UN POSTRE NUTRITIVO Libro p. 120 AVENA CON FRESAS INGREDIENTES: 1 litro de leche sabor a fresa Azúcar al gusto Una raja de canela Una taza de avena Una.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
Advertisements

La Comida Peruana Define 1.Cortar: 2. Mezclar: 3. Poner: 4. Añadir: 5. Hervir: 6. Comer: to cut to mix to put to add to boil to eat.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Preparar La Comida.
Los mandatos informales
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y 3.2.
CIVILIZACIONES ANTIGUAS PROYECTO DE ESPAÑOL FS4 Repaso de los usos del imperfecto y el preterito.
The Present Subjunctive Realidades 3 p 132 The Subjunctive l So far in Spanish we’ve been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about.
Mandatos Un Repaso. What is the purpose of a ‘mandato’? ► To tell somebody to do something or NOT to do something.
Present Perfect Pluperfect (Past Perfect)
Vocabulario Preparar una receta.
¡A cocinar! ¡A cocinar!.
¿Qué hay que hacer para preparar la receta? ¿Qué tengo que hacer para preparar la receta?
Por: Noah St.Onge-Colwell & Igor Vinat. Vocabluraio Tasa- Measure Cucharita- Tea spoon Cucharada- Table spoon Litro- Liter El Aceite- Oil La Sal- Salt.
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y Tú mandato 3rd person singular of verb (él, ella, ud. Form) 3rd person singular of verb (él, ella, ud. Form)
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 202 – Sp. 2H: Libreta pg. 203 – NS: Libreta pg Tarea de anoche: All students: 3x1 sections “discuss.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
Los quehaceres y los verbos en -ar cortar el césped to cut the grass.
#2A REFLEXIVE VERBS – a verb in which the person does the action for/to himself. These verbs use “se” at the end of the infinitive. Ex: lavarse los dientes.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  In Spanish, the command forms are used to give orders or advice. You use tú commands.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
SP3: Test tomorrow…. Some questions for Review: I.(Listening) You will listen to a conversation between a man and a real estate agent. He will be describing.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
The Subjunctive El subjuntivo. The subjunctive in English I suggest that he study. I suggest that he study. Is it essential that we be there? Is it essential.
-ER and –IR Verbs.
¿Cuál es tu receta favorita?
Srta. Forgue El 1 de noviembre  Repasa el vocabulario de los coches (pág. 56)
SPANISH 2 ~ CH 10 FORMAL COMMANDS
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
Tú commands are used to give a command to someone you are familiar with. To form the affirmative tú command of regular verbs, just use the él/ella/Ud.
Spanish Language course Nina Kresova-Iordanishvili
 1. ¿Qué estás haciendo?  2. ¿Qué estamos haciendo en la clase de español?  3. ¿Qué está haciendo Bob en su casa?  4. ¿Qué están haciendo las chicas.
Para Empezar Hoy es jueves el seis de diciembre Escriba mandatos negativos en oraciones completas con los verbos. Modelo- No comas el pollo
TEMA 7-A VOCABULARY P. 348 EL ACEITE cooking oil.
Regular Formal commands (affirmative AND negative) 1.Start with the form of the verb 2.Drop the 3. Then put on the -ar verbs -er/-ir verbs Ud. Uds.
Para empezar Hoy es lunes el once de febrero
Actividad de Escritura
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Gramática 2 Parte 2 Affirmative Informal Commands Página 214.
HACER In Time Expressions.
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Tema 7-A:Vocabulario ¿Cómo se hace la paella? el aceite cooking oil.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.
Español 2H- Apuntes 3.3 Repaso de Mandatos (tú/Ud/Uds) Present Subjunctive Regular, Irregular and Stem Changers Impersonal Expressions.
Vocabluraio Tasa- Measure Cucharita- Tea spoon Cucharada- Table spoon Litro- Liter El Aceite- Oil La Sal- Salt La pimienta- pepper El Azucar- sugar El.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
PRESENTACIONES Escribe los verbos que escuchas en la canción hacíaérase maltrataban ponía hablaba había saltaba soñaba
¿Qué te gusta hacer?Gramática 2 Present tense of ir and jugar Preview The verb ir The verb jugar The preposition a.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down three sentences in the ‘yo’ form for the following verbs in the preterite tense: – almorzar – buscar.
Unit 5, Lesson 1 Vocabulary O Ingredients O Food preparation O Describing food O Having meals.
+ Irregular affirmative tú commands. + Repaso: Affirmative tú commands Recuerdas: in order to give a command, we use the “él, ella, ud.” form of the verb.
Chapter 1. The equivalent of gustar in English is… to like.
“Los Mandatos” Commands Por: Martha Abeille Profesora de Español.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
7-2 vocabulario: verbos (en la cocina) hornearto bake hervir (ie, i)to boil freír (i, i)to fry calentar (ie)to heat up prepararto prepare picarto dice.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  In Spanish, the command forms are used to give orders or advice. You use tú commands (mandatos.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Transcripción de la presentación:

UN POSTRE NUTRITIVO Libro p. 120 AVENA CON FRESAS INGREDIENTES: 1 litro de leche sabor a fresa Azúcar al gusto Una raja de canela Una taza de avena Una cucharada de vainilla 10 fresas cortadas a mitad Caliente la leche… Añada la avena y mueva… Quítela del fuego… añada la vainilla y… déjela en la olla… Sírvala con fresas AHORA TÚ ESCRIBE UNA RECETA QUE CONOCES USA LOS MANDATOS CON USTED (10 verbos como mínimo) MIRA EL EJEMPLO

*ALGUNOS UTENSILIOS EspañolInglés CortarTo cut CalentarTo heat up FreirTo fry PelarTo peel LavarTo wash AñadirTo add Remover (o  ue) To stir Poner…enTo place…in MezclarTo mix EcharTo pour Cortar en rodajasTo slice Servir (e  i) To serve Hervir (e  ie) To boil Tazón, bowl Licuadora, blender Plato, plate Bandeja, tray Colador, strainer

RUBRICScore 1Score 3Score 5 Completion of task Your work is incomplete. Little to no vocabulary is used from chapter 3. Your work is complete, but some parts still need work. Limited vocabulary is used from chapter 3. Your work is complete, carefully revised, and completed by the end of the period and uses Chapter 3 vocabulary. Accuracy Student gives limited or no details of professional advice. Final work is messy. Student gives adequate details, but ideas need development. Some requirements were not followed. Student gives consistent details, and final work is presented as required. Verbs Choice of verbs are not correct nor formal commands Good choice of verbs, but some of the formal commands are incorrect. Your verbs are carefully chosen and the formal commands are correct. GrammarGrammar has more than 4 errors which includes sentence structure, punctuation, and capitalization. Grammar has 2-4 errors which includes sentence structure, punctuation, and capitalization. All grammar is correct including sentence structure, punctuation, and capitalization.