Tenochtitlán La capital revitalizada de un imperio caído

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Intercambio de Productos Európeos
Advertisements

GCSE Spanish Conversation
REPASO EXAMEN FINAL SEMESTRE 2 CLICK HERE TO SEE CONJUGATIONS El Pretérito.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Al principio, el valle de México era visitado por tribus nómadas (chichimecas), oleadas de cazadores, y finalmente los que se establecieron allí.
(LOS VERBOS REGULARES)
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
Present Perfect Pluperfect (Past Perfect)
Cuidad de México (Distrito Federal)
La Conquista Española
The Spanish PLUPERFECT TENSE What does this tense mean? How do I use haber for this tense? AIMS: To learn how to recognise regular and irregular pluperfect.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism Tres Simbolos Del Bautismo Romans / Romanos 6:3-11 Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism.
Hoy es miércoles. Es el 16 de abril La pregunta: Lean la información de Perú y Machu Picchu en la p Contesten estas preguntas.  What is Machu Picchu?
Un vuelo hacia el pasado
Los Aztecas.
Hernan Cortes Ronnie Macecevic. Biography Hernán Cortés nació el 02 de diciembre murió a la edad de 61 años en Sevilla. He was born and lived in.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Cuando usar ENTONCES- LUEGO Lee las reglas y pon atención a los ejemplos. Español IV revisión - Sra.McNally.
My visit to Honeybee Market Jodi M.. This is a gelatin block of guava with seeds in it. Encontré este interesante porque a veces se ve guayabas reales.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Quasimodo: Check your answers  I have 5 brothers. -- Yo tengo cinco hermanos.  They have a tall uncle. -- Ellos tienen un tío alto.  We have 10 cousins.
ICF Zurich Logo. Serienlogo Namenseinblender LEO BIGGER.
I. LOS AZTECAS.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Power Point Directions: For each word you need: – The word/term or event – A definition (You may summarize this in your own words) – Spanish definition.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
ARQUEOLOGICAL SITES ON PUEBLA
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Moctezuma II (Motecuhzoma Xocoyotzín)
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Segovia, España Have students read Spanish.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
THE CITY MOUSE AND THE COUNTRY SQUIRREL 1. Había una vez un ratón de ciudad who went to visit an old friend, a squirrel, who lived in the country.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Natalia & Emelia & Esperanza. Aproximadamente, diez mil indegenous Mopan Indians viven en Guatemala y Belize.
En Turquía se encuentra el sitio natural llamado Pamukkale (en turco «Pamukkale» significa "castillo de algodón"), allí estuvo la ciudad Helénica de Hierápolis,
We have had a mission... Some of the things that you have done… I have travelled. This adventure has been… You have gone. Nosotros hemos tenido una misión.
El Futuro. You have already learned to talk about the future. The forms of the present can be used to describe the immediate future, and the ir + a +
Ancient Greece. Geography It was not a large land mass like Egypt and Mesopotamia Small: Size of Louisiana Sea Mountains Rivers: surrounded by mountains.
¡México!. Unas mantas El vaquero Artesanía maya: una cartera.
STONEHENGE. Characteristics It is located in Wiltshire, England. It is a monument built in the Neolithic and Bronze Age.Neolithic Bronze Age. Stonehenge.
ESPAÑOL 3 LOS TIEMPOS PERFECTOS. “PERFECT TENSES” Consist of 2 parts/pieces: HELPING Verb + Past Participle of ‘main’ action.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
SINAGOGA DEL AGUA SYNAGOGUE OF WATER. Resumen/Summary Serafat, término con el que la comunidad judía designaba a la Península Ibérica, cuenta con multitud.
Las preposiciones Prepositions of place.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 2.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Stage 1: “My visit to the fair” / Etapa 1: “Mi visita a la feria”
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
El Participio Pasivo y el Pretérito Perfecto Spanish 3 L-10 Page 118.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Tenochtitlán La capital revitalizada de un imperio caído The Revitalized Capital of a Fallen Empire

Historia corta de México precolombino Tenochtitlán era el centro del imperio azteca. La ciudad se fundó en 1325. Tenochtitlan was the seat of power within the Aztec empire. The city was founded in 1325. Fue construido en esta localidad porque allá una profecía fue llevada a cabo. Se situó en una isla en el Lago Texcoco en el Valle de México. It was placed on an island In Lake Texcoco in thee Valley of Mexico. It was constructed in this location because a prophecy was fulfilled there. La profecía decía que las tribus nómadas fueran a construir una gran ciudad en el lugar dónde un águila comiera una serpiente posada en un cactus. The prophecy said that the nomadic tribes were going to construct an great city in the place where an eagle ate a serpent while standing on a cactus. Esta profecía ha sido una parte muy importante de la historia mexicana. This prophecy has been an very important part of Mexican history.

El diseño de Tenochtitlán The Design of Tenochtitlan La ciudad de Tenochtitlán se situó sobre un lago y está estimado que tenía cerca de 13 km2 (cuadrados) en grandeza. The city of Tenochtitlan was placed over top of a lake and is estimated to have been nearly 13 km2 (squared) in size. El transporte consistió en caminos y canales. Transportation consisted of roads and canals. Estaba dividido en 4 zonas. It was divided into 4 zones. (Cuepopon, Atzacualpa, Moyotian, Teopan) Había grandes mercados dónde vendían casi todo lo que la gente necesitaba para vivir y palacios con varios jardines y zoológicos. There were large markets where they sold nearly everything that the people needed to live and palaces with various gardens and zoos.

La otra profecía The Other Prophecy Hay otra profecía que tuvo un gran impacto en la historia de Tenochtitlán. There is another prophecy that had a great impact on the history of Tenochtitlan. Quetzalcoatl era un sacerdote desterrado quien hizo una amenaza de volver a la costa oriental de México. Quetzalcoatl was a banished priest who made a threat to return to the east coast of Mexico. Unos años después, los Españoles llegaron a México por la misma costa. Some years later the Spaniards arrived in Mexico on the same cost. Unos aztecas sospecharon que Quetzalcoatl había regresado para obtener su venganza. Some Aztecs supposed that Quetzalcoatl had returned for his vengeance.

La caída de Tenochtitlán The Fall of Tenochtitlan Hernán Cortés, el líder de los conquistadores, fue invitado a entrar la ciudad como si fuera Quetzalcoatl. Cortez, the leader of the Conquistadors, was invited to enter the city as if he were Quetzalcoatl. Pero Cortés no respondió como los aztecas esperaban. However, Cortez did not respond the way that the Aztecs had expected. Los emisarios fueron encarcelados. The messengers were jailed. Él les mostró el poder de sus armas y los mandaron de regreso a Tenochtitlán para predicar a la gente sobre lo que habían visto. He showed them the power of his weapons and ordered them to return to Tenochtitlan to tell the people about what they had seen Cortés tomó control de la ciudad y encarceló al emperador Moctezuma. Cortez took control of they city and jailed the emperor Montezuma.

La noche triste Cuando Cortés dejó Pedro de Alvarado en cargado de Tenochtitlan en su breve ausencia, el impulsivo oficial ordenó una masacre de las indígenas en el centro de la capital. When Cortez left Pedro de Alvarado in charge of Tenochtitlan during his brief absence, the impulsive official ordered an massacre of the indigenes people in the center of the capital. Al regresar de Cortés los aztecas iniciaron un feroz ataque. As soon as Cortez returned, the Aztecs began a ferocious attack.

La noche triste Los aztecas quitaron cada escape más que nadar de la capital y la situación de los españoles atrapados en su cuartel general se convirtió muy desperada. The Aztecs destroyed all means of escape other than swimming away from the capital and the situation turned dire for the Spaniards trapped in the general quarter. Sólo unos treinta conquistadores sobrevivieron. Only about thirty Conquistadors survived.

Cortés se alió con muchas de las tribus insatisfechas que fueron dominadas por los aztecas. Cortez allied with several of the unsatisfied tribes that were dominated by the Aztecs.

Con la ayuda de estas tribus, Cortés masacró a la gente azteca. With the help of these tribes, Cortez massacred the Aztec people. La cuidad de Tenochtitlán y el imperio azteca fueron conquistados por los Españoles en 1521. The city of Tencohtitlan and the Aztec Empire were conquered the the Spaniards in 1521

Hoy en día En lugar de Tenochtitlán vemos el Distrito Federal de México. In place of Tenochtitlan, we now see Mexico City. El DF fue construido sobre las ruinas de la capital caída de los aztecas. Mexico City was constructed over the ruins of the fallen capital of the Aztecs.

Hoy en día Pero los aztecas nunca serán olvidados porque sus símbolos han tenido mucho influencia en el arte aun en la bandera mexicana. Su lugar en la historia mexicana es literalmente la base del México moderno. But the Aztecs will never be forgotten because their symbols have had much influence on the art and even the Mexican flag. their place in Mexicana history is literally the base del modern Mexico.