REPASEMOS LA TAREA Write a short email complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares

Advertisements

Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Public and private services
¿Qué hiciste durante la vacación?
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
Mandatos Un Repaso. What is the purpose of a ‘mandato’? ► To tell somebody to do something or NOT to do something.
REPASEMOS LA TAREA verbo (inglés)verbo (español)“yo” pretérito“él, ella” pretérito to receiverecibir to buycomprar to give a giftregalar to arrivellegar.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
¿Qué pasó?. What are the Spanish Demonstrative Adjectives?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
07/05/20101 Capítulo 5: ¿Qué te gusta hacer? SEGUNDO PASO Páginas 133, 147 REPASO Vocabulario: actividades.
Warm-Up Los números Pledge Me acuesto a las diez..
LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ESP 219/9/12 Hoy es el diecinueve de septiembre. Objective: Students will be able to identify which words are the indirect objects and how to appropriately.
Saber o Conocer (to know)
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
 -ar  Mirar  Comprar  Hablar  To talk about actions that were completed in the past. (Acciones hechas en el pasado).
LA TAREA Escriba una conversación de teléfono entre usted y un amigo. En esta conversación, usted pide ayuda de tu amigo. Cada persona debe hablar por.
MORE CONVERSATION TOOLS
REPASEMOS LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
LA TAREA repase – el condicional perfecto (apuntes) y la página 274
Today you will learn: How to use indirect object pronouns to discuss shopping and gift giving Lección 6: Segunda parte.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
El reglamento de la casa
REPASEMOS LA TAREA Escriba una conversación de teléfono entre usted y un amigo. En esta conversación, usted pide ayuda de tu amigo. Write a telephone conversation.
BARGANING. ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto cuestan? ¿Es lo menos? Cuesta… Cuestan… Es muy caro. Es muy barato. How much does it cost? How much do they cost? Is.
English Lesson 3.
REPASEMOS LA TAREA COMPLETE – la hoja fotocopiada “yo forms”, present indicative.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Survival Spanish – SPA II y III
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
La mujer cartera le da el paquete al vecino. Mi abuela me da un regalo de cumpleaños. “Ay, padre, no nos gusta el suéter!” El mecánico le ayuda al vecino.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
What happens if you want to have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? The indirect object goes first. We bought the shirts.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
REPASEMOS LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs:
7.1 The present perfect © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc —Tiene mucho mérito lo que te ha pasado.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
—Es algo que siempre he deseado.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
A- Answer in complete sentences. 1.¿Hay muchas personas en tu familia? 2.¿Tú tienes muchos primos menores? 3.¿Te gusta comer sólo o con tu familia? B-
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
English Lesson 4.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
AR ER IR VERBOS EQ: How do I conjugate regular verbs in Spanish?
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO DIRECT OBJECT PRONOUNS.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Transcripción de la presentación:

REPASEMOS LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados señores Le estoy escribiendo porque I’m writing to you because.. Quiero que (subj).I want you to … ¿ Puede ayudarme?Can you help me? Gracias por su atención Thank you for your attention

Hoy es jueves. Es el 12 de enero del 2012 ¿Cómo son los bancos en otras partes del mundo? PARA HACER AHORA ¿Cómo se dice…? 1.money _________________ 2.cash __________________ 3.to pay __________________ 4.to owe __________________ 5.credit card ________________ pagar en efectivo deber dinero la tarjeta de crédito

Vocabulario – el cajero automático y el banco la cuenta la cuenta corriente la cuenta de ahorros sacar dinero (retirar dinero) depositar dinero hacer un pago (realizar un pago) una tarjeta bancaria una tarjeta de crédito (débito) el número clave el teclado la pantalla esconder meter la tarjeta cobrar cambiar dinero account checking account savings account take out money deposit money Make a payment a bank card a credit card (debit card) PIN number keypad (keyboard) screen to hide to put the card in to charge to (ex)change money

Vamos a leer

En la tienda de electrónicos y electrodomésticos How can I help you? I would like to speak with… the boss the manager I received a… I don’t like it It doesn’t work It’s of poor quality I want you to return my money I’m not satisfied What can you do? We can.. return your money give you another… ¿Cómo puedo ayudarle? Me gustaría hablar con… el jefe el gerente recibí un(a)… no me gusta No funciona Es de mala calidad quiero que me devuelve el dinero No estoy satisfecho ¿Qué puede hacer? Podemos… devolver su dinero darle otro(a)…

ejercicios escritos Tell what the following people received for their birthday: (according to the indications) Use the verb “recibir” with the items and any other necessary information: 1.Yo ______________ ___________________ (cell phone) 2.Mi madre _______________ ______________ (tablet) 3.Todos mis amigos _____________ _______________ (videogames) 4.Mi hermano mayor ______________ ________________ (digital camera) 5.Tú _____________ __________________ ( laptop) 6.Roberto y yo _______________ ______________ (the same camera) 7.Mi padre _________________ ________________ (a new car) 8.Ronnell _________________ _________________ (headphones) 9.Cristobal _______________ __________________________ ( a hooded sweatshirt) 10.Mis primos ________________ _________________ (videocameras) recibíun teléfono celular recibióuna tableta recibieronvideojuegos recibí recibiste una computadora portátil recibimosla misma cámara recibió un carro nuevo recibió auriculares recibióun suéter con capucha recibieronvideocámaras

quejas (complaints) Best Buy recibir un teléfono celular llegar a mi casa el _________ abrir la caja alegrarse de recibirlo (lo/la) prender ver que no funcionar

resumen

trabajo en parejas Imagine that you received or bought an electrical appliance or gadget recently and there is a problem now. Create a dialogue in which you are speaking to a customer service representative. The conversation should contain approximately lines of dialogue.

LA TAREA preparense para una prueba larga past tense regular verbs past tense of dar past tense of verbs that end in “car” “gar” and “zar” use of inidrect object pronouns with dar, regalar, and recibir complaint vocabulary electronics vocabulary