Programa Escolar de Prevención y Cuidado del Medio Ambiente School Program of Environmental Protection and Prevention.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Advertisements

CUIDADO DEL AGUA Y NO CONTAMINACIÓN POR BASURA.
Cuida el medio ambiente: es tu hogar.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Authorization Form for the 11 th Annual Latino Youth Conference Student Information: Student Name: __________________________________________________________________________.
Capítulo cuatro asking for/giving opinions, school/computer terms
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
REUTILIZANDO LAS BOTELLAS DE PLÁSTICO (PET).
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 12/31.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 10.1–1 The future perfect tense (el futuro perfecto) is formed with the future of haber and.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
T.R.U.S.T. South LA | 4331 S. Main St Los Angeles, CA | | trustsouthla.org T.R.U.S.T. South LA and Abode Communities invite you to participate.
What can you work out from this government campaign?
SEMINARIO INTERNACIONAL USO DE LA MADERA EN EL QUEHACER VIAL Santiago, Chile 9 a 11 de Octubre 2002.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
ESCUELA PRIMARIA LIC. JOSÉ VASCONCELOS PROYECTO: MANUALIDADES CON MATERIAL DE REUSO VALLE DE CHALCO SOLIDARIDAD, MEXICO.
Papeles Restos de bocadillo Envases zumos y batidos Bolsas de chucherías Papel de aluminio Otros Patio antes del recreo Suelo Papelera Patio después de.
DISEÑA EL CAMBIO PROYECTO: UN CONTENEDOR PARA SALVAR EL AMBIENTE
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
0 1 Capítulo 8B Tarjetas de vocabulario 2 TEMA 8 Experiencias Ayudando en la comunidad.
Notas culturales Realidades 2 Pg. 0. El primer día de clases.
-Escuela Primaria Juan Escutia -Turno Vespertino -Diseña el Cambio.
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
A través de una plática, determinamos el nombre del proyecto: “Sácale provecho a lo que otros tiran” Las principales problemáticas que afectan a nuestra.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
“EDUCACIÓN AMBIENTAL, RECICLANDO CON CIENCIA” AUTORES:. Protocolo presentado, para cumplir con los requisitos finales para la obtención de calificación.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
When? Wednesday, October 30, p.m. – 7 p.m. Where? University of Illinois - Chicago (UIC) Student Center East 750 S. Halsted Chicago, IL Cost?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/21 – 4/25.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
En la escuela y después Capítulo 3. ¿Tienes… Una computadora? Un móvil? Un MP3? Un DVD? Yo tengo… (tener = to have)
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
HUMAN WATER CYCLE.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Both saber and conocer mean “to know.” You use saber to talk about knowing facts or information. Nadie sabe la fecha del examen. ¿Saben Uds.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Description Sentences
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
Educando a nuestros hijos
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Acuerdos Escuela-Familia
Free Basic Computer Workshops
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

Programa Escolar de Prevención y Cuidado del Medio Ambiente School Program of Environmental Protection and Prevention

Propósito El Proyecto propuesto por los alumnos del Liceo Franco Mexicano trata de desarrollar una campaña de información sobre los desechos contaminantes, dirigida a alumnos mexicanos de escuelas primarias de bajos recursos económicos. El Proyecto propuesto por los alumnos del Liceo Franco Mexicano trata de desarrollar una campaña de información sobre los desechos contaminantes, dirigida a alumnos mexicanos de escuelas primarias de bajos recursos económicos.

Objective The Project designed by the Students of the French High School in Mexico City aims at developping an informational campaign about waste management and contamination directed at primary school´s students of low income mexican families and villages. The Project designed by the Students of the French High School in Mexico City aims at developping an informational campaign about waste management and contamination directed at primary school´s students of low income mexican families and villages.

Problemática En México, muchos niños y adolescentes no tienen acceso a la información necesaria para un manejo eficiente de los desechos. En México, muchos niños y adolescentes no tienen acceso a la información necesaria para un manejo eficiente de los desechos. In Mexico, a lot of people do not have access to the necessary information about waste management and contamination. In Mexico, a lot of people do not have access to the necessary information about waste management and contamination.

Problemática Transmitir la información necesaria desde una edad temprana ayuda a la toma de conciencia. Transmitir la información necesaria desde una edad temprana ayuda a la toma de conciencia. Teach about waste management at an early age saves a lot of time and helps concientization. Teach about waste management at an early age saves a lot of time and helps concientization.

Métodos de Acción Los alumnos del Liceo prepararon carteles, presentaciones multimedia y exposiciones accesibles para alumnos de primaria (4º a 6º grado) Los alumnos del Liceo prepararon carteles, presentaciones multimedia y exposiciones accesibles para alumnos de primaria (4º a 6º grado) The Students prepared posters, multimedia presentations and expositions understandable by primary school students. The Students prepared posters, multimedia presentations and expositions understandable by primary school students.

Métodos de Acción Organizamos sesiones de información directamente en las escuelas primarias. Organizamos sesiones de información directamente en las escuelas primarias. We organized informational sessions directly in the primary school´s grounds. We organized informational sessions directly in the primary school´s grounds.

Métodos de Acción Organizamos sesiones de recolección de basura en conjunto con los alumnos de las escuelas primarias donde se presentaron las exposiciones. Organizamos sesiones de recolección de basura en conjunto con los alumnos de las escuelas primarias donde se presentaron las exposiciones. We also organized joined sessions of street cleaning with the primary school students where we exposed our work. We also organized joined sessions of street cleaning with the primary school students where we exposed our work.

Temas Los temas que desarrollaron los alumnos del Liceo incluyen: Los temas que desarrollaron los alumnos del Liceo incluyen: Manejo responsable de las pilas, de las llantas, del papel;Manejo responsable de las pilas, de las llantas, del papel; Información sobre la contaminación provocada por la fabricación, el uso y el desecho de Unicel, Plástico, Aluminio;Información sobre la contaminación provocada por la fabricación, el uso y el desecho de Unicel, Plástico, Aluminio; La contaminación visual y orgánica.La contaminación visual y orgánica.

Topics The topics we decided to talk about in our informational sessions include: The topics we decided to talk about in our informational sessions include: Waste disposal of batteries, tires, paper, plastic;Waste disposal of batteries, tires, paper, plastic; Information about the contamination due to the fabrication, use and disposal of polystyrene, plastic, aluminium;Information about the contamination due to the fabrication, use and disposal of polystyrene, plastic, aluminium; Visual and organic contamination.Visual and organic contamination.

Producciones de los alumnos (Con un diseño visualmente atractivo para alumnos de 4º a 6º de primaria) Student´s Productions (With a specific design more appealling to primary school students)

En Acción On the Field

En la escuela primaria “Vicente Guerrero” En Huixquilucan, Estado de México El 29 de enero y el 12 de febrero de On January 29th and February 12th of 2009

En la escuela primaria “Aquiles Serdan” en Izamal, Yucatán El miércoles 11 de noviembre de 2009 On Wednesday november 12th of 2009

Que sigue ? What´s next ? Ampliar este tipo de programas de información a más escuelas primarias y secundarias de bajos recursos económicos; Ampliar este tipo de programas de información a más escuelas primarias y secundarias de bajos recursos económicos; Implement this kind of informational campaign in more schools of low income families. Implement this kind of informational campaign in more schools of low income families.

Que sigue ? What´s next ? Buscar mejorar el acceso a la información por parte de las comunidades; Buscar mejorar el acceso a la información por parte de las comunidades; Find a way to improve the access to the necessary information (internet access, better television programs) for the communities; Find a way to improve the access to the necessary information (internet access, better television programs) for the communities;

Ampliar los programas de recolección de desechos contaminantes como lo son las pilas, los aceites, las llantas y los programas de reciclaje de plástico, aluminio ya existentes en las ciudades; Ampliar los programas de recolección de desechos contaminantes como lo son las pilas, los aceites, las llantas y los programas de reciclaje de plástico, aluminio ya existentes en las ciudades; Improve and develop waste management programs for batteries, tires, motor oil, and recycling programs already in place in major cities for paper, aluminium, plastic,… Improve and develop waste management programs for batteries, tires, motor oil, and recycling programs already in place in major cities for paper, aluminium, plastic,… Que sigue ? What´s next ?

Agradecimientos Al Sr. Patricio Robles Gil por haber invitado a los alumnos del Liceo Franco Mexicano a participar en las conferencias de WILD9; Al Sr. Patricio Robles Gil por haber invitado a los alumnos del Liceo Franco Mexicano a participar en las conferencias de WILD9; Al Dr. Exequiel Ezcurra, Presidente de WILD9; Al Dr. Exequiel Ezcurra, Presidente de WILD9; Al Sr. Vance G. Martin, Presidente de WILD Fundation; Al Sr. Vance G. Martin, Presidente de WILD Fundation; Al Sr. Lebrun, Presidente del Consejo de Administración del Liceo Franco Mexicano; Al Sr. Lebrun, Presidente del Consejo de Administración del Liceo Franco Mexicano; A la A.E.F.E., Agencia para la Enseñanza del Francés en el Extranjero, por su apoyo económico. A la A.E.F.E., Agencia para la Enseñanza del Francés en el Extranjero, por su apoyo económico.