SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objetivo: To revise the vocabulary for furniture and prepositions
Advertisements

Las provisiones de la escuela
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Possessive pronouns A review of how to express possession
PRONOMBRES DEMOSTRATIVOS Pointing out people and things
Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Expressing Posession in Spanish
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
E2 C5.1 Possessive pronouns and adjectives. Remember the charts: both match the noun in number and gender  Mi  Tu  Su  Nuestro  Su  Mío  Tuyo 
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
1) Ours is huge! (la casa) 2) Mine are delicious! (las galletas) 3) Ours is the best! (la escuela)
Stressed Possessive Adjectives
Español 1 Señora Lear Unidad 4 Etapa 1 Los verbos decir y salir. Content Objective: S.W.B.A.T. conjugate and utilize the verbs decir and salir. Language.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Los verbos decir y salir.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Possessive Adjectives and Possessive Pronouns
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Hoy es _______, el __________ de _________. ¿Qué tiempo hace? Bellwork viernestres diciembre ¿Cuántos tíos tienes? ¿Cuántos abuelos tienes? Yo tengo ____.
Long-Form Possessive Adjectives and Pronouns (Los adjetivos y pronombres posesivos de forma larga) ¡Este premio es mío! ¡No, no es tuyo! ¡Es mío!
#2- Present Tense of IR.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
SPANISH I WEEK 7 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 24 DE OCTUBRE FLASHCARDS ON DESK POR FAVOR! Traduzcan: (use your vocab sheet or flashcards) 1. There is an.
Possessive Adjectives Ch. 2A. Possessive Adjectives Show ownership (or possession)
Possessive Adjectives
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
ANTE TODO In contrast to English, Spanish has two types of possessive adjectives: the unstressed (or short) forms you learned in Lección 3 (mi, mis, tu,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Possessive Adjectives A review of how to express possession
Showing Ownership 1. “’s”: Ex.: Juan’s cousin In Spanish : definite article + noun + DE + owner Juan’s cousin = el primo de Juan 2. Possessive Adjectives.
Possessive Adjectives and Pronouns Chapter 4. Stressed possessive adjectives Masculine Feminine mío(s) mía(s) my; (of) mine tuyo(s) tuya(s) your; (of)
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Possessive Adjectives and Pronouns FLT: Given notes on grammar, guided practice and a video, Students will be able to express possession in the target.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Adjetivos Posesivos Possessive Adjectives. Possessive adjectives show possession or ownership They must agree with the nouns they modify.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Adjetivos posesivos My Your His Her Its Our Your(fam) Their
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Los apuntes de clase.  In Spanish, there are singular and plural possessive adjectives.  Possessive adjectives are placed directly in front of the noun.
Los adjetivos posesivos
Apuntes 26 de noviembre – primero de diciembre
Target: Use IR to say how people get to school
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 18 de octubre del 2016
Los adjetivos posesivos
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
Hoy es martes el 6 de diciembre
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Expressing Possession
Repaso para el examen Ch.4
5.2 Possessive Adjectives
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN

ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting Halloween and Day of the Dead.

ENTRADA – EL 1 DE NOVIEMBRE After complete study flashcards. Traduzcan They’re Sam’s books.  Son los libros de Sam =  Diez más cinco son quince. In my room there is a bed, dresser, tv, poster, desk, chair and shelves.  En mi cuarto hay una cama, cómoda, televisor, poster, escritorio, silla y estantes.

LEARNING TARGETS Students will be able to understand and apply the rules of grammar when discussing possession with using possessive adjectives.

Possessive Adjectives my = mi/sour = nuestro/a(s) your = tu/s his/her = su/s Your (formal) their = su/s Your (group)

POSSESSIVE ADJECTIVES My books Mis libros My pencil sharpener Mi sacapuntas Your plant Tu planta Your bedroom Tu cuarto His pencil Su lápiz Her pencil Su lápiz Our house Nuestra casa Our apartment Nuestro apartamento Our books Nuestros libros Their stereo Su estéreo Her dresser Su cómoda His notebooks Sus cuadernos My pens Mis plumas/ bolígrafos Our paper Nuestro papel His rug Su alfombra Our keys Nuestras llaves Their erasers Sus borradores

POSSESSION Act. G, p.96

ENTRADA – EL 2 DE NOVIEMBRE They’re my pencils.  Son mis lápices. They’re her books.  Son sus libros. They’re our keys.  Son nuestras llaves. It’s their poster.  Es su póster.

LEARNING OBJECTIVES Students will be able to use the verb vivir to talk about where you live and ask where another person lives. Students will be able to use the verb ir to talk about forms of transportation that you use and ask what others’use. Students will be able to pronounce the sound >

PREGUNTAS ¿Vives en una casa o un apartamento? Vivo en… ¿Cómo vas a la escuela? Voy en… coche bici(cleta) moto(cicleta) autobús a pie ¿Qué hay en tu (casa/apartamento/cuarto mochila)?

ENTRADA – EL 3 DE NOVIEMBRE I need to bring my books to class.  Necesito llevar mis libros a clase. I live in an apartment.  Vivo en un apartamento =  Doce más uno son trece. I go to school in my car.  Voy a la escuela en mi carro.

LEARNING TARGETS Learning Targets: (review day) Student will be able to (SWBAT) use definite and indefinite articles. SWBAT say who items belong to. SWBAT use the verbs llevar and necesitar w/ classroom and bedroom vocabulary. SWBAT correctly use numbers. SWBAT say what there is/are in your backpack/room, etc. SWBAT to say what is mine/yours/his/hers/ours/theirs

UNIVERSAL WORLD LANGUAGE LEARNING TARGETS Definition of “understand”: Students comprehend X in its spoken and written form. Definition of “use”: Students will be able to produce X orally and in written form. Verbs: Students will be able to understand and use the verb ___________ in its _________ forms and know when to use it. Vocabulary: Students will be able to understand and use terms related to _________________. Pronunciation: Students will be able to produce oral language comprehensible to a native speaker. Cultural: Students will be able to recognize cultural differences that exist between their cultures and the _________ cultures. Grammar: Students will be able to understand and apply the rules of grammar using _________________.