Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué materias estudias?
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
Ir + a + infinitive S1C4L2.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Las Palabras Interrogativas
1 ¿Adónde vas? Talking about where you and others go during free time.
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
8 Es el 15 de septiembre. ir, dar, estar ¿Ser o estar?
Conjugating the verbs ‘ir’ in the present tense ‘ir’ = to go.
Español 1 - Unidad 2/Etapa 2. Permanent Condition Temporary Condition.
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es martes, el 5 de noviembre
¡BUENOS DÍAS, BUENAS TARDES!
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
to be going to do something (in the near future)
#2- Present Tense of IR.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
The following slides introduce the new verb IR.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preguntas y respuestas
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
HACER AHORA: Conj. the verb in Span. in the sent: 1.(sacar) Enrique ________ fotos de la fiesta. 2.(leer) Los estudiantes ________ dos horas durante la.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. FeelingsEstar chart Location Where do you go? vocabula rio
A= can mean "to" Voy a cantar. Vas a trabajar. Ella va a viajar a México. Vamos a preguntar una pregunta. Van a llegar tarde.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)

miércoles, 6 de noviembre LATE START BELL SCHEDULE Period :00 - 9:41 Period : :27 Period : :15 Break -- 11: :25 Period : :11 Period : :57 Lunch -- 12:57 - 1:27 Period :32 - 2:13 Period :18 - 2:59

Tomorrow: Past Test/Quizzes Review Day!

Today: Review Last Night’s Homework and review the verb “ir”

Prueba – viernes Apuntes p. 6

Today’s Homework Quizlet for 20 minutes

El verbo IR “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. 1.Yo ____________ al gimnasio este fin de semana. 2.Ellos ___________ a la escuela todas las mañanas. 3. Tú ________________ a la biblioteca de vez en cuando. 4. Nosotros _______________ todos los fines de semana a la casa de mi amiga. 5. ¿Quién _____________ a Costco hoy?

IR: Nuestro día en la escuela Mis amigos y yo 1.________ a la clase de español todos los días. En la clase de español, yo 2._________ a escuchar a la maestra. Los estudiantes 3.________ a tomar apuntes. Todos nosotros 4. _______ a usar un lápiz o una pluma. ¿A qué hora 5.__________ tú a la clase de español?

Write in Spanish: “They go to the van”

Tell your partner in Spanish: “You go to school.”

Why rules? Why not? Gum is NOT ALLOWED. Students will be expected to dispose of gum before coming to class. No food (including snacks) is allowed in the classroom. Water is allowed. Students are also NOT ALLOWED to bring food to class after break or lunch. Any food is to be consumed during those times and not in class during instructional time. No visible electronic devices (or earbuds/ headphones for such devices) are allowed during class such as iPods, MP3 players, etc. Be on task. Do not disturb the learning of others. Students must have broken the plane of the doorway and be on the way to their assigned seat and ready to work when the last bell rings.

Yesterday’s Homework: Trade with a partner. Write “C/P YOURNAME” in red at the top! Give them a star if they get the whole part correct.

112 #2 write out paragraph. p114 #5 write out dialogues 116 #6 write out sentences p. 112 #2: En el gimnasio hay dos ____1_____, uno para chicas y uno para chicos. Tenemos que correr y practicar deportes en el ____2___. Hay muchos libros en la ____3______. Nos gusta comer pizza y pasar un rato con los amigos en la _____4____. Hablamos con el director en la _____5_________. Hay escritorios y pizarrones en la ________6________

p. 114 #5 1. A: ¿Cómo es la clase de música? B: Es ___________ y ___________. (needs to be singular and feminine or neutral) 2. A: ¿Cómo es la clase de ciencias? B: Es ________ y ____________. 3. A: ¿Cómo es la clase de español? B: Es fantástica y excelente.

4. A: ¿Cómo es la clase de matemáticas? B: Es _________ y _______________. 5. A: ¿Cómo es la clase de inglés? B: Es ____________ y ___________. 6. A: ¿Cómo es la clase de arte? B: Es _________ y ____________.

p. 116 # 6 1. Uds. están en el gimnasio. 2. Yo estoy en la clase de ciencias. 3. Miguel y Alejo están en el pasillo. 4. Sergio está en el baño. 5.Claudia y yo estamos en la biblioteca. 6.Cristina y Sarita están en la cafetería.

¿Dónde está el Sr. Cara de Papa?

a + el al de + el del

a la + de la + a + de la +

+ + a las + a de las + de las +

+ + a los + a de los + de los +

a + el al de + el del

Está….

Está encima de la silla.

Está….

Está dentro de la mochila.

Está….

Está detrás de la puerta.