Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Advertisements

______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Repaso Ch 4A and 4B test 1. Al is the contraction for what two words? 2. Del is the contraction for what two words? 3. Juega __________ fútbol americano.
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
How to make questions en español
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
Español 2 Reflexive verbs. Let’s talk about the verb… ‘to wash’ Name several things you can wash… I wash my clothes, I wash my car, I wash the dishes,
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
Para empezar gjg.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
English Lesson 3.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
#2- Present Tense of IR.
KWh Swanwick Hall Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Actividad de Escritura
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Para Empezar Label the picture
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
If you won the lottery, what would you do?
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Transcripción de la presentación:

Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?

-El chico rubio es malo. -Timmy es scared. -Es la noche. -Timmy has to ir a his casa. -Los chicos son malos. -Están en el parque. -Timmy es bueno. -Los chicos malos son antipáticos. -Timmy está nervioso. -La madre de Timmy va a estar angry. Scared— asustado Has to— tener que (él tiene que) His— su Angry-- enojado Look for the words you don’t remember in your book or in a dictionary.

Put it all together to write a basic story about the picture. Es la noche. Timmy y sus amigos están en el parque. La madre de Timmy llama y Timmy necesita ir a su casa. Los amigos son malos y quieren salir. La madre de Timmy va a estar enojada. Timmy está nervioso y un poco asustado. Los chicos son malos y antipáticos pero Timmy es bueno. Timmy va a casa.

Add details to your story. Examples: give the characters names, tell where they are going and what they are going to do, give details about the setting, describe what the characters are like, etc. Timmy y sus amigos, Raúl y Esteban, están en el traspatio de Timmy. Son las diez de la noche. Es martes y los chicos tienen que ir a la escuela mañana. La madre de Timmy llama y Timmy necesita ir a su casa; es muy tarde y Timmy tiene que acostarse. Raúl y Esteban son malos y dicen que Timmy debe salir con ellos—hay una fiesta en el parque. Timmy quiere ir a la fiesta pero sabe que su madre va a estar enojada. Timmy está nervioso y un poco asustado—su madre es muy antipática. Timmy es un chico bueno y siempre escucha a su mamá. Al final, Raúl y Esteban van a la fiesta y Timmy va a casa. Rearrange and rewrite for better flow. Reword sentences, change their order, and add in new sentences where they are needed to make the story make more sense.

Check your use of ser and estar. Did you use them correctly? Did you conjugate correctly? Timmy y sus amigos, Raúl y Esteban, están en el traspatio de Timmy. Son las diez de la noche. Es martes y los chicos tienen que ir a la escuela mañana. La madre de Timmy llama y Timmy necesita ir a su casa; es muy tarde y Timmy tiene que acostarse. Raúl y Esteban son malos y dicen que Timmy debe salir con ellos—hay una fiesta en el parque. Timmy quiere ir a la fiesta pero sabe que su madre va a estar enojada. Timmy está nervioso y un poco asustado—su madre es muy antipática. Timmy es un chico bueno y siempre escucha a su mamá. Al final, Raúl y Esteban van a la fiesta y Timmy va a casa.

¡Y ahora, te toca a ti! Write a story about your picture. Include as many details as possible. You should have a minimum of 6 sentences and a maximum of two paragraphs. LengthDetailsGrammarVocabulary Story is longer than the minimum Story includes many details No or very few grammatical errors. Uses appropriate and advanced vocabulary, variety of adjectives Story is the minimum length (only 6 sentences) Story includes some details Some grammatical errors, but errors don’t impede understanding Appropriate, simple vocabulary Story is not long enough (less than 6 sentences) Story is not detailed Several grammatical errors; hard to understand Vocabulary not sufficient and/or English used 5 3 1