Research Writing Problem Statements and Strategies Escritura de la Investigación Estrategias y Presentación del Problema.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
El Modo Subjuntivo Puedo diferenciar entre TIEMPO y MODO.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Writing A Lab Report.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
How to make questions en español
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
Telling Time.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Conversación Simulada Aquí es el número que necesitas usar: (951)
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Calentamiento Write the answers to each question.
R.  You have 1 minute to read the directions for this task.  You will write a persuasive essay to submit to a Spanish writing contest. The essay topic.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Español 1 5 Y 8 DE SEPTIEMBRE DE La Campana - Hoy es lunes el 8 de septiembre de  1. Escribe que sabes sobre Puerto Rico.  Write what you.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Topic: The preterit Essential ?: How do I say express things that happened in Spanish?
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Gramática: Capítulo 1 Español III. El Subjuntivo All tenses we have studied up until this point are considered el indicativo – the indicative The indicative.
INVESTIGACION APLICADA INVESTIGACION APLICADA. JOSE LUIS IBAVE GONZALEZ investigación IDEA TODA investigación inicia con una IDEA ideaPensamiento Crítico.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Saber vs. Conocer To Know. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Development of the concert programme
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Research Writing Problem Statements and Strategies Escritura de la Investigación Estrategias y Presentación del Problema

Statement of the Problem Presentación del Problema Clearly indicates what will be investigated ◦ Indicates the variables of interest ◦ Identifies relationships between variables being studied Based upon knowledge gained from literature review Claramente indica qué es lo que será investigado ◦ Indica las variables de interés ◦ Identifica las relaciones entre las variables estudiadas Basado en el conocimiento adquirido de la revisión de literatura

The Problem El Problema The problem or question is the axis around which the whole research effort revolves. The statement of the problem must first be expressed with the utmost precision; it should then be divided into more manageable subproblems. Such an approach clarifies the goals and directions of the entire research effort. (Leedy & Ormrod, 2005, p. 43) El problema o pregunta es el centro alrededor del cual gira todo el esfuerzo de la investigación La presentación del problema debe ser primero expresada con mucha precisión; debe ser dividido en sub problemas más manejables Esta manera de enfrentarlo clarifica las metas y direcciones de todo el esfuerzo de investigación. (Leedy & Ormrod, 2005, p. 43)

Evaluating the Problem Evaluando el Problema Does it make a contribution to the body of organized knowledge in your topic of study? Will it lead to new problems and further research? Is it researchable? Is it suitable for your interests and goals? Is it ethically appropriate? ¿Contribuye al cuerpo de conocimiento organizado en su tema de estudio? ¿Lo conllevará a nuevos problemas y más investigación? ¿Se puede investigar? ¿Es apropiado para sus intereses y metas? ¿Es éticamente apropiado?

Unacceptable problems Problemas Inaceptables Self-enlightenment ◦ This research will learn more about ____. Comparing two sets of data ◦ The purpose of this research is to compare the number and types of tractor safety programs for youth between1990 and Performance of a statistical operation Simple yes or no answers Auto instrucción ◦ Esta investigación aprenderá más de____. Comparando dos grupos de datos ◦ El propósito de esta investigación es el de comparar el número y tipos de programas de seguridad de tractores para jovenes entre 1990 y 2003 Desempeño de una operación estadística Respuestas simples de sí o no

Sub-problems Sub-problemas Complete researchable unit Clearly tied to the interpretation of the data ◦ Analyze ◦ Discover ◦ Compare Adds to the totality of the problem Few in number Unidad completa que se pueda investigar Claramente vinculado a la interpretación de datos ◦ Analizar ◦ Descubrir ◦ Comprara Adicional a la totalidad del problema Pocos en número

Research Writing Strategies Estrategias de Escritura de la Investigación Introduce your manuscript ◦ Helps state your specific research focus Remain focused ◦ Use a well-structured outline ◦ Avoid following divergent lines of inquiry Describe before you Analyze Introduzca su manuscrito ◦ Ayuda a presentar su enfoque específico de investigación Manténgase Enfocado ◦ Use esquema bien estructurado ◦ Evite seguir líneas de preguntas divergentes Describa antes de Analizar

Research Writing Strategies Estrategias de Escritura de la Investigación Maintain logical thought processes ◦ Avoid quantum leaps of logic for the reader Use specific and explicit narrative ◦ Readers may not know everything you know about the topic of study ◦ Write clearly, with enough detail so that readers have no doubts about repeating your study Mantenga procesos lógicos de pensamiento ◦ Evite grandes explicaciones de lógica para el lector Use narrativa específica y explícita ◦ Puede ser que los lectores no sepan todo acerca de su tema de estudio ◦ Escriba claramente, con suficiente detalle para que los lectores no tengan duda al repetir su estudio

Research Writing Strategies Estrategias de Escritura de la Investigación Avoid flawed arguments ◦ Insufficient past research ◦ Insufficient evidence in your current study Know when to quote ◦ Paraphrasing versus quoting ◦ Basic rules for citing sources Form strong conclusions ◦ Focus on the main point of your study ◦ Avoid emotive and/or baseless statements Evite argumentos con errores ◦ Investigación pasada insuficiente ◦ Evidencia insuficiente en su estudio actual Sepa cuando citar ◦ Parafresear versus citar ◦ Reglas básicas para citar fuentes Forme conclusiones fuertes ◦ Enfóquese en los puntos principales de su estudio ◦ Evite presentaciones emotivas y/o sin base

Summary Resumen Develop explicit problem statements ◦ Precisely stated ◦ Clear goals and research direction Many strategies exist for successful research writing ◦ Explore your resources to acquire those strategies Desarrolle presentaciones de problemas explícitos ◦ Presentados precisamente ◦ Metas y dirección de la investigación claras Existen muchas estrategias para escribir una investigación exitosa ◦ Explore sus recursos para adquirir esas estrategias