Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Advertisements

Preposciones de Lugar U2.2.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Tarjetas postales 4a projecto.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
español 2, 2H Proyecto de Vocabulario
La Sala de Clase Srta Holmes.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Español Dibuja un coche. 2. Usa marcadores para hacerlo más interesante. 3. Incluye en tu dibujo por lo menos 15 palabras de vocabulario bien demonstrados.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Repasar para el Examen.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Digital Photography: Selfie Slides
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea.
Español 2. Usando el internet, busca una foto de un edificio interesante. *Con 3-4 ojas de papel (no importa el orden) dibuja el edificio lo mejor que.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Spanish 2013 S.Trindade. Course Objectives  By the end of this level, you will have some elementary vocabulary and be able to understand, ask and answer.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
TAREA para miercoles el 2 de marzo: 1. Mini Prueba - Practica para la prueba de Lec Empieza estudiar el vocabulario de p. 300 (Lec.9)
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Formen grupos de dos personas.  Hablen en español espontáneamente sobre las preguntas.  Contesten cada pregunta con un máximo de 2 oraciones completas.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Transcripción de la presentación:

Mini-proyecto “La Granja” Español 2H

Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together using tape  Draw your granja:  Represent at least 20 vocabulary words.  Include multiples of a few of the animals so that you can speak using demonstratives and ordinal numbers (Place some animals far from their counterparts)  Do not label the vocab  Include some of your extra words - Learn something new!

Construct your visual so that you will be able to answer the following questions: ¿ Qué hay en tu granja? ¿Qué hacen los animales? ¿Y las personas? ¿Qué no hacen (hicieron) ? ¿ Qué dice (dijo) este/ese/aquel animal? (Use the song!) ¿Qué hace la primera ( segunda / tercera ) gallina? ¿Dónde está…? (as in: above/ below/ in front of/ behind/ inside of / outside of ) ¿Cómo se llama esta gallina? ¿Y esa gallina? ¿Y aquella gallina? (this hen/ that hen/ that hen that is far away)

Rubrico ¡Fabuloso! 5 puntos (100) Bien hecho 4 puntos (80) Te faltan algunos conceptos 0-3 pts Vocabulario: 25 vocabulary words illustrated Multiples of animals, Animals are busy doing something Exceptional effort is obvious Vocabulario: 20 vocabulary words illustrated Sufficient effort is obvious, multiples of animals, animals are busy. Vocabulario: < 20 vocabulary words illustrated Missing one or more of the requirements. reflecting insufficient effort for the amount of time given. Pronunciation exceeds GA standards for SP2 ZERO errors Pronunciation reflects GA standards for SP2 1-2 errors Pronunciation is below GA standards for Sp2 > 2 errors Creative effort: Excellent effort is evident throughout Creative effort: Sufficient effort is evident throughout Creative effort: Lack of color, attention to details reflect insufficient effort for this project