Calentamiento Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs. Estar. Grammar Terms to Know Infinitive: The basic form of the verb. In English the infinitive is to + action (ex. To run). In Spanish the infinitive.
Advertisements

¿Te toca lavar los platos?
Vocabulario Chapter 2 – Section 2.
Exprésate Uno, Capítulo 5, Gramática Dos
Las preposiciones On the left On the right Behind In front of Opposite
Preposciones de Lugar U2.2.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Ser vs. Estar Español I.
Estar with Prepositions
ESTAR y preposiciones.
U2.2 Page 115 ESTAR The Verb Estar means “to be” in English. Estar is an IRREGULAR verb.
ANTE TODO You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. Quiero que tengas dientes más blancos.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Las preposiciones.
Capítulo 2-2 Vocabulario Describing a house and things that need to be done.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Los verbos reflexivos Objective:
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La alfombra rug. el cuadro painting darle de comer al perro to feed the dog.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Complementos Directos Direct object pronouns. What is a direct object?  Answers the question who? or what? in a sentence  How do you find it?  Look.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
1 Bellringer 3/21 Unscramble the words to write logical sentences. 1. familia / es / grande / mi 2. nuestros / son / rojos / lápices 3. clase / fácil /
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
 To describe people doing things for themselves  Must use reflexive pronouns with the verbs.  If there is not a pronoun with the verb, then the person.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Gramática 2.2 Uses of ESTAR Prepositions with ESTAR el 4/7 de noviembre.
Estar. Los Objetivos What does “estar” mean? How do you conjugate “estar”? How is “estar” different from “ser”?
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Las preposiciones Prepositions of place.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
El verbo “estar” con preposiciones y el presente progresivo Español 1: Gramática de Capítulo 5.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
PAGES CHAPTER 2- VOCAB 2. DESCRIBING A HOUSE This is our house. Ésta es nuestra casa. Can you tell me where the bathroom is? ¿Me dices dónde está.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Las expresiones de Expresate Capitulo 2/ Vocabulario 2.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
REPASEMOS LA TAREA. la tarea p. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English meanings.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Español 2. Las formas de SER  Soy  Eres  Es  Somos  Son.
Hoy es jueves, el 7 de mayo. TAREA: página ciento setenta y dos- tres – actividades dieciocho y veinte PRUEBA – vocab el lunes ¿Qué tiempo hace?
ESTAR (to be) WITH PREPOSITIONS. ESTAR (to be) WITH PREPOSITIONS 1.You've already used some forms of the verb estar to talk about how someone is feeling.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Tarea: Vocab 2.2 list & esprésate boxes, P 60 act 18 Prueba – 2.2 vocab, jueves 16/10.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Exprésate 2 Cap.2 Vocabulario II. Learning Target: I can describe a house and things inside it.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
Hagan Ahora: Hoy ________________________. Escriban el lugar dónde se puede encontrar en la casa. 1. la ducha 2. la cama 3. el inodoro 4. el fregadero.
Español 2: Capítulo 2 Vocabulario 2
Español 2: Capítulo 2 Vocabulario 2
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a de clase.

Calentamiento 4 th period: Complete SER/ESTAR Grammar Tutor (in tray) DO NOT use the number options on the worksheet USE the key words from DOCTOR & PLACE (CAL 5 TH & 6 TH: Exercise 18 on page 60: Complete the analogies with the correct word. Write out all!!--work with partner to speed up Please have your home descriptions open on your desk

Calentamiento

Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a de clase.

Calentamiento ¿Dónde está el/la Estante El estante está ____ de _____. Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a de clase.

Calentamiento Complete the sentences with the correct form of ser or estar. 1. Olga____ una persona trabajadora 2. Los muebles_______ en ese camión. 3. Mi madre ______ contenta. 4. Elena y Paula______ las muchachas más altas de la clase. 5. La niña _____en el parque.

Calentamiento Complete the sentences with the correct form of SER or ESTAR. es 1. Olga es una persona trabajadora están 2. Los muebles están en ese camión. está 3. Mi madre está contenta. son 4. Elena y Paula son las muchachas más altas de la clase. está 5. La niña está en el parque.

Overview, Purpose & Objectives Overview and purpose Demonstrate understanding of some expressions in Spanish followed by infinitives. Objectives: Objectives: TSWBAT use verbs (deber, tener que), indirect object pronouns + toca (me/te,les,nos,os, les) and Spanish expressions (hay que, hacer el favor de, favor de) followed by infinitives.

Expressions with Infinitives When a verb is simply stating an activity… We want “to play a game” Queremos jugar un juego. Instead of actually doing that action… We are playing a game. Estamos jugando un juego. You don’t need to conjugate it. We want to play a game. Nosotros queremos jugar un juego. There is already a verb that states the action and matches the subject. Querer -> queremos

En español… There are some verbs/phrases that, when conjugated, are typically followed by infinitives: Deber (Should/ought to) Debes darle de comer al perro. Tener que (To have to) Tienes que poner la mesa. Hay que (One must) Hay que barrer el piso del baño. Haz el favor de (Do the favor of) Haz el favor de sacudir los muebles de la sala. You can add a reflexive pronoun to indicate WHO wants the person to do the favor for.. HazME el favor Do ME the favor of…

Expression: (you must conjugate this to the person you are telling!) Example: Deber + INFINITIVE Debes limpiar el baño Tener que Tenemos que lavar los platos. Hay que Hay que darle de comer al perro. Hazme el favor de Hazme el favor de sacudir los muebles Favor de Favor de pasar la aspiradora

To say what needs to be done & to complain Hay que It must be done/ you need to Susana, hay que regar las plantas hoy. Susana, the plants must be watered today Susana, you’ve got to water the plants today. ¡Ay, qué pesado! Oh, what a drag! Ya lo hice mil veces. I’ve already done it a thousand times.

Debes You ought to You should Juan, debes barrer el piso. Juan you should sweep the floor. Estar harto/a de To be fed up with Estoy harto de estar aquí adentro. I’m fed up with being here inside.

Hacer el favor de.. To do the favor of Please Miguel, haz el favor de darle de comer al perro allá afuera. Miguel, please (do me the favor of) feed(ing) the dog outside. ¡No es justo! It’s not fair! Me toca/le toca It’s my turn/it’s her turn ¡No es justo! A Gloria nunca le toca cuidarlo. It’s not fair, it’s never Gloria’s turn to take care of him.

ISG 52 Copy chart from page 61. Create a sentence telling someone they need to do each of the chores in exercise 20 and create a complaint for each (21)

Isg Some expressions followed by infinitives: copy rules from page 64 -Write sentences for the 4 chores in the box for exercise 30 about the chores that need to be done and how often THEN state who does them and how often they actuallly do them. Hay que lavar los platos todos los días. Yo los lavo los lunes

Calentamiento: Define las siguientes palabras/frases A la derecha A la izquierda Encima de Debajo de Cerca de Lejos de Detrás de Delante de Adentro afuera Al lado de Entre

Calentamiento: Define las siguientes palabras/frases A la derecha To the right A la izquierda To the left Encima de On top of Debajo de under Cerca de Close to Lejos de Far from Delante de In front of Detrás de behind Adentro inside Afuera outside Al lado de Next to Entre In between

Las preposiciones (ISG 53) copy the prepositions from the box in exercise 22 on page 61 and create 5 sentences that tell where things are in your bed room using a different preposition for each (a la izquierda de, a la derecha de, entre, enfrente de, al lado de). Illustrate the sentences with an illustriation (pic or drawing) of your bedroom that has all the items you described in it, located where you described them

Create a foldable… Fold your paper in half & then in thirds, creating 6 squares on each side of the paper. In each square Write a preposition (put opposites next to each other) Illustrate it (use the same two objects for each illustration) Write a sentence describing the illustration using “estar” and the preposition

LEJOS DE El perro está lejos del hidrante CERCA DE El perro está cerca del hidrante A LA IZQUIERDA DEA LA DERECHA DE AFUERAADENTRO

¡A practicar! Página 61, actividades With a partner, create a conversation where a parent is asking their child to do at least 3 chores (use “hay que”, “debes”, and “haz el favor”) Children respond with a complaint: ¡Ay que pesado! Estoy harto de… ¡No es justo!