigo de… ¿Qué hiciste durante la vacación? ¿Con quién celebraste las fiestas? ¿Qué comiste durante el Día.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Imperfect subjunctive
Advertisements

LAS VACACIONES DE NAVIDAD Describing my Christmas holidays ©MFL Sunderland 2008 MC
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Objective: to be able to describe your accommodation.
Hoy es el primero d de octubre.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
El repaso del pretérito y del imperfecto
¿Dónde vivías cuando eras pequeño/a?
Objectives: By the end of the lesson you will be able to: Book an hotel room. Book an hotel room. To ask questions about the facilities. To ask questions.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
¡El Pretérito! (-AR verbs and CAR,GAR,ZAR) What do you remember???
S PANISH I W EEK 11 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 23 DE ABRIL 1. ¿Te gusta leer? Sí/no, no me gusta leer. 2. ¿Te gusta comer carne.
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
El Futuro The future The future tense in Spanish can be formed in two ways: The simple future The immediate future.
English Lesson 5.
WALT: BOOKIN ACCOMMODATION WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF:DESCRIBING TYPE OF ACCOMMODATION YOU WANT TO BOOK/giving.
I’d like a room for four nights Q U H P C N Ask if the room has a shower T U D Find out how much breakfast costs C C E D Say you’d like a room with one.
The Preterite Tense The Preterite Tense for irregular verbs.
Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados.
Unidad 10 Bienvenidos a mi Parador. El Hotel. ¿ Qué son? 1.
En El Hotel ¿Qué quiere? Buenos días ¿Tiene una habitación?
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
¿Qué hora es? What time is it?.
Más reflexivos.  The reflexive pronoun goes immediately before the conjugated verb or after and attached to the infinitive, present progressive, or affirmative.
Speaking Accuracy Practice Past Tense Sentences Taking a Trip – Español 2 Materials: Whiteboard Marker Eraser Your own notes.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Explain to the person next to you... 1)what the preterite tense means 2)how to form an –ar verb 3)how to form an –er or –ir verb 4)what the key irregulars.
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Mis prácticas (my work experience) Basic facts in past hice (I did) Where? en Cambridge en Inglaterra Type of place? en una oficina en un colegio universitario.
Quasimodo:  Use your Tener Idioms from earlier chapters to translate the following:  Es el invierno y yo tengo frío.  It is winter and I am cold. 
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
 El futuro =  “ will…”  ¡Acciones en el futuro!
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Preterite ImperfectIrregularBoth Back to the present.
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
En El Hotel. Buenos días ¿ En qué puedo ayudarle?
El repaso del pretérito y del imperfecto. El Pretérito Fill in the blanks with the correct conjugations of the verbs. Fill in the blanks with the correct.
Los Hoteles.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
What are the verb endings for future tense?. yo: énosotros: emos tú: ásvosotros: éis él: áellos: án.
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
El objetivo de hoy: Hablar sobre lo que hicieron durante el descanso de invierno.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
ESPAÑOL 1, el 6 de noviembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Put your body projects/papers on the table in the back.
El Condicional o Potencial Conditional or Potential.
Chapter 6 Bienvenidos a mi Parador. Objetives:  1)Student will demonstrate the procedure used to check in and out of a hotel as evidenced in their original.
Viernes el veintisiete de marzo El condicional Objetivos.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Quasimodo: Corregir Yo necesito despertarse son las ocho. Ellos levantan le del sofá. Please add these 2 words to your vocab sheet: Levantarse: to get.
Translate each of these sentences CHAPTER 6 VOCABULARY PRACTICE.
A comer 8.1  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
1. 1. Clothing/Shopping 2. Community 3. Education 4. Family 5. Food/Meal Taking 6. Health/Human Body 1. Daily routine 7. House/Home 1. Chores 8. Likes/Dislikes.
Nuevos amigos, nuevas oportunidades Unidad 5.2. In this lesson you will learn:  Say what would or would not happen  Report what someone said  Talk.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Transcripción de la presentación:

Diario 72 español 3 enero 2013

Habla con un amigo de… ¿Qué hiciste durante la vacación? ¿Con quién celebraste las fiestas? ¿Qué comiste durante el Día de Navidad? ¿A quién diste un regalo? ¿Recibiste regalos? Describe un regalo favorito. ¿A qué hora te levantaste hoy?

Diario: ¿Qué sabes de El Día de Los Reyes Magos? 1. ¿Cómo se llaman los Reyes Magos? 2. ¿Qué regalos trajeron al bebé Jesús? 3. ¿Qué significancia tienen ellos en las celebraciones modernas? 4. ¿Qué es un Roscón de Reyes? 5. ¿Qué pasa con la persona que recibe el bebé Jesús de plástico?

Diario 73 Español 3

Las Resoluciones del año: Usando el tiempo futuro, escribe 5 resoluciones que harás en el año 2013:

Diario 74 Español 3

¿Estudiaste? 1. Reservar 2. Una cama doble 3. La caja de seguridad 4. La escalera 5. El ascensor 1. To stay 2. The ground floor 3. A shower 4. A cancellation 5. The receptionist

Traduce…  I would like to reserve a single room.  Is breakfast included?  I will stay in a room with a shower.  Is there a safe in the room?  They stayed on the second floor of the hostel.  He checked in at 2:00 pm.  We will check out at 11:00 am.

Traduce…  Me gustaría reservar una habitación sencilla.  ¿Está incluído el desayuno?  I will stay in a room with a shower.  Is there a safe in the room?  They stayed on the second floor of the hostel.  He checked in at 2:00 pm.  We will check out at 11:00 am.

Diario 75 Español 3

¿Estudiaste? 1. Breakfast included 2. The elevator 3. To reserve a room 4. The ground floor 5. The stairway 1. Desayuno incluído 2. El ascensor 3. Reservar una habitación 4. La planta baja 5. La escalera

Traduce: 1. Where did you stay in Madrid? 2. No nos quedamos en la ciudad, porque era demasiado caro. 3. Is there a double bed in the room or two single beds? 4. La habitación contiene dos camas, un escritorio y una máquina de café. 5. I would like a room on the ground floor please.

Diario 76 Español 3

Un dictado… Escribe exactamente lo que oyes…

Diario 78 Español 3

Identify the following linguistic structures in our new song of the month:  3 examples of verbs in the future tense  2 examples of verbs in the preterit tense  2 examples of verbs in the imperfect tense  2 examples of verbs in the conditional tense  3 examples of verbs in the present tense

Diario 79 Español 3

¿Qué nos falta? 1. La mujer puso su dinero y su pasaporte en la _____ ____ ______en su habitación. 2. Había un fuego en el hotel, los clientes tuvieron que usar la __________ porque no pudieron usar el ascensor. 3. Cuando llegué al hotel, fui a la _________ y _____ __________________. 4. Porque siempre tengo hambre por las mañanas, le pregunté a la ________ si el _________ estaba __________ en el precio.

Diario 80 Español 3

Traduce la parte usted al inglés… Recepcionista: ¿Cómo puedo ayudarle? Usted: I would like to reserve a room for 2 people. I will need a room with 2 single beds. Recepcionista: ¿Para qué día? Usted: For the 4 th of July Recepcionista: ¿Por cuántos días? Usted: For 5 days Recepcionista: ¿Le gustaría una habitación con una ducha? Usted: Yes, what is the daily price? Recepcionista: El precio es cuarenta euros por noche, 4 euros extra si quisiera dos duchas por día. Usted: Good, Thank you very much. *What do you think the receptionist will say next?