Welcome to the Valdez “State of the School” Bienvenidos al “Estado de la Escuela” de Valdez.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Parent Orientation Info Meghan Levora
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Test Preparedness Preparándose para tomar exámenes
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Back to School Night Regreso a la Escuela Please introduce yourself to someone you don’t know. Favor de saludarse a alguien que no conozca.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
IVETTE VAQUER-MENDOZA COORDINATOR OF FAMILY INVOLVEMENT AT THE HERNANDO COUNTY SCHOOLS TITLE I PROGRAM Preparing for Parent Teacher Conference.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
What is GEAR UP? G AINING E ARLY A WARENESS and R EADINESS for U NDERGRADUATE P ROGRAMS.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
What will the future be like? ¿Cómo será el futuro?
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
ESPAÑOL 2, el 2 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
TURN & TALK Why does public education matter to you?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Welcome/Bienvenida
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

Welcome to the Valdez “State of the School” Bienvenidos al “Estado de la Escuela” de Valdez

Turn and Talk / Vuelta y Charla Why did you choose Valdez? ¿Por qué escogió a Valdez?

Academic Excellence Excelencia Académica Big-PictureYour Child Gran-VistaSu Niño

Academic Excellence Excelencia Académica Big-PictureYour Child Gran-VistaSu Niño

Academic Excellence Excelencia Académica 3 rd Grade Reading - Lectura en 3r grado CSAP

Academic Excellence Excelencia Académica Math for 3 rd -5 th - Matemáticas para 3  -5  CSAP

Academic Excellence Excelencia Académica School Performance Framework (SPF) Why is this important? ¿Por qué es importante? What needs to improve? ¿Qué necesita mejorar? What is not in the SPF? ¿ Qué no está en el SPF? Year Año Rating Estatus 2009 Approaching Acercando 2010 Approaching Acercando 2011 Meets Expectations Cumple expectativas ????

Academic Excellence Excelencia Académica Between… Entre… 66% 75% Reading Comprehension K-5th Comprensión de lectura

Academic Excellence Excelencia Académica Between… Entre… 40% 70% Math 1st-5th Matemáticas

Academic Excellence Excelencia Académica How are we challenging your child? Assessment of each child Differentiated instruction in classrooms Interventions for below grade level GT teacher and Enrichment groups Rigor and higher-level thinking ¿Cómo estamos desafiando a su niño? Evaluaciones de cada alumno Instrucción diferenciada en los salones Intervenciones para abajo del nivel del grado Maestra de talento especial y enriquecimiento Rigor y pensando de alto nivel

Academic Excellence Excelencia Académica Alignment of Assessment, Data Cycles, and Instruction Analyze Data Analizar los Datos Plan and Group Planear y poner en grupos Instruct Ensenar Check for Understanding Chequea para entendimiento Assess Evaluar Alineación de Evaluación, Ciclos de Datos, e Instrucción

Academic Excellence Excelencia Académica How can you support your child? TALK about relevant and interesting topics DO engaging activities APPLY what they know and think to real-world problems ¿Cómo puede apoyar a su nino? HABLA sobre temas pertinentes e interesantes HAGA actividades en que están involucrados APLICA lo que saben y piensan a problemas del mundo real

Turn and Talk / Vuelta y Charla What does your child like best about school? ¿Qué le gusta su niño sobre la escuela?

School Culture Cultura Escolar Staff New Teachers – support and performance Highest quality we can find Succession Plan and our new Assistant Principal Personal Maestros Nuevos – apoyo y rendimiento La calidad mas alta que podemos encontrar Plan de sucesión y nueva sub- directora nueva

School Culture Cultura Escolar Parents and Enrollment $38,000+ Raised Events Strong parent leadership Strong enrollment and re- enrollment Padres e Inscripción $38,000+ recaudado Eventos Liderazgo fuerte de padres Inscripción fuerte y «re- Inscripción»

School Culture Cultura Escolar Parents and Enrollment $13,000+ Raised Events Strong parent leadership Strong enrollment and re- enrollment Padres e Inscripción $13,000+ recaudado Eventos Liderazgo fuerte de padres Inscripción fuerte y «re- Inscripción» 94-98% ECE/K stay at Valdez Quedan en Valdez

School Culture Cultura Escolar Diversity and Equity How can parents of different backgrounds engage more and collaborate more at Valdez? How can we learn from students about taking risks and interacting across cultural boundaries? Diversidad e Equidad ¿Cómo pueden padres de orígenes diferentes participen mas y colaboren mas en Valdez? ¿Cómo podemos aprender de nuestros alumnos sobre riesgo e interacciones atrás de fronteras culturales?

School Culture Cultura Escolar Facility Edificio Master Plan We need to get on the November Bond Necesitamos estar en la votación en noviembre

How has Innovation helped us? ¿Cómo nos ha ayudado Innovación? Focus on students – Assessment – Instruction – Calendar Teaching staff Budget School Culture Attitude Enfoque en los alumnos – Evaluación – Instrucción – Calendario Personal de maestros Presupuesto Cultura escolar Actitud

Next Steps for Valdez Próximos Pasos para Valdez Go deeper with language acquisition Use assessments and data to move every student towards BLUE Increase our “cultural competency” Va mas profundo con adquisición de lenguaje Usa evaluaciones y datos para mover cada alumno hasta AZUL Mejorar nuestra «competencia cultural»

Next Steps for Valdez Próximos Pasos para Valdez Challenges and Realities Budget – Title I status Class sizes in the upper grades Desafíos y Realidades Presupuesto – estatus de Titulo I Tamaño de clases en los grados altos

Turn and Talk / Vuelta y Charla What would be one change you would like to see at Valdez? ¿Qué seria un cambio que le gustaría ver en Valdez?