English Language Class General Instructions of the course.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Advertisements

Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Ms. Joyce Dual Language Teacher Language Arts/Spanish/Social Studies Robert Frost Junior High School
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Calentamiento Write the answers to each question.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 20 de noviembre del 2014 Proposito # 29: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Progressive. The progressive consist of two parts: a helping verb and the present participle of a main verb, which ends in –ing in English: is talking.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas y respuestas
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Spanish III Honors Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor, escribe las frases en español usando el pretérito o el imperfecto 1.I boarded the plane.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ESOL I&II and ESL Holly Parra Room 1215
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Composición # 2.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
¿Puedes leer una otra idioma?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

English Language Class General Instructions of the course

INSTRUCTIONS FOR THE CLASS  Cell Phones are forbidden  Tablets are forbidden  Audio, Video or any type of Media Players are forbidden  You have to use N°2 Pencil to answer your tests  You have to use Pen to write in classes  Copying on Tests is strictly forbidden  If you are surprised copying you have to request schedule to repeat the test  If you are surprised using any device mentioned before or similar ones, they’ll be confiscated until your tutor(s) or parents can retire them from school authorities or the teacher.

ASSESSMENT 1) You have to use English Language every class. 2) You’ll be evaluated constantly with: a) Oral use of English b) Translation and Interpretation: tests or interrogations c) Reading Comprehension Quizzes d) Listening Comprehension Quizzes e) Mini Quizzes consisting on Reading and Listening Comprehension f) Vocabulary Quizzes g) Mid-Unit Tests. h) Unit Tests. 3) The quizzes are going to be evaluated as accumulative (the average of 2,3 or four can become summative)

ASSESSMENT’S RESULTS  The results are based on your answers from your answer sheets and sometimes on interrogations or classes’ performances.  In the answer sheet, you have to answer indicating your R.U.N (ID NUMBER), personal data and the letter of your form (A-D).  You have to know your R.U.N (Rol Único Nacional o Número de Carnet de Identidad) because it will be the only valid identification to render your evaluation.

GLOSSARY FOR NEXT CLASS  INSTRUCTION: Instrucción  INSTRUCTIONS: Instrucciones  FOR: Por, para  NEXT: Próxima, siguiente  CLASS: Clase, asignatura  CELL: Célula  PHONE: Fono, Teléfono  TABLET: Tableta, Pastilla  ASSESSMENT: Evaluación  FORBIDDEN: Prohibido, no permitido  OR: O

GLOSSARY FOR NEXT CLASS  ANY: Cualquier, Cualquiera, Todo, Alguno, Alguna  HAVE: Tener, haber  TO: A, hacia, para, que, de  ANSWER: Responder, respuesta  QUESTION: Pregunta, preguntar  LISTEN: Escuchar  READ: Leer, leyó (varia según pronunciación)  WRITE: Escribir  SPEAK: Hablar, conversar.  STRICT: Estricto.

GLOSSARY FOR NEXT CLASS  STRICTLY: Estrictamente  LISTENING: Audición, Escuchando  SPEAKING: Hablando, Conversación.  WRITING: Escritura, escribiendo.  READING: Lectura, Leyendo.  PENCIL: Lápiz Grafito, Lápiz Mina  PEN: Lápiz Pasta, Bolígrafo, Lápiz Tinta.  FORBID: Prohibir  IS: Es, está  ARE: Son, están

GLOSSARY FOR NEXT CLASS  YOUR: Su, sus, tus (iur)  TEST: Prueba  ON: en  IN: en  AT: en, a  SURPRISE: Sorpresa, Sorprender  SURPRISED: Sorprendido.  COPY: Copiar  COPYING: Copiando,Copia.

English Language Class General Instructions of the course