Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Gender and Number of Nouns It all has to match!. 25 mayo: Are these nouns masculine or feminine? pizarra mochila bolígrafo cuaderno tarea la pizarra feminine.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
Recognize school supplies
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Fechas importantes 10 oct 14FA: Vocabulario 16 oct 14No hay clases 17 oct 14No hay clases 23 oct 14FA: gramática 24 oct 14TC Lab (bring headphones) 29.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Singular Definite Articles
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Nouns- Sustantivos Gender Making Nouns Plural. Gender Masculine or Feminine Masculine or Feminine All nouns in Spanish have a gender: Every Spanish noun.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
¡Organízate! español I 2-1.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Necesitar y Querer. You will use the verb NECESITAR (to need) yo necesitonosotros necesitamos tú necesitas él ellos ella necesitaellanecesitan ustedustedes.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
Página 61 – Avancemos Unidad 1, Lección 2.  Definite articles (the) are used with nouns to indicate specific persons, places or things.  Example) The.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Repasemos la tarea REPASE (review) all articles. HAGA (do) – 1.p. 15, ejercicio 1 1, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 16.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
8 Y 9 DE DICIEMBRE Hoy: Para Empezar: translate: 1) You need to buy some new books. 2) We need to go to the bookstore. 3) You are handsome. 4) My girlfriend.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
WHAT DO YOU NEED? (INFORMAL) WHAT DO YOU WANT? (INFORMAL) (Yo) necesito…. (I need)
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
ch?v=1RuevxWIoCM. Hoy: Para Empezar Conjugate: Placticar, querer, necesitar Repaso de Vocabulario Un/Una Querer/necesitar.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Using definite articles with nouns Apuntes. Nouns They refer to: –people –places –things –concepts.
Hoy: Para Empezar conjuegan: “tener” en todas las formas. Repaso de Vocabulario Tener: las conjugaciones Cuánto y Mucho Actividad Prueba: el 15 de octubre.
Making Nouns Plural in Spanish
Complete each sentence logically in Spanish.
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
3) A bed; some beds 4) a poster; some posters 5) a table; some tables
Vocabulario de Capítulo 2:
School supplies.
Transcripción de la presentación:

Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen 5) notebook Repaso de Vocabulario Repaso de gramática Prueba Paso 2 Prueba: ¡hoy!

vocabulario Página 73 Vocabulario extra: página 52 (caja azul)

Un bolígrafo Una calculadora Una mochila Un pincel La pintura

Una goma de borrar Un libro Un papel un cuaderno Lápices de color Un lápiz Una librería

Un/una un: masculine. Takes place of the “el” el bolígrafo (the pen) un bolígrafo (a pen) una: femine. Takes place of the “la” la mochila (the backpack) una mochila (a backpack)

Un o una Tarea Carpeta Papel Bolígrafo Una tarea una carpeta un papel un bolígrafo

Necesitar: to need Yo necesitonosotros necesitamos Tú necesitas él/ella necesitaUstedes necesitan

Querer: to want Yo quieronosotros queremos tú quieres él/ella quiereustedes quieren

Querer y necesitar What do you want? I want Taco Bell I need a pencil She needs a pen. He needs a book. What do you need? I need a notebook. Do you need paper? ¿Qué quieres? Yo quiero Taco Bell Necesito un lápiz Ella necesita un bolígrafo. Él necesita un libro. ¿Qué necesitas? Necesito un cuaderno. ¿Necesitas papel?

Querer y necesitar No, I already have paper. What does Taylor need? He needs a lot of things! No, ya tengo papel. ¿Qué necesita Taylor? ¡Él necesita muchas cosas!

Making things plural To make things plural, add an “s” if the nouns ends with a vowel ejemplo: bolígrafos, libros, cuadernos If a noun ends in a “z”, change to a “c” and add “es.” ejemplo: lápiz - lápices

Unos/unas unos: masculine. un bolígrafo (a pen) unos bolígrafos (some pens) unas: femine. una mochila (a backpack) unas mochilas (some backpacks)

Unos o unas Tareas Carpetas Papeles Bolígrafos Unas tareas unas carpetas unos papeles unos bolígrafos

Yo: I *you do not capitalize *usually associated with “me” *verbs ending in “o” Tú: you *usually associated with “te” *verbs ending in “es” or “as” Él/ella: he/she *the ending of the verb is usually “a” or “e” Yo, tú, él/ella

necesito quiero necesita Quieres Quiere Necesitas Hablas Bailo vive yo Él/ella tú yo Él/ella

Prueba de Paso 1

Vocabulario de paso 2 Página 73 Página 59: caja azul

Repaso Una cama Una alfombra Un estante Una pecera Un balcón Unas plantas Una radio

Repaso Un reloj Una puerta Una ventana Un escritorio Una mesa Una revista

Repaso Una silla Un teléfono Un teléfono cellular Un tocador de discos compactos Un televisor

Tarea Vocabulario (section) of your notebooks, please write each vocabulary word 3 times each for Segundo Paso (pág 73). Draw a picture for all the nouns and create a sentence using necesitar y querer.

Tener: to have Yo tengonosotros tenemos tú tienes él tieneellos tienen Hay: there is

Mi, tu, y su Mi ejemplo: mi cuarto, mi ropa, mi escritorio Tu ejemplo: tu cuarto, tu ropa, tu escritorio Su ejemplo: su cuarto, su ropa, su escritorio My Your Her/His

Así se dice (pág. 52) ¿Qué hay en tu cuarto? Tengo una carpeta y un cuaderno en mi cuarto. ¿Qué hay en el cuarto de Braden? Hay un escritorio y un reloj. ¿Tienes un televisor en su cuarto? What is in your room? What is in Braden’s room? I have a folder and a notebook in my room. There is a desk and a clock. Do you have a television in your room?

Así se dice (pág. 52) No, no tengo un televisor. ¿Qué tiene John en su cuarto? John tiene unos carteles y una cama en su cuarto. No, I do not have a television. John has some posters and a bed in his room. What does John have in his room?

Así se dice (página 58) Masculine nouns end in an “o” ejemplo: bolígrafo, libro, escritorio, diccionario Feminine nouns end in an “a” ejemplo: cama, alfombra, libería, calculadora “cuánto” means “how many” or “how much”

Así se dice (página 58) Use cuánta when working with feminine nouns. Ejemplo: ¿cuánta tarea?, ¿cuánta pintura? Use cuánto when working with masculine nouns. Ejemplo: ¿cuánto amor?, ¿cuánto papel? How much homework?How much paint? How much love?How much paper?

Así se dice (página 58) Masculine PLURAL nouns end in an “os” ejemplo: bolígrafos, libros, escritorios, diccionarios Feminine PLURAL nouns end in an “as” ejemplo: camas, alfombras, librerías, calculadoras

Así se dice (página 58) Use cuántas when working with feminine nouns. Ejemplo: ¿cuántas carpetas?, ¿cuántas camas? Use cuántos when working with masculine nouns. Ejemplo: ¿cuántos bolígrafos?, ¿cuántos papeles? How many folders?How many beds? How many pens?How many papers?

Así se dice (página 58) “Mucho” means “a lot” or “much” Use mucha when working with feminine nouns. Ejemplo: mucha tarea, mucha pintura Use mucho when working with masculine nouns. Ejemplo: mucho amor, mucho papel A lot of homework?A lot of paint? Much love, a lot of loveA lot of paper

Así se dice (página 58) Use muchas when working with feminine nouns. Ejemplo: muchas carpetas, muchas camas Use muchos when working with masculine nouns. Ejemplo: muchos bolígrafos, muchos papeles A lot of folders A lot of beds Many pens Many/A lot of papers

cuanto y mucho Tarea (cuánto) Carpetas (cuánto) Papel (cuánto) ropas (cuánto) Tarea (mucho) Ventanas (mucho) Papeles (mucho) bolígrafos (mucho) Radio (mucho) Cuánta tarea Cuántas carpetas Cuánto papel Cuántas ropas Mucha tarea Muchas ventanas Muchos papeles Muchos bolígrafos Muchas radios