ALC 47 Escribe la frase en español. Hoy es lunes el 23 de enero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

A partir de un verbo Los Verbos Regulares en AR.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Homework explanation and preterite verb drills La tarea para Block 1  The worksheet p. 89 can be used to help you set up your writing, but the specific.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Agenda A la campana 49 Objetivo/bienvenida Canción Lectura; Los Levis Rey/Reina de la clase-números.
Making Questions in Spanish
ALC 58 traducir Hoy es lunes el 27 de febrero 2012.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es miércoles el 25 de enero ¿De dónde era Levi Strauss? 2.¿Qué inventó Levi Strauss? 3.¿Qué son remaches? 4.¿Cómo.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Responde a las preguntas.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Preguntas y respuestas
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
If you won the lottery, what would you do?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

ALC 47 Escribe la frase en español. Hoy es lunes el 23 de enero I went to the store Friday. I looked for a shirt. I bought that (way over there) green shirt. I paid fifteen dollars for this shirt. I didn’t wear the shirt today.

objective I can use my imagination and create a letter to a friend that tells what I purchased with money I received for my birthday.

Dice game Groups of 5 Roll the dice 2 times. Once for the pronoun, once for the verb. Write a sentence of at least 4 words with the verb conjugated in the preterite tense. Winner gets 5 points - 2nd place gets 4 points and the rest get three.

Yo Tú Usted, él, ella Nosotros/nosotras Vosotros/vosotras Ustedes/ ellos/ ellas Hablar Comer Escribir Tocar Jugar Empezar

Leer Look at the topic and see if you can figure out what you will be reading about Read each slide with a partner or too yourself and then discuss with a partner what you understood from the reading.

LOS JEANS: LOS PANTALONES MÁS POPULARES DEL MUNDO

Leer y escribir Read the text on the following slide with your partner. Write three words you have trouble understanding or that you think someone might have trouble understanding. Write their meaning. (see if you can figure out the context of the meaning or ask for help) Come up with one that would require a one or two word response. Create another question that would require a response in a complete sentence. Leave room for a response.

LOS JEANS: LOS PANTALONES MÁS POPULARES DEL MUNDO Posiblemente tienes jeans en tu armario. Muchas personas—desde Argentina hasta Canadá y desde Japón hasta España—llevan estos cómodos y prácticos pantalones. Se llevan en el trabajo, en la escuela y para salir de noche. Dicen que los jeans son ropa democrática porque los lleva gente de todas las clases sociales.

Read the next three slides. Come up with the following: Three words to translate Two short answer questions One full sentence response.

1business Levi Strauss, un joven alemán, llegó a los Estados Unidos con su familia en 1847 a la edad de 18 años. Después de trabajar algunos años con su familia, Strauss viajó a California para abrir una tienda de ropa y accesorios. Esta tienda se convirtió en un negocio1 próspero durante los siguientes 20 años, y Strauss se hizo rico.

2tailor 3stand up to 4weight En el año 1872, recibió una carta de Jacob Davis, un sastre2 de Reno, Nevada, en la que le explicó el proceso que él inventó para poner remaches en las esquinas de los bolsillos de los pantalones de hombres. El uso de los remaches resultó en unos pantalones bastante fuertes para aguantar3 los rigores de un trabajo difícil y en unos bolsillos más resistentes al peso4 del oro.

Con el dinero de Strauss y la invención de Davis, los dos decidieron pedir la patente para el proceso. En 1873 recibieron la patente para poner los remaches en los pantalones y empezaron a fabricar “overalls a la cintura” o waist overalls (el antiguo nombre en inglés de los jeans) en San Francisco. Como dicen, “el resto es historia.”

Write one question of your choice for the next paragraph.

Si tienes amigos que hablan español debes saber que hay varias palabras que se usan para decir “jeans.” Por ejemplo, se les llaman “vaqueros”5 porque los vaqueros del oeste de los Estados Unidos usan este tipo de pantalón. En Cuba les dicen “pitusa” mientras en México les llaman “pantalones de mezclilla.” Algunas personas usan las palabras “tejanos” y “mecánicos,” pero la palabra más común sigue siendo simplemente “jeans.”

Write a question or questions that would require a 2-4 sentence response

Assignment-Writing prompt Task Prewrite Revise Draft Publish Evaluation.

Task You received $200 for your birthday ($100 in cash and $100 in gift certificates) and just purchased several articles of clothing with the money. Write an e-mail to a friend describing your shopping trip.

Prewrite Think about what you bought Prewrite Think about what you bought. Copy the categories in the following chart on your paper. Answer the questions using information from your notes.

Revise Read through your e-mail. Check for spelling, accents, forms of the preterite, and agreement. Share the e-mail with a partner. Your partner should check the following: Is the e-mail easy to understand? Does it include all the information from your chart? Is there anything you should add or change? Are there any errors?

Draft Use your answers to the questions above to write a first draft. You may want to begin your e-mail with: ¡Hola! Para mi cumpleaños recibí $200 para comprar ropa nueva. Decidí ir al centro comercial porque . . . Encontré . . . Compré . . .

Publish Rewrite the e-mail making any necessary changes or corrections. Actual email = 5 extra points.

Evaluation how easy the message is to understand clearness and completeness of the information accuracy of verb forms, spelling, and agreement use of vocabulary

Prewrite Think about what you bought Prewrite Think about what you bought. Copy the categories in the following chart on your paper. Answer the questions using information from your notes.

Task You received $200 for your birthday ($100 in cash and $100 in gift certificates) and just purchased several articles of clothing with the money. Write an e-mail to a friend describing your shopping trip.

Canción de amor Due to the fact that Valentine’s Day is approaching, there are several love songs that you will get to hear. As you listen to the song today, write 30 words that you hear or write the chorus.

Grupo Pandora http://www.youtube.com/watch?v=UswCs9oMNWg