La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Vamos a viajar!.
Advertisements

La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
El Calendario 4 to Grado Lección 1: Los Días y Meses del Año Lección 2: Los Números Lección 3: El Tiempo.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Tarjetas postales 4a projecto.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
La escuela Lección 1: School Places and Personnel
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Lección 2: Los pasatiempos
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Match the English to the Spanish
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Digital Photography: Selfie Slides
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
El transporte 1. el autobús 2. el tren 3. el avión 4. el barco 5. a pie.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
Hoy es lunes el 5 de mayo, 2014 Aim: Today I will be able to identify 13 vocabulary words from a Spanish text. CC Standard 1.2: Interpretive communication.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La escuela Lección 1: School Places and Personnel
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
¿Qué haces después de las clases?
El transporte 1. el autobús 2. el subterráneo / el metro 3. el tren 4. el avión 5 . el barco.
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Hoy es jueves el cuatro de diciembre HAGAN AHORA: Completa las oraciones 1.Yo voy a la playa __________________________. 2.Vamos al parque ___________________________.
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
El 9 de febrero, 2015 The following words are cognates. Try to guess their meanings: 1.El banco 2.El gimnasio 3.El hospital 4.Las montañas 5.El museo.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
First Grade Dual High Frequency Words
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Transcripción de la presentación:

La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community Lección 2: Professions Lección 3: Transportation

Dear Parents: For this quarter in FLES class, we will cover the theme of The Community (La comunidad.) Your child will learn about (1) Places (2) Professions, and (3) Means of transportation in the community. As a culmination to this theme your child will be asked to create a presentation of his/her community (comunidad) using the vocabulary learned in FLES class. Students will create either a poster, PowerPoint or video as a visual tool to present to the class about his/her community (comunidad). Please have students finish anything not completed in class and practice at home. The question structures below, which will be covered in class are here for your information: QUESTIONS: 1. Lugares en la comunidad : (Places in the Community) ¿Qué hay en tu comunidad? (banco, museo, piscina…)  What is in your community? ( bank, museum, pool…) En mi comunidad hay___, ____, ____ .(lugares) (In my community there is ____,_____,____ .(places) 3.  Medios de transporte:  (Means of transportation) ¿Cómo vas a ____ (lugar)?   How do you go to ________ (place in the community)? Yo voy a ____________(lugar) en ____________(medio de transporte). I go to _____________(place) by/in/on __________(means of transportation). ***Extra Credit*** You may earn extra credit on this project by bringing a note from your parents stating that you pointed out (in Spanish) places in the community while driving around. 2. Profesiones/Oficios: (Professions) ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? What do you want to be when you grow up? Yo quiero ser _________ . I want to be ______________ .

Lugares en la comunidad Lección 1 Nombre: _______________ Busca los lugares en la sopa de letras. Lugares en la comunidad aeropuerto supermercado escuela hospital museo cine biblioteca restaurante parque tienda banco piscina M P T A S D N F U X J B O I L C E Y Z G R V W K Q H

Lección 2 ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? Canción de los oficios http://www.safeshare.tv/w/OtsEAuDzMV Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño carpintero que golpeaba con martillo a todas horas a un tablero. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño peluquero que cortaba con tijeras, y peinaba muchos pelos. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño barrendero que barría las tristezas con escoba y con plumero. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño camionera que transportaba toneladas de cariño al mundo entero. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez dos niñas costureras que cosían y bordaban bajo el sol de primavera. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez tres niñas planchadoras que entre planchas y almidones se pasaban muchas horas. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (4X) ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? Yo quiero ser _____________________

Las profesiones en la comunidad Lección 2 Nombre: ____________ Las profesiones en la comunidad ¿Quién es? el deportista, la deportista, el actor, la actriz, el maestro, la maestra, el piloto, la piloto, el doctor, la doctora, el cantante, la cantante, el abogado, la abogada, el ingeniero, la ingeniera, el policía, la policía, el veterinario, la veterinaria

Lección 3 http:www.safeshare.tv/w/GrmvJEKEEF Medios de transporte Quiero andar en auto tocando la bocina Quiero hacer ruido viajando en tren Quiero ir a la luna en nave espacial Descubriendo los transportes que viaje genial A viajar en barco, a viajar en tren, A viajar en auto y en avión también Abrimos las piernas para andar en moto Abrimos los brazos como un avión Volamos muy alto y también barquito Hasta llegar al país de la imaginación Si vamos en bote debemos remar Y con los patines hay que patinar Yo nunca me canso de andar viajando http:www.safeshare.tv/w/GrmvJEKEEF

El transporte en la comunidad Lección 3 El transporte en la comunidad Nombre: ____________ Coloca el Nύmero La patineta La bicicleta El avión El autobús La motocicleta El metro/el tren El barco El carro A pie El cohete El helicóptero El taxi El camión Los patines ¿Cómo vas a _________________________________________________? Yo voy a ______________________en ____________________________.

Lección 3 ¿Cómo vas a la escuela?

Proyecto: La comunidad Draft Nombre: ________________________________________ Maestro/a: _______________________________________ Draw and label a map of a community. The labels should be in Spanish. Use at least 5 of the following vocabulary words: la biblioteca, el hospital, la escuela, el supermercado, la piscina, la casa, el cine, la tienda, el aeropuerto, el restaurante, el parque State what profession you would like to be when you grow up. You will describe for the class your "perfect day" by telling three places you would go and what means of transportation you would use to get there. Use the structures at the bottom of this page to help you describe your perfect day. You do not have to memorize this presentation but you should practice it beforehand. ¡Hoy es mi día perfecto! En mi comunidad hay ___________________, _______________________, __________________, ______________________, _________________. Primero, yo voy a _________________ en ___________________________. Segundo, yo voy a ________________ en ___________________________. Tercero, yo voy a _________________ en ___________________________. Yo quiero ser _____________________________________. Extra: Yo no voy a _____________________________________.

Rough Draft: All answers to questions should be in complete sentences. PROYECTO LA COMUNIDAD Student Instructions Purpose: This lesson is incorporated into a unit about community, professions, and transportation. You will use community (lugares en la comunidad), professions (profesiones), and means of transportation (medios de transporte) to describe your perfect day. You will create either a poster, PowerPoint or video as a visual tool to present. You are encouraged to be creative by dressing up, bringing props, etc… Objectives: You will create and give a presentation using Spanish grammar and vocabulary learned during “la comunidad” theme. Task: You will create either a poster, PowerPoint or video to use as a visual aid while presenting your project to the class. Use the completed sentences at the bottom of your draft. You are encouraged to memorize the sentences for your presentation but you may refer to notes. You may include more information, but the minimum requirements are based on the questions below. Rough Draft: All answers to questions should be in complete sentences. QUESTIONS: Lugares en la comunidad : ¿Qué hay en la comunidad? (tienda, cine, restaurante…) 2. El transporte: ¿Dónde vas primero? ¿Dónde vas segundo? ¿Dónde vas tercero? ¿Cómo vas a _________(lugar)? 3. Las profesiones: ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? ***Extra Credit*** You may earn extra credit on this project by bringing a note from your parents stating that you pointed out (in Spanish) the places in the community as you were driving around. Student Learning Assessment: Students will be assessed on their oral presentation and visual aid.

PROYECTO La Comunidad Student Name:     ________________________________________ Rubrica CATEGORY 4 3 2 1 Requirements All requirements are met and exceeded. All requirements are met. One requirement was not completely met. More than one requirement was not completely met. Organization Content is well organized using headings or bulleted lists to group related material. Uses headings or bulleted lists to organize, but the overall organization of topics appears flawed. Content is logically organized for the most part. There was no clear or logical organizational structure, just lots of facts. Attractiveness Makes excellent use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance the presentation. Makes good use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance to presentation. Makes use of font, color, graphics, effects, etc. but occasionally these detract from the presentation content. Does not use font, color, graphics, effects etc, or the ones used are extremely distracting to the presentation. Mechanics No misspellings or grammatical errors. Three or fewer misspellings and/or mechanical errors. 4-10 misspellings and/or grammatical errors. More than 10 errors in spelling or grammar. Oral Presentation Interesting, well-rehearsed with smooth delivery that holds audience attention. Relatively interesting, rehearsed with a fairly smooth delivery that usually holds audience attention. Delivery not smooth, but able to hold audience attention most of the time. Uses English. Delivery not smooth and audience attention lost. Uses English on more than one occasion.