Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Advertisements

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Listening activities The basics.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Telling Time.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
La Conversación simulada
TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
SP3: Test tomorrow…. Some questions for Review: I.(Listening) You will listen to a conversation between a man and a real estate agent. He will be describing.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
The Basics of Reading Ms. Herbig 1 st Grade Special Education Teacher.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Fact and Opinion. What is a fact?  A fact is something you can prove by….. Seeing it looking it up.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
SPECIAL NAMES FOR PEOPLE - PLACES. Special Names and titles for people Dr. Foster Dr. Foster went to Gloucester. In a shower of rain. He stepped in a.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
Saber vs. Conocer To Know. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Copy and complete the sentences with either: al, a la, del or de la 1.Vamos ____________ playa 2.¿Por donde se va ___________ mercado? 3.El instituto.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Chapter 5 Lessons & Materials
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Britton’s and Hillerman’s BREAKING NEWSletter
Aim: To review listening strategies
The FRAME Routine Subject Pronouns
Welcome to World History!
Transcripción de la presentación:

Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta By Timothy Shanahan Scholastic.com Jennifer Williams

What is Close Reading? ¿Qué es lectura atenta? It is NOT looking closely at a book or sitting close to your child while reading a book. NO es: mirar de cerca un libro o sentarse cerca de su hijo(a) mientras el (ella) lee un libro. It IS examining a text to gather as much meaning as possible. Sí es: examinar un texto para descubrir su significado lo mejor posible. Close reading is about focusing on the information in the text without relying on outside information or support. La lectura atenta consiste en concentrarse en la información contenida en el texto sin depender de información o apoyo no incluído en el texto.

Goal of Close Reading Objetivo de la Lectura Atenta The goal of close reading is to foster independent readers who are able to deeply understand a text by thinking only about the text itself. El objetivo de la lectura atenta es promover lectores que sean independientes, que sean capaces de comprender en profundidad un texto utilizando únicamente el texto mismo.

Good Readers Buenos Lectores Within the Text Adentro del Texto Don’t stop here! ¡No se detenga aquí! Beyond the Text Más Allá del Texto Evaluate the text’s quality or value Evalúe la calidad o el valor del texto Compare the text with other texts Compare el texto con otros textos Determine the text’s meaning Determine el significado del texto About the Text Acerca del Texto Recognize the author’s tone or Reconozca el tono o perspective perspectiva del autor Examine the author’s word choices Examine la elección de palabras del autor Determine the structure of the text Determine la estructura del texto

Common Core Connection Conexión con el Núcleo Común Within the Text Adentro del Texto Standards 1, 2, and 3 involve identifying a text’s key ideas or details (what the text says). Los estándares 1, 2 y 3 implican la identificación de ideas o detalles clave de un texto (lo que dice el texto). About the Text Acerca del Texto Standards 4, 5, and 6 focus on craft and structure (how the text works). Los estándares 4, 5 y 6 se centran en la fabricación y la estructura (cómo funciona el texto). Beyond the Text Más Allá del Texto Standards 7, 8, and 9 highlight the “integration of knowledge and meaning” (how the text measures up and compares to other texts). Los estándares 7, 8 y 9 destacan la "integración del conocimiento y significado" (cómo el texto está al nivel y se compara con otros textos).

Close Reading Tips Sugerencias para Lectura Atenta Close reading involves reading the text multiple times. La lectura atenta consiste en leer el texto varias veces. The questions you ask during each reading are very important. Las preguntas que usted hace durante la lectura son muy importantes. They should be text-dependent. Deben ser dependientes del texto. Remember… Recuerde ... Not every text deserves a close read. No todos los textos requieren una lectura atenta. Read some texts for fun. Algunos textos se leen sólo por diversión.