The entire history of the world as told to us by the dirty, filthy rocks.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Sedimentary Rock Piedra Sedimentaria. Sedimentary Rock Sedimentary rocks develop from layers of sediments that build up on land or underwater. Las piedras.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Evolution Unit Standards and Vocabulary. Standards S7L5. Students will examine the evolution of living organisms through inherited characteristics that.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
By: Nicholas Maknoon. Early Life Se llama Xavier Hernandez. El es de Terrasa, Spain. Xavi was born on January 25, He started playing soccer at a.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
The entire history of the world as told to us by the dirty, filthy rocks.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Año Nuevo By: Ally Hendrix. Basic Features of Año Nuevo Most Mexicans celebrate by having a late night dinner with their families. In Mexico City they.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Agenda ALC 5 Review SA map. ALC # 5 ¡Translate to Spanish Where are you from? I am from ________ (write the city, state, country) ALC 4 jueves el 29 de.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Orden del día 09/18/ Warm-up- 2 questions, 2 minutes each 2.Intro to Regions 3.Important World Features Chart & Notes 4.World Map Activity 1.Part.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
PARTS OF AN ESSAY 1. INTRODUCTION 2. DEVELOPMENT 3. CONCLUSION OR SUMMARY.
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
El Imperfecto Español 2.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Día número 3 Español 1—Acelerado
Interactive Math Notebooks
First Grade Dual High Frequency Words
¡Los Adjetivos!.
GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS. GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Transcripción de la presentación:

The entire history of the world as told to us by the dirty, filthy rocks

Lay your paper on your table and fold the left edge over by 1 inch (2.5 cm) Crease the flap and then open it up. Coloque su papel en su mesa y doblar el borde izquierdo por 1 pulgada (2.5 cm) Crease la solapa y luego abrirlo. 1 inch or2.5 cm

At the top of your paper, write in the title, “Geologic Time Scale” Write your name in the top right hand corner. En la parte superior de su papel, escriba en el título, "Geologic Time Scale" Escriba su nombre en la esquina superior derecha. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Starting 8 cm from the top, draw a horizontal line from the crease The line should be 14 cm long. Draw a small dash at the 12.5 cm mark. A partir de 8 cm de la parte superior, trazar una línea horizontal desde el pliegue La línea debe ser de 14 cm de largo. Dibuje un pequeño guión en la marca de 12,5 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz 12.5 cm 14 cm

Make another line 5 cm below your first line. This line will be 16 cm long. Make dashes at 9 cm and 14.5 cm. Hacer otra línea de 5 cm por debajo de su primera línea. Esta línea será de 16 cm de largo. Hacer guiones a los 9 cm y 14,5 cm Geologic Time Scale Mr. Cruz

Draw another line 5 cm below the last line. This line will be 15 cm long. Draw dashes at 2, 5.5, 7, 9.5, and 13 cm. Dibuje otra línea de 5 cm por debajo de la última línea.Esta línea será de 15 cm de largo. Dibuja guiones a los 2, 5.5, 7, 9,5, y 13 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Draw another line 5 cm below the last line. This line will be 9 cm long. Draw dashes at 2 cm and 5 cm. Dibuje otra línea de 5 cm por debajo de la última línea. Esta línea será de 9 cm de largo. Dibuja los guiones de 2 cm y 5 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Draw another line 5 cm below the last line. This line will be 3.5 cm long. Make a dash at 3 cm. Dibuje otra línea de 5 cm por debajo de la última línea. Esta línea será de 3,5 cm de largo. Hacer un guión de 3 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Number each line and write the proper scale: 1) 1 billion years = 3 cm 2) 100 million years = 3 cm 3) 100 million years = 5 cm 4) 100 million years = 5 cm 5) 100 million years = 5 cm Número de cada línea y escribir la escala adecuada: 1) 1 mil millones años = 3 cm 2) 100 millones años = 3 cm 3) 100 millones de años = 5 cm 4) 100 millones de años = 5 cm 5) 100 millones de años = 5 cm Geologic Time Scale Mr. Cruz 1. 1 billion years = 3cm million years = 3cm million years = 5cm million years = 5cm million years = 5cm

Fold the tab and label each line with the following titles: Precambrian The Three Eras Paleozoic Era Mesozoic Era Cenozoic Era Doble la pestaña de cada línea y la etiqueta con los siguientes títulos: Precámbrico Las tres épocas Era Paleozoica Era Mesozoica Era Cenozoica Geologic Time Scale Mr. Cruz Precambrian The three Eras Paleozoic Era Mesozoic Era Cenozoic Era

Precambrian Time The 3 Eras (Phanerozoic Eon) 4.6 bya 544 myaPresent 4.6 bya -- begins when Earth forms from gas and dust (we think) 4 bya – oceans form 2.5 bya – organisms begin photosynthesis, makes more oxygen in the atmosphere. Most organisms were bacteria, algae, or soft-bodied animals

Paleozoic Era Mesozoic Era Cenozoic Era Explosion of lifeAge of the dinosaursRise of the mammals 544 mya 245 mya 66.4 mya Present

544 mya 505 mya 438 mya 408 mya 360 mya 286 mya 245 mya CambrianOrdovicianSilurianDevonianCarboniferousPermian Shallow seas cover much of the land Explosion of life in seas Invertebrates with shells appear Ice cap covers North America Early vertebrates – jawless fish – become common Coral reefs develop Land plants appear Insects & spiders appear Age of fishes begins First amphibians Forests grow in swampy areas Winged insects First true reptiles N. America & Europe are covered in swamps All continents come together to form one large continent called Pangaea Reptiles become dominant Mass extinction kills many marine invertebrates

245 mya 208 mya 144 mya 66.4 mya TriassicJurassicCretaceous Age of Reptiles begins First dinosaurs appear First mammals appear Turtles & crocodiles appear Pangaea continues to break apart Sea levels rise in many parts of the world Largest dinosaurs thrive First birds appears First flying reptiles appear (pterosaurs) Widespread volcanic activity First flowering plants appear Tyrannosaurus Rex Mass extinction kills dinosaurs

Tertiary Quarternary 66.4 mya Present 1.6 mya Age of mammals begins Whales and dolphins appear Horses, elephants, bears, rodents, and primates appear Continents move into present locations. Human ancestors Thick glaciers advance in most of N. America & Europe, all of Antarctica, and parts of S. American and Asia. Giant mammals in N. America & Eurasia Mr. Cruz is born – the people rejoice!