ARQUITECTURA SEGLE XIX SEGLE XIX. ARQUITECTURA 1. El segle de la industrialització 1. El segle de la industrialització 2. Arquitectura historicista 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Arquitectura S. XIX : Torre Eiffel
Advertisements

ESQUEMA DE AULA Historicismo & Eclecticismo. Arquitectura Modernista.
Gravitacions Fa aquestes formes amb paper o feltre i juga amb el moviment.
ANTONIO GAUDÍ Mario Rodríguez Lallana Alejandro Heras García
TEMA 10 El Modernismo.
HISTORIA DEL ARTE GRUPO CREHA.
Anàlisi duna obra dart ESCULTURA. Definicions: ESCULTURA Acció dexecutar obres dart tridimensionals, bé exemptes, bé en relleu Acció dexecutar obres dart.
M I ESCAPADA A B ARCELONA. E L VIAJE Con Ryanair de Budapest Ferihegy a Barcelona el Prat vuelo de bajo coste (~ 8000 HUF por persona) Salida: 6:25 ;
Y TECNOLOGÍAS CONSTRUCTIVAS
La Revolució Russa 1917 LENIN.
ARQUITECTURA SEGLE XIX  CARACTERÍSTIQUES: -Urbana -Marcada per la Rev. Industrial: necessitat de construir nous tipus d’edificis, habitatges, fàbriques,
Creativitat i llibertat de l’artista Proporció i normes
Modernisme a l’Eixample La Sagrada Família L’Eixample El Passeig de Gràcia.
ART NOUVEAU MODERNISMO.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Arquitectura. Historicismos. Edificios de hierro y cristal
Urbanisme XVIII Barceloneta.
ARQUITECTURA EN LA SEGUNDA MITAD DEL SIGLO XIX 3. EL MODERNISMO.
John Soane, Banco de Inglaterra, Londres, 1792
H I S T O R I C I S M O HISTORIA DE LA ARQUITECTURA Y EL URBANISMO II.
Arquitectura siglo XIX CONTEXTO HISTÓRICO-CULTURAL:. Revolución industrial  importancia de lo funcional, de la ingeniería.. Emigración a las ciudades.
Línea de Tiempo S XVSXVISXVIISVIIIS XIXSXX RenacimientoManierismoBarroco/ Clasicismo Franc é s Barroco/Roc Neoclasicismo/ Romanticismo HistoricismoMov.
SIGLO XIX Nueva arquitectura.
SIGLO XIX Nueva arquitectura.
Art Nouveau
ARTE DEL S. XIX.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme II
Tema 7. L’art del segle XIX (1)
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
La pintura.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
LES OBRES PÚBLIQUES DE ROMA
EL LLENGUATGE MUSICAL.
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
BARCELONA -55 LES JOIES DE LA CIUTAT - LAS JOYAS DE LA CIUDAD - 1
EL REALISME.
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
CLAUDE MONET.
Quan la natura s’expressa
CASA TASSEL Víctor Horta
Arquitectura dels segles XVIII i XIX.
Presentació. Anàlisi Històric. Classificació dels Drets Humans.
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
Impressionisme i postimpressionisme
ELS PRIMERS FREDS Miquel Blay

DRAMES RURALS DALTABAIX
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
Plaça del rei (Barcelona)
ANTONI GAUDÍ Antoni Gaudí va néixer a Reus (Baix Camp) l’ any 1852 i va morir a Barcelona l’any Era arquitecte. Ell anà a Barcelona al per.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
PONT NOU El Pont Nou està situat a Camprodon (Girona) al carrer d’Ignasi Casabó, entre Llanars i Sant Pau de Segúries. Es va començar a construir entre.
Agència de viatges EL PEIX VOLADOR.
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Barcelona Torres Venecianas.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Barcelona Torres Venecianas.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
Llengua catalana i literatura
ART MODERN.
Un home, que regularment assistia a les reunions d’Amics,
Transcripción de la presentación:

ARQUITECTURA SEGLE XIX SEGLE XIX

ARQUITECTURA 1. El segle de la industrialització 1. El segle de la industrialització 2. Arquitectura historicista 2. Arquitectura historicista 3. Pervivència de Roma 3. Pervivència de Roma 4. Larquitectura del ferro 4. Larquitectura del ferro 5. Lescola de Chicago 5. Lescola de Chicago 6. William Morris: Les arts and crafts 6. William Morris: Les arts and crafts 7. El modernisme 7. El modernisme - Els grans renovadors - El modernisme a Catalunya

1. El segle de la industrialització Dues línies dacció: arquitectura-art (interés per les formes) arquitectura-enginyeria (interès per la tècnica) panorama complex Dues línies dacció: arquitectura-art (interés per les formes) arquitectura-enginyeria (interès per la tècnica) panorama complex Factors: a) Romanticisme (enfront de la raó i el neoclas.) Factors: a) Romanticisme (enfront de la raó i el neoclas.) b) Colonialisme (exotisme) c) Noves necessitats (obres públiques, indústries...) d) Nous materials

Pavelló reial de Brighton De John Nash ( ) De John Nash ( ) La columna de ferro es fa servir per primer cop en edificis representatius. La columna de ferro es fa servir per primer cop en edificis representatius. Inspirat en lÍndia de lImperi Britànic Inspirat en lÍndia de lImperi Britànic Dissociació entre estètica i nous materials Dissociació entre estètica i nous materials

2. Larquitectura historicista Busquen en les fonts medievals larrel de la seva personalitat. El gòtic serà lestil més difós (Neogòtic): oposició a lart oficial classicista. Busquen en les fonts medievals larrel de la seva personalitat. El gòtic serà lestil més difós (Neogòtic): oposició a lart oficial classicista. Restauracions estilístiques: Violet- le-Duc Restauracions estilístiques: Violet- le-Duc

Violet-le-Duc Restauració i intervenció a la Catedral gòtica de Notrê Dame (Paris) Restauració i intervenció a la Catedral gòtica de Notrê Dame (Paris)

Violet-le-Duc CARCASONNE CARCASONNE

3. La pervivència de Roma Subsistència duna arquitectura fidel al passat clàssic (sobretot als països mediterranis): Columnes, entaulaments sobre estructures clàssiques.. Subsistència duna arquitectura fidel al passat clàssic (sobretot als països mediterranis): Columnes, entaulaments sobre estructures clàssiques.. Només la decoració delata un nou barroquisme (lluny del rigor neoclàssic) Només la decoració delata un nou barroquisme (lluny del rigor neoclàssic) (Opera de Paris, de Charles Garnier) (Opera de Paris, de Charles Garnier)

4. Larquitectura del ferro S. XVIII ja sutilitzava S. XVIII ja sutilitzava 1777 primer pont de ferro de món: el de Coalbrookdale (Anglaterra) 1777 primer pont de ferro de món: el de Coalbrookdale (Anglaterra) Violet-le-Duc lutilitza en les seves estructures neogòtiques Violet-le-Duc lutilitza en les seves estructures neogòtiques

Cyrstal Palace de Paxton (Londres) Importància de larquitectura del ferro gràcies a les exposicions universals (Exigien grans pavellons desmuntables i de material reaprofitable) Importància de larquitectura del ferro gràcies a les exposicions universals (Exigien grans pavellons desmuntables i de material reaprofitable) Orgull del país organitzador Orgull del país organitzador Londres Londres

La Galerie des Machines De Dutert i Contamin De Dutert i Contamin Paris 1889 Grans dimensions (420m de llarg per 115 dample) a partir dun sol arc format per dues mitges paràboles articulades al punt dunió) Obertura més gran construïda fins el moment en arc o cúpula

La tour Eiffel De Gustave Eiffel De Gustave Eiffel m dalçada Criticada per molts dels seus contemporanis Model totalment genuí, sense referències al passat.

5. Lescola de Chicago EEUU nació jove, no limitada per cap tradició constructiva EEUU nació jove, no limitada per cap tradició constructiva Escola americana més important darquitectura del darrer terç del segle XIX (a partir incendi de 1871) Funcionalisme Escola americana més important darquitectura del darrer terç del segle XIX (a partir incendi de 1871) Funcionalisme Creació del GRATACEL Creació del GRATACEL L.H. SULLIVAN (magatzens Carson, 1889) L.H. SULLIVAN (magatzens Carson, 1889)

6. Les Arts and Crafts (Societat darts i oficis) Moviment anglès de mitjan s. XIX promogut per WILLIAM MORRIS Moviment anglès de mitjan s. XIX promogut per WILLIAM MORRIS Rebuig del maquinisme (resultant de la industrialització) que ofegava la sensibilitat i iniciativa creadora Rebuig del maquinisme (resultant de la industrialització) que ofegava la sensibilitat i iniciativa creadora Retorn a lartesania i a lestil rural Retorn a lartesania i a lestil rural Red house

7. El Modernisme a) Característiques generals b) Els grans renovadors c) El Modernisme a Catalunya

a) Característiques generals Factors condicionants Factors condicionants Insatisfacció davant leclecticisme (barreja delements estilístics diversos) Insatisfacció davant leclecticisme (barreja delements estilístics diversos) Alternativa del moviment Art and Crafts Alternativa del moviment Art and Crafts Nombre creixent darquitectes que utilitzen els nous materials amb una llibertat absoluta Nombre creixent darquitectes que utilitzen els nous materials amb una llibertat absoluta

Causes, dates i noms diferents a cada país europeu Causes, dates i noms diferents a cada país europeu Bèlgica i França Art Nouveau Bèlgica i França Art Nouveau Alemanya Jugendstil Alemanya Jugendstil AustriaWiener Sezession AustriaWiener Sezession ItàliaLiberty ItàliaLiberty EspanyaModernisme EspanyaModernisme

Forta individualitat: Dificultat per definir el moviment i trobar un ideari comú, perquè els artistes van crear llenguatges expressius propis Forta individualitat: Dificultat per definir el moviment i trobar un ideari comú, perquè els artistes van crear llenguatges expressius propis En comú: En comú: Desig de crear una nova estètica amb formes noves (gràcies a la tècnica) = pont entre tradició i modernitat... Desig de crear una nova estètica amb formes noves (gràcies a la tècnica) = pont entre tradició i modernitat... Concepte subjectiu de bellesa Concepte subjectiu de bellesa Originalitat versus academicisme Originalitat versus academicisme Font dinspiració: natura i fantasia (allò ondulant i fugaç: predomini de la línia corba) Font dinspiració: natura i fantasia (allò ondulant i fugaç: predomini de la línia corba)

b) Els grans renovadors VICTOR HORTA (Bèlgica) VICTOR HORTA (Bèlgica) MACKINTOSH (Escòcia) MACKINTOSH (Escòcia) OTTO WAGNER (Àustria) OTTO WAGNER (Àustria)

MACKINTOSH Harmonia de colors tènues amb formes lineals de gran bellesa Harmonia de colors tènues amb formes lineals de gran bellesa Influència de Morris Influència de Morris Arquitectura grandiosa, però serena... Arquitectura grandiosa, però serena... Senzillesa i lògica Senzillesa i lògica Hill House

OTTO WAGNER Sezession Vienesa Sezession Vienesa Llibertat absoluta quant a la recerca dels espais exteriors i interiors (creativitat en la decoració) Llibertat absoluta quant a la recerca dels espais exteriors i interiors (creativitat en la decoració)

VICTOR HORTA (Casa Tassel) Capdavanter del Modernisme a Europa Capdavanter del Modernisme a Europa Casa per lenginyer Tassel a Brussel·les Casa per lenginyer Tassel a Brussel·les Fonaments dun nou vocabulari, llibertat de formes, però tot molt estudiat... Fonaments dun nou vocabulari, llibertat de formes, però tot molt estudiat... Concepció global de lespai habitable (mobles, terra, escales...) Concepció global de lespai habitable (mobles, terra, escales...)

Casa del Poble

Sense paraules...

c) El modernisme a Catalunya Concepció estètica a partir del desig de crear un art nacional propi (moviment anterior: la Renaixença) Concepció estètica a partir del desig de crear un art nacional propi (moviment anterior: la Renaixença) Afecta a arts menors i majors Afecta a arts menors i majors Larquitectura tindrà més transcendència Larquitectura tindrà més transcendència Domenech i Montaner Domenech i Montaner Puig i Cadafalch Puig i Cadafalch Antoni Gaudí Antoni Gaudí

Lluís DOMÈNECH I MONTANER ( ) Editorial Montaner i Simón (1879) actualment seu de la Fundació Tàpies Editorial Montaner i Simón (1879) actualment seu de la Fundació Tàpies

Lluís DOMÈNECH I MONTANER Castell dels Tres Dragons del Parc de la Ciutadella (actualment museu de Zoologia) Castell dels Tres Dragons del Parc de la Ciutadella (actualment museu de Zoologia) Restaurant de lexpo de Barcelona del 1888 Restaurant de lexpo de Barcelona del 1888

Lluís DOMÈNECH I MONTANER Hospital de Sant Pau de Barcelona Hospital de Sant Pau de Barcelona

Lluís DOMÈNECH I MONTANER Palau de la Música de Barcelona Palau de la Música de Barcelona Seu de lOrfeó Català Seu de lOrfeó Català Magistral ús del vitrall Magistral ús del vitrall Gran claraboia de vidre en forma de cúpula invertida Gran claraboia de vidre en forma de cúpula invertida

Façana Principal Palestrina, Bach i Beethoven Palestrina, Bach i Beethoven

Seu de lOrfeó Català

Miquel Blay

Escultures de Pau Gargallo Música popular... Música culta...

Casa Milà (Gaudí)

Casa Batlló

Paisatges de la Capadòcia (Turquia)

Arquitectura expressionista alemanya: Torre Einstein (Postdam) dErich Mendelsohn ( )

Interior de la fàbrica de barrets de Luckenwalde ( )