OPT: En las noticias. Las presentaciones empiezan miércoles, el 9 de abril (el cumpleaños del Sr. Romero )  Van a hacer una presentación de Las Noticias.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Advertisements

Las llamadas de 911. Trabajo de timbre Conjuguen estos verbos en el pretérito: 1. yo/ leer 2. ella/ caerse 3. ellos/ construir 4. nosotros/leer 5. tú/
Bellwork Conjuguen en el pretérito: 1. yo/ leer 2. ella/ caerse 3. ellos/ construir 4. nosotros/leer 5. tú/ caerse.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
¿Pretérito o Imperfecto?
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
Preterit Tense. The Rules Preterit is used for completed actions. –Example 1: Yo compré los libros ayer. –Example 2: Ellos me dijeron anoche. Preterit.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Hoy es el lunes 26 de enero de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El viernes pasado.
LA TAREA COMPLETE - EJERCICIO A en la página 105 FOR EACH DRAWING, WRITE ONE SENTENCE IN THE IMPERFECT AND ONE SENTENCE IN THE PRETERIT Utilicen los apuntes.
 -ar  Mirar  Comprar  Hablar  To talk about actions that were completed in the past. (Acciones hechas en el pasado).
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Calentamiento Write the answers to each question.
OPT: En las noticias. Las presentaciones empiezan miércoles, el 15 de abril  Van a hacer una presentación de Las Noticias  1. Necesitan hacer un noticiero,
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
La 5a Estación – El sol no regresa
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Para empezar Hoy es viernes el diecinueve de octubre Write what the typical weather is for each month. Use- En + month + weather 1. ¿Qué tiempo hace en.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Los eventos y los deportes Vamos a escribir. Un ensayo 2 paragraphs about an event in the past Pretérito (past tense) Use vocab and exprésate from ch.
Srta. Forgue El 26 de abril de 2011
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
REPASO PARA LA PRUEBA- LECCIONES PRELIMINARES Spanish I—Preliminary Test Review.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
Español II, lunes, el 17 de marzo Ahora mismo: Write the following words in Spanish: 1.Flood9. to put out 2.To rain10. to go up 3.To snow11. to go down.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
Selena. Proyecto de la gramática Entre grupos de 3-4, escribe el nombre del presentador y escribe tres datos para cada presentación. Hablen en español.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Capítulo 7 20 of To express an action that began and ended at a specific time in the past you use the ____________. The endings of the preterite.
BIENVENIDOS. QUIZ: 10 MINUTES Listening section Vocab Section Extra credit will be added for yesterday’s winning teams 2 minutes to review- GO.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
El pretérito y el imperfecto
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

OPT: En las noticias

Las presentaciones empiezan miércoles, el 9 de abril (el cumpleaños del Sr. Romero )  Van a hacer una presentación de Las Noticias  1. Necesitan hacer un noticiero, tener reporteros, locutor, nombre/número del canal.  2. Van a repasar los detalles de unos accidentes/emergencias que pasaron ayer o anoche (o la semana pasada).  3. Van a usar el imperfecto y el pretérito para contar los cuentos de emergencias.

El Noticiero Grupos de 3-4: un locutor (introduces news and each story), reporteros y entrevistas (de víctimas) Escojan: 1. Earthquake/flood O 2. Hurricane/Flood También TIENEN QUE INCORPORAR: 3. Car accident 4. Fire * Use a grand variety/amount of vocab from the two lists, (orange and green) “To Tell A Story” section, must include setting, cause, details, treatment of each story *Most verbs must be in past tense (all story part) *May interject with “noticia(s) de última hora”!!! *Reporteros may be actors in other scenes *May use any props/pictures/dramaticness necessary (appropriate! to story and to use as much vocab as possible) *All presented LIVE Each person must write their own section/story. A large paragraph must be written/ completed by each person by end of class tomorrow. You will turn in an overall script for a daily grade on day of presentation.