C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Verbos!.
Advertisements

The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Telling Time.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Place: Argentina - Buenos Aires – San Antonio de Areco
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Hace + Time Expressions
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Señorita Rojo Señor Amarillo Padre Verde Señora Azul La pistola La soga El cuchillo El dormitorio El cuarto de baño La cocinaEl salón Señorita Rojo Señor.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Things to do before we start.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
CONJUGATION.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
The Present Tense hacer (to do; to make) (El tiempo presente de el verbo hacer)
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
First Grade Dual High Frequency Words
Jugar.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de aprendizaje permanente. Esta publicación es responsabilidad exclusiva de su autor. La Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.

In July we celebrated the day of cooperative games. With our students we have implemented several games in which all participate without any exclusion. We are all one team and we have to help to make each activity. And the result has been excellent. We have a lot of fun and want to share with you. These are the games.

Cooperatives chairs Following the rhythm of the music, danced around chairs (the same number of participants). When the music stops, everyone has to sit. Then the music starts to sound again and return to dance until the music stops again. We turn to sit. When the music sound again, remove a chair, and so every time the music stops. Gradually remain less chairs to sit everyone, so we have to help everyone to sit.

Flying carpets Would you like to be Aladdin? You can be. Our team will help us to fly on a magic carpet. Sit on it and have fun.

The bridge over the river with piranhas Our team is on a bridge. The bridge is on a river. And the river is full of piranhas. And there is a friend who wants to cross the bridge from one side to another. How can you cross it? With our help. We all have to try not to fall off the bridge. Let´s go!

We hope you like these games! See you soon!