Communicating With Your Kids Presented by Talon Greeff, CPCI, SSW Christian Egan, SSW.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
Advertisements

Stem-changing verbs.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
“Perfect” Mamen Ripoll Usa el ratón a tu gusto pero sin prisas.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Digital Photography: Selfie Slides
How do you build a relationship with each of your children that helps them feel good about themselves?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Communicating With Your Kids Presented by Talon Greeff, CPCI, SSW Christian Egan, SSW

Comunicar Con Sus Hijos Quality Components of CommunicationQuality Components of Communication Componentes de Calidad en la ComunicaciónComponentes de Calidad en la Comunicación Creating the Environment for CommunicationCreating the Environment for Communication Crear el ambiente para la communicaciónCrear el ambiente para la communicación Techniques for Talking with your ChildTechniques for Talking with your Child Habilidades para hablar con su hijoHabilidades para hablar con su hijo

Communicating With Your Kids- Quality Components Quality components make it easier for our kids to listen to us speak to them.Quality components make it easier for our kids to listen to us speak to them. Componenentes de calidad hacen más fácil que nuestros hijos nos escuchan cuando les hablamos.Componenentes de calidad hacen más fácil que nuestros hijos nos escuchan cuando les hablamos. They consist of a friendly facial expression, pleasant voice tone, arm’s length away and the use of humor.They consist of a friendly facial expression, pleasant voice tone, arm’s length away and the use of humor. Consisten de una cara amable, tono de voz agradable, una distancia de un brazo (a lo menos), y el uso de humor.Consisten de una cara amable, tono de voz agradable, una distancia de un brazo (a lo menos), y el uso de humor.

Comunicar Con Sus Hijos – Componentes de Calidad Friendly facial expressions make our children more like to respond when we speak with them.Friendly facial expressions make our children more like to respond when we speak with them. Es más probable que nuestros hijos respondan cuando les hablamos con una cara amable.Es más probable que nuestros hijos respondan cuando les hablamos con una cara amable. They will know they are not in trouble and they are not about to get a lecture. Try to relax your face and smile at them.They will know they are not in trouble and they are not about to get a lecture. Try to relax your face and smile at them. Ellos sabran que no se les van a castigar y que no van a recibir un discurso negativo. Esfuercese por relajar la cara y sonreir.Ellos sabran que no se les van a castigar y que no van a recibir un discurso negativo. Esfuercese por relajar la cara y sonreir.

Communicating With Your Kids- Quality Components A pleasant voice tone goes along with a relaxed facial expression to let your kids know that nothing serious is being discussed.A pleasant voice tone goes along with a relaxed facial expression to let your kids know that nothing serious is being discussed. Una voz agradable se acompaña con un rostro relajado para hacerles saber a sus hijos que no se están hablando de algo tan serio.Una voz agradable se acompaña con un rostro relajado para hacerles saber a sus hijos que no se están hablando de algo tan serio. It will help them relax and listen to what you are saying rather than worry about being in trouble or having to do a chore or some other unpleasant task.It will help them relax and listen to what you are saying rather than worry about being in trouble or having to do a chore or some other unpleasant task. Esto les ayudará a relajarse a si mismos y escuchar a lo que Ud. les dice, en vez de preocuparse por recibir castigos o tener que hacer algo inagradable.Esto les ayudará a relajarse a si mismos y escuchar a lo que Ud. les dice, en vez de preocuparse por recibir castigos o tener que hacer algo inagradable.

Comunicar Con Sus Hijos – Componentes de Calidad Staying at arm’s length away makes it possible for you to touch your child lightly without being too close.Staying at arm’s length away makes it possible for you to touch your child lightly without being too close. Mantenerse a la distancia de un brazo hace posible que Ud. pueda tocarle a su hijo suavemente sin estar demasiado cerca.Mantenerse a la distancia de un brazo hace posible que Ud. pueda tocarle a su hijo suavemente sin estar demasiado cerca. If you are too close, they may feel uncomfortable, especially if they are teenagers. Too far away and they are less likely to listen.If you are too close, they may feel uncomfortable, especially if they are teenagers. Too far away and they are less likely to listen. Si Ud. está demasiado cerca, ellos tal vez se sentirán incómodos, especialmente si son adolescentes. Si Ud. está demasiado lejos, probablemente no le escuchen.Si Ud. está demasiado cerca, ellos tal vez se sentirán incómodos, especialmente si son adolescentes. Si Ud. está demasiado lejos, probablemente no le escuchen.

Communicating With Your Kids- Quality Components It may be difficult for you, but when possible joke with your children. Don’t be afraid to laugh at yourself.It may be difficult for you, but when possible joke with your children. Don’t be afraid to laugh at yourself. A Ud. le puede ser difíficl, pero cuando sea posible, bromear con sus hijos. No tenga miedo de reirse as si mismo.A Ud. le puede ser difíficl, pero cuando sea posible, bromear con sus hijos. No tenga miedo de reirse as si mismo. It helps break the “ice” and reinforces the idea that you are fun and the talk has no serious purpose—making them more likely to talk.It helps break the “ice” and reinforces the idea that you are fun and the talk has no serious purpose—making them more likely to talk. Esto ayuda a “quebrar el hielo” y pone énfasis en la idea de que Ud. es una persona divertida y que la plática no tiene un propósito tan serio—esto aumenta la probabilidad que ellos platiquen.Esto ayuda a “quebrar el hielo” y pone énfasis en la idea de que Ud. es una persona divertida y que la plática no tiene un propósito tan serio—esto aumenta la probabilidad que ellos platiquen.

Comunicar Con Sus Hijos – Crear el Ambiente Plan weekly one-on-one time for each of your childrenPlan weekly one-on-one time for each of your children Planear tener tiempo para cada hijo cada semana.Planear tener tiempo para cada hijo cada semana. Ways include:Ways include: Maneras de hacer esto incluye:Maneras de hacer esto incluye: Going to the store or 7-11 for a drink.Going to the store or 7-11 for a drink. Ir a la tienda o al 7-11 para una soda.Ir a la tienda o al 7-11 para una soda. Let them stay up to be with you for fifteen minutes.Let them stay up to be with you for fifteen minutes. Permitirles mantenerse despiertos con Ud. por 15 minutos extras.Permitirles mantenerse despiertos con Ud. por 15 minutos extras. Play video games with them, especially after bedtime.Play video games with them, especially after bedtime. Jugar juegos de video con ellos, especialmente después de la hora de acostarse.Jugar juegos de video con ellos, especialmente después de la hora de acostarse. Play their favorite board games with them.Play their favorite board games with them. Jugar su juego favorito con ellos.Jugar su juego favorito con ellos.

Communicating With Your Kids- Setting the Environment Another way to set things up for talking is to help your child with their chores.Another way to set things up for talking is to help your child with their chores. Otra manera de preparales para hablar es ayudarles con quehaceres.Otra manera de preparales para hablar es ayudarles con quehaceres. It provides time to talk.It provides time to talk. Esto provee tiempo para hablar.Esto provee tiempo para hablar. Children appreciate the help.Children appreciate the help. Ellos agradecen la ayuda.Ellos agradecen la ayuda. As you work, they are more likely to talk then when they are doing something they want to do.As you work, they are more likely to talk then when they are doing something they want to do. Mientras trabajen, es más probable que le hablen cuando están haciendo algo que ellos quieren hacer.Mientras trabajen, es más probable que le hablen cuando están haciendo algo que ellos quieren hacer.

Comunicar Con Sus Hijos – Crear el Ambiente Make an effort to notice the good things they do.Make an effort to notice the good things they do. Haga un esfuerzo para fijarse en cosas buenas que ellos hacen.Haga un esfuerzo para fijarse en cosas buenas que ellos hacen. Praise at a ratio of 4:1 or notice four good things for each criticism that you have of them.Praise at a ratio of 4:1 or notice four good things for each criticism that you have of them. Elogie (felicite) cuatro cosas positívas para cada cosa negativa que tienes que mencionar.Elogie (felicite) cuatro cosas positívas para cada cosa negativa que tienes que mencionar. Avoid Zingers at the end of compliments. For example, “Thanks for coming home right after school today, unlike every other day this week.”Avoid Zingers at the end of compliments. For example, “Thanks for coming home right after school today, unlike every other day this week.” Evite criticar después de dar un complimentario. Por ejemplo: “Gracias por venir a casa inmediamente después de la escuela, no como los días anteriores de esta semana.”Evite criticar después de dar un complimentario. Por ejemplo: “Gracias por venir a casa inmediamente después de la escuela, no como los días anteriores de esta semana.”

Communicating With Your Kids- Setting the Environment Create situations to practice talking together.Create situations to practice talking together. Crear situaciónes para practicar hablar juntos.Crear situaciónes para practicar hablar juntos. Discuss solutions to problems that your child bring you.Discuss solutions to problems that your child bring you. Platiquen de soluciónes a los problems que sus hijos les traen.Platiquen de soluciónes a los problems que sus hijos les traen. Discuss activities in family meetings.Discuss activities in family meetings. Platiquen de actividades en reuniónes de la familia.Platiquen de actividades en reuniónes de la familia.

Comunicar Con Sus Hijos – Hablar Con Su Hijo Ask open-ended questionsAsk open-ended questions Avoid yes or no questionsAvoid yes or no questions Hacer preguntas que requieren una respuesta completa, no solamente “Si” o “No.”Hacer preguntas que requieren una respuesta completa, no solamente “Si” o “No.” What is it about this music that you like? Don't judge the answer. Listen for understanding. Affirm their responses. For example, “It does have a good beat.”What is it about this music that you like? Don't judge the answer. Listen for understanding. Affirm their responses. For example, “It does have a good beat.” “¿Que es acerca de esta música que te gusta?” No juzgue a la respuesta. Escuche para entender. Responde positivamente a las respuestas. Por ejemplo, “Si, tiene buen ritmo.”“¿Que es acerca de esta música que te gusta?” No juzgue a la respuesta. Escuche para entender. Responde positivamente a las respuestas. Por ejemplo, “Si, tiene buen ritmo.”

Communicating With Your Kids- Talking with your Child Keep talking even when it doesn't seem as if they care.Keep talking even when it doesn't seem as if they care. Sigue hablando aun cuando parece que no les importa.Sigue hablando aun cuando parece que no les importa. It creates opportunity for communication.It creates opportunity for communication. Esto crea oportunidades para comunicar.Esto crea oportunidades para comunicar. They can see if you really want to talk with them. ( from Iraq).They can see if you really want to talk with them. ( from Iraq). Ellos perciben si Ud. realmente quiere hablar con ellos. ( desde Iraq).Ellos perciben si Ud. realmente quiere hablar con ellos. ( desde Iraq).

Comunicar Con Sus Hijos – Hablar Con Su Hijo Don't let them draw you into a fight.Don't let them draw you into a fight. No permite que le persuaden a Ud. a pelear.No permite que le persuaden a Ud. a pelear. When they point out that you hate their music, "but I love you and I want to know what you like.”When they point out that you hate their music, "but I love you and I want to know what you like.” Cuando señalan a Ud. que Ud. odia a la musica de ellos, “Pero te amo y quiero saber lo que te gusta.”Cuando señalan a Ud. que Ud. odia a la musica de ellos, “Pero te amo y quiero saber lo que te gusta.” Agree with them.Agree with them. Estar de acuerdo con ellos.Estar de acuerdo con ellos.

Communicating With Your Kids- Talking with your Child Keep your comments short.Keep your comments short. Tenga comentarios breves.Tenga comentarios breves. No lecturing.No lecturing. No den discursos.No den discursos. You ask questions and make short, one sentence statements.You ask questions and make short, one sentence statements. Haga preguntas y responda con comentarios breves de una sola oración.Haga preguntas y responda con comentarios breves de una sola oración. No lecturing!No lecturing! ¡No den discursos!¡No den discursos! They should be doing all of the talking.They should be doing all of the talking. Ellos deben de ser la persona que está hablando.Ellos deben de ser la persona que está hablando.

Communicating With Your Kids- Conclusion Say and do things so that your kids see you want to talk.Say and do things so that your kids see you want to talk. Decir y hacer cosas para que ellos ven que Ud. quiere hablar.Decir y hacer cosas para que ellos ven que Ud. quiere hablar. Set things up in your home so that talking is more likely to happen.Set things up in your home so that talking is more likely to happen. Preparar las cosas en su hogar para que hablar juntos sea más probable.Preparar las cosas en su hogar para que hablar juntos sea más probable. Use short comments, ask questions and listen when your kids are talking.Use short comments, ask questions and listen when your kids are talking. Use comentarios breves, haga preguntas y escuche cuanda ellos le están hablando.Use comentarios breves, haga preguntas y escuche cuanda ellos le están hablando.

Communicating With Your Kids This training presentation is available for download at: © 2007 Utah Youth Village.