Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Advertisements

Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
LOS MANDATOS FORMALES “Usted/ Ustedes” commands. The command form is used when asking or directing someone to do something (Pass the essay in on Monday/
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Comparatives & Superlatives
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
El uso del artículo como sustantivo
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Affirmative tú commands.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Presentation and practice.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Empareja el español y el inglés.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
You will make a presentation about your family
Poster project.
Saquen la hoja de práctica
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
Transcripción de la presentación:

Rubric & Samples Included

¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea. +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea. +Ten mucha paciencia con los estudiantes. -No enseñes demasiado vocabulario. -No esperes mucho tiempo en revisar los exámenes. +Ten mucha paciencia con los estudiantes. -No enseñes demasiado vocabulario. -No esperes mucho tiempo en revisar los exámenes.

¿Qué hago? “buen consejo” “mal consejo”

Good vs. Bad Advice 1)Choose a character and an “angel” and “devil” to represent his/her conscience. 2)Create 3 commands each for “good advice” and “bad advice” from the conscience. Be sure to use both affirmative and negative commands. 3)Have the character asking “What should/do I do?” Make the commands relevant to the character. For example, if your character is a cat, saying “Do your homework” would not be relevant. Exceed 5 pts Meet 4.5 pts Approach 4 points Below 3.5 points LanguageAll 6 commands formed correctly. Use variety of past vocabulary. 5 commands formed correctly. Includes current vocabulary. 4 formed correctly. Some current vocabulary included. 3 or less formed correctly. Very basic vocabulary used. TaskColored. Illustrated. All Commands relevant to character Colored. Illustrated. Most commands relevant to character. Not colored. Illustrated. Some commands relevant to character. Not colored. Not Illustrated. Few, if any, commands relevant to character.

Think of a funny negative command which you can illustrate. The more improbable, the better. For example: Don’t eat books! Don’t play the piano in the library! Don’t run with your eyes closed! 1. Draw a large circle on blank paper. Inside the circle illustrate your command. 2. Draw a diagonal red line across your picture. 3. Write the command in Spanish using your negative tú commands on the bottom. Grading: Command form: 3 Illustration: 1 Neatness/Creativity: 1 (COVER THE COMMAND, HAVE CLASS GUESS THE NEGATIVE COMMAND)

No Cantes