La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6- La ropa Repaso del vocabulario y de los conceptos gramáticales.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Hoy es miércoles, el 9 de abril
La pregunta: Lean el fondo cultural en la página trescientos treinta y siete. What does a celebration of Carnaval typically include? When does the celebration.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Hoy es el 10 de junio. Es martes. La pregunta: Traduce. I just went to the movie theater. They just saw a game show. We just bought a crime movie. La tarea.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es viernes. La fecha es el 7 de febrero La pregunta: Lean la caja de “pronunciación” en p. 310 When does the sound of the letter “n” change in Spanish?
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Hoy es el 21 de mayo. Es miércoles.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es lunes, el 5 de mayo. La pregunta: Lean la información de la caja de “Exploración del lenguaje” en la página 389.  In many place names, the Latin.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Put your body projects/papers on the table in the back.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Hoy es el 16 de octubre, Hoy es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la página ) What is a metate? 2.) What do you think Rivera wants.
The Present Progressive Tense form of estar + the present participle (-ando or -iendo)
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
Capítulo 7 25 of 54 The verbs ir and ser are irregular in the preterite. Note that they have the same forms.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Saquen la hoja de práctica
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –sión and –ción? Lean “la pronunciación” en la p. 414  How is the letter x pronounced when it is located between vowels?  How is the letter x pronounced when it is at the beginning of a word? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete de repaso  ¡MAÑANA! Examen del capítulo 8B  ¡MAÑANA! Hoy es lunes, el 2 de junio

EL PLAN DE HOY: Repasamos el vocabulario con fotos Actividades para repasar TRES EN RAYA PIRÁMIDE EL CRUCIGRAMA La tarea: El paquete de repaso  ¡MAÑANA! Examen del capítulo 8B  ¡MAÑANA! LAS METAS: Students will review vocabulary associated with helping in the community. Students will review grammar associated with the verb decir, indirect object pronouns and the preterite of dar and hacer.. Students will review cultural information associated with volunteer work.

Hago una competencia entre mis clases El vocabulario : AYUDANDO EN LA COMUNIDAD  ¿Cómo se dice cada palabra asociada con “ayudando en la comunidad”?

(EL MATERIAL DE LA CAJA)

(EL MATERIAL DE LAS BOTELLAS)

(EL VERBO)

(EL MATERIAL DE LA BOTELLA)

4 – 7 – 6 – 9 – 2:16 ¿?

Van a repasar en parejas Tienen 3 opciones con temas varios: TRES EN RAYA o Vocabulario general o Gram ática o Cultura LA PIRÁMIDE o Gramática EL CRUCIGRAMA o Vocabulario en el contexto de pistas

Van a repasar en parejas El orden en que Uds. completan las actividades depende de su preferencia, pero es necesario estar trabajando durante la clase entera.

¡REPASEN! TRES EN RAYA: Follow the instruction above each tic-tac-toe board before you can mark your X or O. This might require you to WRITE or SAY a response.

¡REPASEN! EL CRUCIGRAMA: Solve each clue in order to fill in the crossword puzzle.

¡REPASEN! LA PIRÁMIDE: Separate your cards in two piles according to color. Each player must put some sort of game piece on the bottom step of the pyramid. The first player flips over one of each color card and either conjugates or identifies the corret indirect object pronoun. If the player answers correctly, they move up a step, if not they stay put. First player to the top wins!

LA TAREA  El paquete de repaso  ¡MAÑANA!  Examen del capítulo 8B  ¡MAÑANA!